پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۳۳۳
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: در پیش بینی های امسال قرار است ۲۰۰ هزار هکتار بیابان زدایی در شهرهای مختلف این استان داشته باشیم.

شعار سال: احمد مطیعی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید نمایندگان کشورهای خارجی از بیابان ام الدبس بستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای حل مشکلات در زمینه ریزگردها با منشأ خارجی باید به تعاملی با کشورهای دیگر برسیم که در همین راستا، همایش بین المللی مقابله با ریزگردها با حضور کشورهای مختلف از جمله چین و آمریکا برگزار شده که حدود ۳۰ مهمان این همایش به خوزستان آمده اند.

وی افزود: طرح های بیابان زدایی و تجارب خوزستان را در این بازدیدها ارائه دادیم و سعی می کنیم برای بازدید شهرها و مناطقی را انتخاب کنیم که بیشتر در معرض خطرات ریزگردهای با منشأ خارجی هستند.

مطیعی با اشاره به اینکه کارهایی که به روش مالچ پاشی و مشارکتی با مردم برای تثبیت کانون های ریزگرد انجام شده را به کارشناسان ارائه می دهیم، گفت: از آبگیری هورالعظیم که تأثیر بسزایی در کاهش ریزگردهای اطرف خوزستان داشته نیز بازدید می کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان بیان کرد: منطقه ام الدبس شهر بستان یکی از منشاهای و کانون های گرد و غبار است که جزو سازند آغاجاری محسوب می شود و عرصه آن حدود ۱۵ هزار هکتار توسط دولت و پنج هزار هکتار به صورت مشارکتی توسط مردم تثبیت می شود.

مطیعی تصریح کرد: ارائه تجارب خوزستان و کشور ایران در ارتباط با بیابان زدایی و معرفی خسارت های ناشی از گرد و غبارهای با منشأ خارجی از جمله اهداف این بازدیدها است.

وی خبر داد: امسال پیش بینی ۲۰۰ هزار هکتار بیابان زدایی شن زارهای هفت شهرستان از جمله سوسنگرد، شوش و اهواز را داریم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 13تیر 1396، کد مطلب:4021344 : www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین