پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۷۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
خوزستانی‌ها با ورود به چند وزارتخانه‌ها می‌توانند در جنگ با ریزگردها، محرومیت، بیکاری، قطعی برق و آب، آلودگی‌های زیست‌محیطی و مشکلات کشاورزی و دامپروری به نفع کشور پیروز شوند.

شعار سال: از چه زاویه‌ای باید قلم‌فرسایی کرد، از تانک‌ها، موشک‌ها و سلاح‌های شیمیایی که کودکان و زنان بی‌دفاع خوزستانی را پرپر می‌کرد یا از ادا شدن دین این استان به کشور در طولانی ترین جنگ قرن بیستم و یا از مین‌هایی که هنوز هم زیر پای برهنه و فقیرانه کودکان منفجر می‌شود؛ گویا آن سال ها به این روزها پیوند خورده‌ و جنگ تحمیلی در خوزستان همچنان ادامه دارد. جنگ با بیکاری، فقر، محرومیت، قطعی مکرر آب و برق، ریزگردها و معضلاتی که نفس این استان را تنگ کرده و بریده است.

اما با این همه درد، و زیرساخت‌های مخروبه‌ای که از جنگ تحمیلی هشت ساله باقی مانده، خوزستان همچنان برای ایران مادری می‌کند؛ کانون انرژی، کشاورزی و امنیت کشور که در آن سال ها سپر بلای ایران بوده، پس از جنگ تحمیلی نیز باعث توسعه تدریجی کل کشور شده است.

به گفته نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، خوزستان پس از گذشت نزدیک به سه دهه از پایان جنگ تحمیلی، همچنان از محرومیت‌ها در رنج است و به حداقل انتظارات مردمش نرسیده است.

این حداقل انتظارات را سال هاست که خاک گرفته!؛ خاکی که اگر هوایش بارانی شود بر روی خوزستانی‌ها گِل هم می‌بارد! در این میان خوزستانی‌ها نیز معتقدند که با روی کار آمدن دولت‌های سازندگی، بهار، تدبیر و امید هم جنگ برای آنها هنوز پایان نیافته است.

*بی‌تدبیری و بی‌مسؤولیتی بس است

آنها می‌خواهند که از دل تپنده کشور کسانی در کابینه دولت دوازدهم قرار بگیرند که قلبشان برای خوزستان خوب و سنجیده بتپد و این استان را از آسیب‌های جنگ برهاند!.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در این ارتباط می‌گوید: متاسفانه در سال های گذشته تنها دولت ها به مردم خوزستان قول و وعده بی عمل داده‌اند و انتظار می‌رود دولت دوازدهم افراد دلسوز نسبت به خوزستان را در کابینه لحاظ کند.

نمایندگان استان خوزستان بر این باورند که بی‌تدبیری و بی‌مسئولیتی دستگاه‌هایی چون سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارتخانه‌های نفت، نیرو و جهاد کشاورزی و نبود راهکار و برنامه‌ای جامع بر مشکلات این استان دامن زده است.

*خوزستانی‌ها در کابینه دولت دوازدهم

اما خوزستانی‌ها می‌خواهند این شکاف مدیریتی را در حالی که حدود یک ماه به عمر کابینه فعلی دولت باقی مانده است در کابینه دولت دوازدهم پر کنند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در این ارتباط تصریح می‌کند: برای خوزستانی‌ها سه وزارتخانه نیرو، کشاورزی و نفت از وزارتخانه‌های حیاتی و ضروری به شمار می‌روند.

مجید ناصری‌نژاد معتقد است که افراد توانمندی در خوزستان وجود دارد که همسو با دولت هستند و توانایی اداره این وزارتخانه‌ها را دارند و در بدنه دولت و در لایه‌های مختلف کار کرده‌اند.

وی یادآور می‌شود: با توجه به نیازهای استان علاقمندیم که این سه وزارتخانه به خوزستانی‌ها واگذارشوند و متصدی این وزارتخانه‌ها از خوزستانی‌ها باشد و قطعا پیگیر وضعیت آنها هستیم.

* وزیر نفت خوزستانی باشد

خوزستانی‌ها همچنین معتقدند که آلودگی و بیکاری تنها سهم آنها از نفت است؛ نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی نیز به این ‌اعتقاد دارند که وزارتخانه نفت تاکنون در ارتباط با مهار آلودگی‌های نفتی و گازی، مهار کانون ریزگردها، و استفاده از نیروی بومی درست عمل نکرده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در این ارتباط می‌گوید: مجموعه نفت هنوز به خوزستان و خوزستانی‌ها ادای دین نکرده است. جواد کاظم‌نسب ادامه می‌دهد: برای مسؤولان وزارت نفت افزایش تولید و صیانت از منابع عظیم نفتی و گازی مهمتر از حفاظت از محیط زیست است!

وی یادآور می‌شود: دود مشعل‌های نفتی که شبانه‌روز در دل اهواز روشن هستند و لایه ابری از دود غلیظ تولید می‌کنند میزان قابل توجهی از آلودگی محیط خوزستان را ایجاد می‌کنند.

نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در ارتباط با استخدام نیروی غیربومی از استان‌های دیگر در شرکت نفت و آلودگی نفتی محیط زیست استان، بارها به اعتراض و انتقاد از وزارت نفت پرداختند.

کارشناسان معتقدند که در صورتی که وزیر نفت از متخصصان خوزستانی باشد با دلسوزی و دانش بالا و شناخت کاملی که نسبت به ظرفیت‌ها، آسیب‌ها و بایدها و نبایدهای مناطق مختلف خوزستان دارد، می‌تواند قلب تپنده کشور را زنده و پویا نگه دارد و کاستی‌ها و نواقص را جبران کند.

*وزیر نیرو از کانون انرژی ایران باشد

از طرف دیگر قطعی آب و برق، سدسازی بی‌رویه و انتقال آب‌های جاری خوزستان وزیر نیرو را نیز به یک چهره مورد انتقاد در این استان تبدیل کرده است.

از تذکر تا طرح سوال و تهدید به استیضاح، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی از همه این ابزارها استفاده کرده‌اند تا بگویند که از مدیریت وزارتخانه نیرو رضایت ندارند.

از نظر آنها و نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری این وزارتخانه در حفاظت از تالاب‌ها، جلوگیری از خشکی آنها، استفاده از نیروهای بومی و همچنین مقابله با سدسازی‌های بی رویه و مدیریت بحران به وظایف خود به درستی عمل نکرده است.

آنها همچنین معتقدند که وزیر نیرو در برخی موضوعات مثل سدسازی با مردم خوزستان صداقت ندارد؛ با این اوصاف و از نظر کارشناسان، متصدی وزارتخانه نیرو باید متخصصی از خوزستان باشد تا با صیانت از این استان بعنوان کانون انرژی ایران بتواند در آینده از سدسازی‌های بی‌رویه، تغییر اقلیم، ایجاد زیرساخت‌های لازم و تامین انرژی بخش عمده‌ای از کشور گام‌های مثبتی بردارد.

*ضرورت انتخاب وزیر جهاد کشاورزی از قطب کشاورزی ایران

اگر از کشاورزان و دامداران بپرسید که در این سال ها چه حالی در کار دارند می‌توانید از جوابشان بخشی از عملکرد وزارتخانه جهاد کشاورزی را متوجه بشوید.

تذکرات مستمر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به وزیر جهاد کشاورزی در مورد پرداخت نشدن کشاورزان در سال های اخیری بر منفی بودن این بخش از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی اشاره دارد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در این ارتباط می‌گوید: وزیرجهاد کشاورزی چهار سال در وزارت خود، خوزستان را رها کرده است.

از طرف دیگر باید به اهمیت حمایت و حفظ قطب کشاورزی ایران بیش از پیش توجه کرد، خوزستان با منابع آبی سرشار و اراضی مرغوب اگر با شکاف مدیریتی اداره شود، کل کشور تاثیر منفی آن را لمس خواهند کرد.

کارشناسان بر این باورند که باید متخصصی دیگر از دیار نخل و آفتاب که از آگاهی کامل و دانش بالا و تجربه کافی برخوردار باشد در راس وزارتخانه کشاورزی قرار بگیرد، متخصصی که در آن وزارتخانه می‌تواند تدبیر و امید را به کشاورزی و دامداری و صنایع وابسته به آن منتقل کند.

نگاهی به کابینه‌های مختلف بعد از جنگ تحمیلی هشت ساله، یعنی دولت‌های پنجم تا یازدهم دولت‌های سازندگی، اصلاحات، بهار و تدبیر و امید نشان می‌دهد توجهی جدی به حل معضلات و مشکلات فراروی استان زرخیز خوزستان نداشته‌اند و مشکلات این استان مهم اقتصادی همچنان مردم این خطه ولایتمدار را رنج می‌دهد.

این در حالی است که بخش مهمی از رفع نشدن مشکلات در استان خوزستان ناشی از نبود بودجه کافی و بی‌توجهی به اختصاص اعتبارات و منابع لازم به این استان است؛ نمایندگان مجلس بارها در جلسات مختلف مشکلات خوزستان را با مسئولان مطرح کردند اما از نظر آنها علت بی‌توجهی‌ها به حل مشکلات خوزستان برای مردم مشخص نیست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس استان خوزستان، تاریخ انتشار 23 تیر 96 ، کد مطلب: 13960422001303:www.khuzestan.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fight
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
این که هر وزیری از جنس اون صنعت و اون وزارت باشه کار خیلی خوبیه چون کقتی کسی که در بطن کشاورزی بوده وزیر کشاورزی میشه میتونه مشکلات این بخش رو بفهمه و برای رفع اون مشکلات اقدام کنه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین