پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۵۶۲
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
امام‌جمعه موقت اهواز گفت: کلمه «عقب‌ماندگی‌های خوزستان»، دیگر مشمئزکننده شده و خودمان هم دیگر علاقه‌ای به استفاده از آن نداریم.

شعار سال: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری استان خوزستان اظهار کرد: بعد از انقلاب تاکنون در زمینه سیاست خارجی و بین‌الملل موفقیت‌های بسیاری داشتیم و در تمام دولت‌ها (برخی کمتر و برخی بیشتر) توفیقاتی بود ولی همیشه روندی صعودی داشته است. کارنامه جمهوری اسلامی در بحث سیاست بین‌الملل بسیار درخشان است؛ در زمینه استکبارستیزی، حمایت از محرومان و مستضعفان نیز به همین شکل وضعیت خوبی داریم.

وی افزود: در سفر حج یک مسلمان مغربی اهل کشور مراکش بعد از اینکه متوجه ایرانی بودنم شد به من اعلام کرد ایران دست هیچ‌کسی را نمی‌بوسد؛ در این راستا برخی‌ها دوست دارند بگویند منزوی شدیم و این شعار مرگ بر دادن‌ها سرمی دادند ولی این‌گونه نیست و ایران حضور دارد و منزوی نیست. دشمنی‌های آمریکا به خاطر این حضور ارزشمند کشور است اما در زمینه‌های داخلی موفقیت‌های ما مثل سیاست‌های خارجی و بین‌المللی نبود.

حسن‌زاده تصریح کرد: در مباحث داخلی، موفقیت آن‌طور که باید نداشتیم که از آن جمله می‌توان به حوزه اقتصاد اشاره کرد؛ بیش از ۳۵ سال از عمر انقلاب می‌گذرد ولی آیا بانکداری ما بانکداری بدون ربا و اسلامی است؟ در زمینه سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی در بخش بانکداری به ویژه اسلامی، انسجام و همراه بودن در زمینه‌های داخلی به اندازه سیاست‌های خارجی موفقیت نداشته‌ایم.

امام‌جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه امام راحل از اول انقلاب فرمودند عقب‌ماندگی‌های دوران شاه ۲۰ سال زمان برای بهبود نیاز دارد، گفت: حالا هشت سال جنگ تحمیلی هم افزوده شود قطعاً زمان بیشتری را برای بهبود می‌طلبد.

حسن‌زاده بیان کرد: در استان خوزستان که مستقیم درگیر جنگ بودیم نسبت به مردم مسئولیت مضاعفی داریم؛ مدتی است که از خوزستان مرتب پیام‌های منفی مثل ریزگردها، قطعی برق و انتقال آب به مرکز منتقل می‌کنیم و نتیجه‌اش کاهش درآمد مردم و افزایش هزینه‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان می‌شود. این‌همه پیام‌های منفی مخابره شدن از این استان باعث رغبت کمتر به سرمایه‌گذاری در خوزستان می‌شود.

وی ادامه داد: مجموعه هیئت دولت اراده جدی و خوبی دارد تا نداشتن اراده در دولت‌های قبل برای بهبود وضعیت خوزستان را جبران کند. دولت تلاش می‌کند تا به آنچه مردم نیاز دارد رسیدگی کند و انشا الله به نتیجه مطلوبی خواهیم رسید. اگر اختلاف‌نظرهای سیاسی باعث کاهش خدمت به مردم شود، این خیانت است.

حسن‌زاده بیان کرد: رئیس‌جمهور اعلام کرد که حاشیه‌سازی نکنید و در حقیقت این حاشیه‌سازی قطعاً به کل کشور از جمله خوزستان ضربه می‌زند. دولت، قوه قضائیه و مقننه همه باید دست‌به‌دست هم دهند تا به مردم خدمات‌رسانی خوبی شود و در مرحله اول خود دولت نباید حاشیه‌سازی کند.

امام‌جمعه موقت اهواز اظهار کرد: رئیس‌جمهور به تشکیل کابینه فراجناحی نیز اشاره‌هایی داشت؛ ما در استان خوزستان استفاده از مدیران شایسته‌ای که توان خدمت داشته باشد را خواستار هستیم. به‌هرحال نباید خود را از مدیران خوب به خاطر مسائل جناحی محروم کنیم.

حسن‌زاده گفت: در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه آبفا باید تمام تلاش خود را برای حل مشکلات به کار بگیریم. همچنین ۲۳ هزار میلیارد تومانی که هیئت دولت برای پنج حوزه مصوب کرده را باید برای استان جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء در استان خدمات خوبی داشته است، گفت: استاندار تلاش‌های خوبی در سطح استان دارد و همه باید کمک کنند تا پیشرفت و توسعه استان خوزستان به‌خوبی رقم بخورد. کلمه عقب‌ماندگی‌های استان دیگر مشمئزکننده شده و خودمان هم دیگر علاقه‌ای به استفاده از آن نداریم ولی انشا الله که همه تلاش کنند تا با وفاق و همدلی در استان بتوانیم به آنچه موردنیاز مردم است، دست پیدا کنیم.

حسن‌زاده گفت: معضلاتی که در خوزستان داریم اصلاً جناحی نیستند؛ مسئله بیکاری، اعتیاد، بالا بودن آمار طلاق و غیره هیچ‌کدام جناحی نیستند؛ بنابراین همه باید پای‌کار بیاییم که کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را در عمل ثابت کنیم. وقتی اعتیاد و آمار طلاق در جامعه بالا باشد من هم به عنوان یک طلبه خجالت می‌کشم و اصلا تفاوتی ندارد که چه دولتی روی کار باشد؛ کاهش نرخ طلاق، بیکاری و اعتیاد باید افتخار و مباهات باشد و اصلاً روی کار بودن هیچ جناحی مهم نیست.

امام‌جمعه موقت اهواز تصریح کرد: همه باید جایی که تذکر نیاز هست، نسبت به ارائه تذکر اقدام و هرجایی که کار خوب انجام می‌شود نیز آن را استمرار دهیم. ایجاد پل، افزایش سرانه فضای سبز و یا هر کار دیگری که باعث خوشحالی مردم شود برای ما نیز باعث خشنودی است.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 29 تیر 1394، کد مطلب: 4036120:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین