پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۵۹۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از افزایش شدید رشد جلبک در دو نقطه از رودخانه دز خبر داد و گفت: حیات آبزیان و ماهیان در این دو نقطه از رودخانه مورد تهدید قرار گرفته است.

شعار سال: فرهاد قلی‌نژاد با اشاره به افزایش شدید رشد جلبک و خزه در برخی نقاط رودخانه دز اظهار کرد: در تمام طول رودخانه دز رشد جلبک را داریم و جلبک‌ها در حقیقت بخشی از رودخانه دز هستند. اما برخی عوامل موجب افزایش رشد جلبک در برخی نقاط رودخانه دز نظیر زیر پل شناور و پل سوم دزفول شده‌اند.

وی ادامه داد: در زیر پل شناور دزفول، آب حالت ایستایی دارد و بنابراین کاهش سرعت جریان آب و حالت سکون ایجاد شده، منجر به افزایش جلبک‌ها در این ناحیه شده است. همچنین در زیر پل سوم نیز کاهش جریان آب و کمبود آب را داریم که به همین ترتیب رشد جلبک‌ها را در این منطقه افزایش داده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول با اشاره به پیامدهای ناشی از افزایش رشد جلبک‌ها در رودخانه دز تصریح کرد: افزایش جلبک‌ها در هر نقطه رودخانه حیات آبزیان را در معرض تهدید جدی قرار می‌دهد زیرا موجب کمبود اکسیژن موجود در آب، و به تبع اثرگذاری بر زیست آبزیان و ماهیان می‌شود.

قلی‌نژاد در خصوص علل و عوامل رشد جلبک در رودخانه دز بیان کرد: تخلیه فاضلاب کوی زیباشهر دزفول و منطقه چم‌گلک اندیمشک به رودخانه دز و کاهش آورد رودخانه از عوامل تشدیدکننده افزایش جلبک‌ها در برخی نقاط رودخانه دز هستند. ما تقاضا کرده‌ایم که پل شناور دزفول جمع‌آوری شود و یک پل دیگر که جریان آب را در حالت ایستایی قرار نمی‌دهد، جایگزان آن شود.

وی در مورد راهکارهای افزایش جلوگیری از افزایش رشد جلبک‌ها در رودخانه دز اظهار کرد: حفظ آورد طبیعی رودخانه دز، جلوگیری از تخلیه فاضلاب به این رودخانه، جمع‌آوری موانع فیزیکی در مسیر جریان طبیعی آب و جلوگیری از کاهش جریان آب، باید برای جلوگیری از رشد بیشتر جلبک‌ها در نقاط درگیر رودخانه دز به کار گرفته شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 24 مهر 96، کد مطلب: 967-16514-5:www.khouzestan.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین