پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۸۵۶
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
نماینده مردم شادگان گفت: متأسفانه وزارت جهاد کشاورزی در دولت روحانی اوضاع خوزستان را رها کرده است و کشاورزان خوزستانی در دولت یازدهم بلاتکلیف شده‌اند.

شعار سال: حجت الاسلام و المسلمین مجید ناصری‌نژاد با بیان اینکه ما به جای معلول‌ها، علت‌ها را کشف و حل کنیم، اظهار داشت: متأسفانه وزارت جهاد کشاورزی در دولت روحانی اوضاع خوزستان را رها کرده است.

وی با بیان اینکه کشاورزان خوزستانی در دولت یازدهم بلاتکلیف شده‌اند، گفت: دولت سهم خودش را به بیمه‌های کشاورزی نمی‌دهد و به دنبال آن بیمه خسارتی به کشاورزی نمی‌پردازد. این وضعیت منجر به ورشکستگی بیمه و کشاورزان می‌شود.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی عنوان کردند: تبدیل شدن این بلاتکلیفی به یک برنامه سبب می‌شود که کشاورز نتواند برای آینده خود برنامه‌ریزی کند و به دنبال این بی برنامگی محصولات کشاورزی ما کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: وقتی کشاورز ورشکست شود، زمین کشاورزی‌اش را رها می‌کند و به حاشیه شهرها پناه می‌برند و پس از ان زمین‌های کشاورزی به بیابان تبدیل می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ناصری نژاد کانون‌های گرد و غبار خوزستان را نتیجه بی توجهی به کشاورزی دانست و بیان کرد: علت گرد و غبار امروز خوزستان بی توجهی به کشاورزان به وِیژه در بخش بیمه است.

وی با بیان اینکه کانون‌های ریزگرد جنوب شرق اهواز در گذشته کشتزار، مرتع و باغ بود، اظهار داشت: وقتی آب به این منطقه نرسید همه این زمین‌ها خشک شد و امروز در شادگان این وضعیت در نخلستان‌ها هم در حال تکرار است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خشک شدن نخلستان‌ها را خطری بزرگ برشمرد و عنوان کرد: احیای نخلستان‌ها و رسیدن آنها به سوددهی زمانبر است و اگر این نخلستان‌ها نابود شود، خطری بزرگ کشاورزی خوزستان را تهدید می‌کند.

وی افزود: یکی از راه‌های مقابله با ریزگردها توجه به کشاورزی فعلی مردم است و ما نباید بگذاریم زمین‌های با کیفیت کشاورزی تبدیل به شوره زار شود.

حجت الاسلام و المسلمین ناصری نژاد با بیان اینکه بخشی از پروژه نهال کاری در زمین‌های مردم در حال اجرا است، گفت: در اثر عدم تخصیص حقابه این مردم زمین‌های کشاورزی خود را رها کردند و به نظر بنده باید در ابتدا از کشاورز بخواهیم که زمینش را احیا کند و دولت باید با تأمین آب این کشاورزان مشکل را به صورت ریشه‌ای حل کند.

وی بیان کرد: در گذشته هم در مناطقی نهال کاری انجام شد ولی به دلیل بی توجهی و نگهداری غلط این نهال‌ها نابود و پول بیت المال هدر رفت.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در خوزستان حدود 700 هزار کانون ریزگرد و 700 هزار بیابان داریم و پروژه نهال کاری در مساحتی محدود در حال انجام است و به همین دلیل این پروژه حل ریشه‌ای مسئله گرد و خاک خوزستان نیست.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی رهیاب، تاریخ 21 فروردین 96، کد مطلب: 130947: www.rahyabnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین