پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۳۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸
سرپرست دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: برای اجرای طرح های مالچ پاشی در عرصه های بیابانی کشور، چهار هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

شعارسال: فرهاد سرداری اظهار کرد: امید می رود با تخصیص اعتبارات، گام های موثری برای مقابله با بیابانزایی انجام شود.

وی افزود: در سال های گذشته برای خرید مالچ، با مشکل روبه رو بودیم اما اکنون اعتبار خوبی در این زمینه گذاشته شده است.

* مالچ پاشی اثر بدی بر محیط زیست ندارد

سرداری درباره ادعاهای طرح شده در زمینه اثرات سوء زیست محیطی مالچ پاشی ها در عرصه های طبیعی گفت: درباره اثرات سوء مالچ پاشی، صحبت هایی مطرح شده که مبتنی بر تحقیق علمی نیست.

وی تصریح کرد: برای بررسی مضرات زیست محیطی، اقدام تحقیقی با مشارکت شرکت ملی نفت انجام شده و تمام مناطقی که در 30 سال اخیر در کشور مالچ پاشی شده بود مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته و در آن، عرصه های بیابان به لحاظ شرایط خاک، آب زیر زمینی و پوشش گیاهی بررسی و آزمایش شده است.

سرپرست دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری افزود: نتایج این آزمایش نشان می دهد که مالچ پاشی های انجام شده در عرصه های طبیعی اثر بد زیست محیطی ندارد و این نتایج به صورت مستند موجود است.

وی درباره برنامه های ایران برای مقابله با بیابانزایی در کشور همسایه اظهار کرد: هفته گذشته اجماع جهانی با 33 کشور انجام شد تا برای همکاری منطقه ای برنامه تدوین شود.

وی خاطرنشان کرد: در این باره باید وزارت امور خارجه نیز کمک کار باشد و حمایت های دفتر یو.ان.دی.پی سازمان ملل هم جذب شود.

سرداری در بخش دیگر سخنان خود درباره پیشروی بیابان ها و افزایش میزان سطح این عرصه ها گفت: زمانی که توان تولید اکولوژیک در یک منطقه کاهش پیدا می کند، بیابانزایی اتفاق می افتد و مناطق به سمت بیابانی شدن پیش می روند و این وضعیت اکنون به علت شرایط خشکسالی ها و کاهش بارندگی ها در برخی استان های غربی، استان اصفهان و استان سیستان وبلوچستان مشاهده می شود.

بر اساس این گزارش 32.6 میلیون هکتار از عرصه های طبیعی کشور، عرصه های بیابان است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 20تیر1396، کدخبر: 82594355: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
400 میلیارد تومان که پولی نیست برای چنین پروژه ا ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین