پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۸۶۵
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: فاز نخست انتقال آب کارون برای مروطوب کردن کانون‌های ریزگرد خوزستان بیستم فروردین امسال به بهره برداری می‌رسد.

شعار سال: یداله شمایلی با بیان اینکه طرح انتقال آب رودخانه کارون به کانون ریزگردهای خوزستان از دهم اسفند سال 95 آغاز شد، اظهار داشت: این طرح به طول 44 کیلومتر انجام می‌شود و قرار است 40 هزار هکتار از زمین‌های موجود در کانون‌های ریزگرد جنوب و جنوب شرق خوزستان را مرطوب کند.

وی افزود: طرح انتقال آب به کانون‌های گرد و غبار همزمان با طرح‌های بیابان زدایی در حال انجام است و امیدواریم از این تجربه در طرح جامع مقابله با ریزگردها استفاده شود.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت:عرض کف کانال انتقال آب بین 30 تا 50 متر است و برای اجرای این طرح حدود یک و نیم میلیون تن عملیات خاک برداری و لجن برداری انجام می شود.

وی بیان کرد: در فاز نخست اجرای این طرح کانالی به طول 10 کیلومتر قرار است 20متر مکعب برثانیه آب را از ایستگاه پمپاژ روی رودخانه کارون تا زمین‌های کانون ریزگردها درجنوب وجنوب شرق اهواز در حوالی جاده اهواز به ماهشهر را انتقال دهد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی رهیاب، تاریخ 8 فروردین 96، کد مطلب: 130028: www.rahyabnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین