پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۱۰۷
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
نماینده رامهرمز و رامشیر در مجلس با بیان اینکه چگونه می توانیم شعارعدالت سر دهیم در حالی که در کنار چاه های نفت فقر، محرومیت و بیکاری بیداد می کند، گفت: خرید گندم با نرخ مناسب راهکاری برای دلگرمی کشاورزان در عرصه تولید و اشتغال تلقی می شود.

شعارسال: اقبال محمدیان در نشست علنی روز (چهارشنبه 16 فروردین) مجلس شورای اسلامی در دومین نطق میان دستور، گفت: با سلام و تبریک سال نو خدمت همکاران گرامی و ملت بزرگ ایران اسلامی و مردم مقاوم استان خوزستان و تبریک به مردم رامهرمز و رامشیر و با آرزوی طول عمر با عزت و برکت برای مقام معظم رهبری که امسال را همانند سال گذشته بر ضرورت اجرای اقتصاد مقاومتی با محوریت تولید ، اشتغال و توجه به حل مشکل بیکاری جوانان که تبدیل به یک بحران جدی شده است نامگذاری نموده اند.

نماینده رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اجرای این مهم با برخورداری کشور از مدیران انقلابی، متدین، کارآمد با روحیه جهادی و اصلاح سیستم اقتصادی در خصوص حوزه بانکداری، رفع موانع تولید ، تمرکز بر عدم ورود کالاهای قاچاق به کشور میسر می شود.

وی با بیان اینکه از سفر اسفند ماه ریاست جمهوری به استان خوزستان بعد از وقوع هیولای ریزگردها تشکر می کنم، ادامه داد: ریاست محترم جمهور فرمودند انتقال آب از کارون فقط برای مصرف شرب است اما این مطلب خلاف واقع است و این نتیجه گزارشات غیر واقعی است و انتقال بیش از یک میلیارد متر مکعب آب برای مصارف صنعتی و کشاورزی به دیگر استان ها چه توجیهی دارد در صورتی که شهرهای استان خوزستان از تشنگی در حال مهاجرت هستند و شدیداً با کمبود آب مواجه هستند.

محمدیان افزود: ای کاش می گذاشتند کارون به حرکت خود ادامه می داد تا این مشکلات در استان حادث نشود چرا باید مردم خوزستان تاوان سنگین آن را بپردازند، نتیجه این بی تدبیری ناشی از مدیریت غلط منابع آبی و تاکید براجرای طرح های غیر کارشناسی و غیر مصوب که آن را عذاب الهی برای مردم استان می دانم زیرا پیامدهای همچون خشکی تالاب ها، وقوع پدیده ریزگردها را درپی داشته است.

وی ادامه داد: این روند باعث از بین رفتن سرمایه ها و مهاجرت مردم از استان می شود وازهمین رو انتظار می رود دستور جدی و انقلابی مبنی بر جلوگیری از انتقال آب کارون صادرشود تا خوزستان دوباره احیا و روحیه امید و نشاط به مردم بازگردد و انتظار دیگر از ریاست محترم رئیس جمهور این است که دستوراستخدام به سمت های قبلی ادارات و پرداخت هزینه ویژه بدی آب و هوا را به عنوان یک عامل تشویقی به کارکنان دولت برای ادامه زندگی در استان صادر فرمایند.

نماینده رامهرمز در مجلس افزود: پیگیری وزیر نیرو مبنی براجرای بخشی از طرح 550 هزار هکتاری قابل تقدیر است اما ضرورت دارد تا تحقق کامل فرمان مقام معظم رهبری این طرح تکمیل نهایی شود و بنده پیشنهاد دارم با فرا رسیدن فصل برداشت محصول در استان و افزایش قیمت های جانبی در حمایت از تولیدات داخلی امسال گندم با قیمت مناسب از کشاورز خریداری گردد تا زمینه اشتغال، تولید و دلگرمی برای کشاورزان به وجود آید.

و ی با بیان اینکه سیل فروردین ماه سال 95 بیش از صدها میلیارد تومان خسارت به استان وارد کرده است،تصریح کرد: کشاورزان رامهرمز و رامشیر70 میلیارد تومان از این سیل خسارت دیده اند و علی رغم گذشت یک سال هیچ گونه مبلغی پرداخت نشد و همین سیل در اواخر سال 95 در استان های دیگر اتفاق افتاد و در کمترین زمان خسارت سیل این عزیزان که البته حقشان است، پرداخت شده است.

محمدیان افزود:جناب آقای دکتر نوبخت شما بفرمایید چه فرقی بین کشاورزان وجود دارد ریشه این تبعیض و بی عدالتی در کجاست و تقاضا دارم در همین شروع سال خسارت وارده به کشاورزان زحمت کش استان پرداخت تا کامشان در ایام عید شیرین شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی یک قرن اخیر مردم شهرستان رامشیر موضوع وقف است، تصریح کرد: زمین های رامشیر دقیقا مصداق ماده واحده تبصر 5 مصوب 1380 مجلس شورای اسلامی است که براثر سیاست های غلط زورمندانه سلاطین در اختیار اوقاف قرار گرفته است که می بایست به مردم برگردد.

نماینده مردم رامهرمز درمجلس ، افزود: با توجه به دستور مقام معظم رهبری برای تبدیل به احسن کردن زمین ها و واگذاری به مردم متأسفانه با نگاه بسته و تنگ نظرانه مدیران اوقاف روبرو شده ایم وقطعا عدم توجه به دستور مغایر با سیاست های وزارت ارشاد و اوقاف می باشد.

وی ادامه داد: مدیران اوقاف موظفند شرعاً و قانوناً دستورات مقام معظم رهبری را سریعا اجرا کنندتا زمینه اعتماد مردم به اصل موضوع وقف که یک امر خیرجاری برای حل مشکلات جامعه است را فراهم گرد.

نماینده مردم رامهرمز ورامشیر در مجلس ، افزود: با بی توجهی وزیر محترم بهداشت بیمارستان های رامهرمز ورامشیر به دلیل کمبود پزشک و تجهیزات تبدیل به قتلگاه شده اند، آقای وزیر بر چه اساسی بیمارستان امام رامهرمز را با 160 تخت فعال تعطیل و به جای آن یک بیمارستان با 90 تخت را افتتاح کردید و این در حالی است که کسری این 70 تخت را چگونه می توانید جبران کنید.

محمدیان افزود: تعطیلی یک بیمارستان فعال با ارزش بیش از 20 میلیارد تومان اوج ضعف مدیریت و بی تدبیری در حوزه مدیریت درمان است چرا نباید از امکانات موجود در جهت حل مشکلات درمانی مردم به درستی استفاده شود آیا این هدر رفت سرمایه ملی نیست وآخر این چه ظلمی است که هر روز به دلیل کمبود پزشک و امکانات مردم شاهد پرپر شدن عزیزانشان باشند با توجه به اتفاقات تلخ در بیمارستان ها از خانواده ها بارها خواسته ام که شخص وزیر را شکایت نمایند تا شاید گوش شنوایی برای شنیدن پیدا شود.

وی خطاب به وزیر نفت،افزود: در حالی 40 درصد تولید نفت و گاز کشور از چاه های نفتی و گازی رامهرمز و رامشیر تولید می شود که هنوز در بعضی از روستاها در این یک متر آسفالت هم انجام نشده است و همچنین برخی از روستاها از نعمت آب آشامیدنی و گاز و جاده آسفالته نیز محروم هستند.

محمدیان افزود: چگونه می توانیم شعار عدالت سر دهیم در حالی که در کنار چاه های نفت فقر و محرومیت و بیکاری بیداد می کند.

وی در پایان یادآورشد : جناب آقای زنگنه چند صباحی بیشتر از عمر وزارت جنابعالی باقی نماینده الان که بنا به اظهارات خودتان صادرات نفتی در اسفند ماه 95 بیش از 3 میلیون بشکه در روز رسیده که ثبت رکورد جدید در فروش نفت به شمار می آید بنابراین انتظار می رود با دستور موکد برای رفع محرومیت صادر و از طرفی زمینه اشتغال جوانان منطقه را به وجود آورید تا شاید دعای خیر مردم محروم منطقه پشتیبان کارتان باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی رامهرمز نیوز، تاریخ انتشار: 17فروردین1396، کدخبر: - : www.ramhormoznews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین