پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۳۸۶
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
سردار کریمیان در حاشیه بازدید از کاروان های راهیان نور دانشجویی در منطقه فتح المبین با اشاره به لزوم مطالبه دانشجویان برای حل معضل ریزگردها گفت:قرارگاه مبارزه با ریزگردها در خوزستان تشکیل یافته است.

شعار سال: سردار کریمیان فرمانده سپاه عاشورا درخصوص آثار و برکات برگزاری راهیان نور  گفت: راهیان نور به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک عملیات بزرگ فرهنگی است و روز بروز بر داوطلبان آن افزوده می شود. همچنانکه سال گذشته ۵۵هزار زائر به سرزمین های راهیان نور سفر کرده بودند امسال بیش از ۶۵هزار زائر اعلام درخواست کرده اند.

وی با بیان اینکه راهیان نور یک طرح موفقی است، خاطرنشان کرد: دشمن به صورت مستمر در پی استحاله فرهنگی بودهو در این زمینه به موفقیت هایی هم دست یافته است اما نباید سرپل های حساس فرهنگی را به دشمن واگذار کنیم.

سردار کریمیان اظهار داشت: البته عده ای معتقدند در دوره انقطاع فرهنگی قرار داریم؛ اگر این شرایط بر فضای فرهنگی کشور حاکم بود مردم در صحنه های حساس انقلاب و زیارتگاههای راهیان نور حاضر نمی شدند. البته همانطور که بیان شد دشمن در پی استحاله بوده و به موفقیت هایی هم رسیده اما هدف نهایی خود یعنی انقطاع فرهنگی دست نیافته است.

فرمانده سپاه عاشورا بیان کرد: بنده انقطاع فرهنگی را قبول ندارم اما انقطاع از زائران راهیان نور یکی از نقایص دستگاههای فرهنگی محسوب می شود.

وی افزود: علت پدید آمدن چنین وضعیتی، جزیره ای عمل کردن دستگاههای فرهنگی است. در عملیات بزرگ فرهنگی راهیان نورتمامی نهادها و دستگاههای فرهنگی باید پای کار باشد. این درحالی است که ما رد پایی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی بینیم.

سردار کریمیان ادامه داد: سپاه به تنهایی نمی تواند درنیل به مقصود نهایی راهیان نور اقدام کند. حضور نهادهای دیگر فرهنگی الزامی است. ارشاد را نباید در کنسرت خلاصه کرد. ظرفیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای عملیات بزرگ فرهنگی کشور بکار گرفته شود.

وی گفت: در برگزاری و امتداد آثار راهیان نور،تشکیل جبهه فرهنگی جزو ضروریات محسوب شده و ارتباط با زائران نباید قطع شود.

فرمانده سپاه عاشورا در ادامه با اشاره به تشکیل قرارگاه مبارزه با ریزگردها و با مشارکت تمامی استانعنوان کرد: از بین بردن ریزگردها و بیابان زدایی هدف اصلی قرارگاه بوده و سپاه عاشورا نیز قسمتی از مناطق خوزستان را برعهده گرفته و در تامین خودروهای آب پاش و نهال کاری پیشگام بوده است.

وی افزود: رزمندگان آذربایجان یکی از مدافعان آغازین سرزمین خوزستان و سوسنگرد در دوران دفاع مقدس بوده و سپاه عاشورا هیچگاه در حمایت و بهبود وضعیت مردمان آن خطه کوتاهی نخواهد کرد.

سردار کریمیان خاطرنشان کرد: توصیه من به کاروان های راهیان نور دانشجویی اینست که با حضور در مناطق مختلف خوزستان از اظهار همدردی و همدلی مردم این سرزمین کوتاهی نکرده و با برپایی جلسات مختلف از مسئولین در قبال مسئله ریزگردها مطالبه کنند.

وی در پایان گفت: سخن حق هیچگاه نباید از زبان دانشجو کوتاه آمده و راهیان نور دانشجویی بستری است برای طرح عالمانه ی کمبودها و کم کاری های مسئولین.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت دیار ملکان، تاریخ 22 اسفند 95، کد مطلب: 29229: www.diyaremalekan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین