پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۴۵
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۲
امام جمعه آبادان از وزیر بهداشت خواست گزارش بی آبی نزدیک به دو هفته ای چوئبده آبادان را به گوش دولتمردان برساند.

شعارسال: حجت الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی امام جمعه آبادان امروز در سخنانی با اشاره به شاخصه های کاندید اصلح اظهار داشت: نماینده ملت ، باید دل بسته ی به امام و انقلاب، معتقد به ولایت مطلقه فقیه و شجاع باشد و در مسایل کلان نظام صاحب ایده و نظر باشد .

وی افزود:انتخابات همان اندازه که برای نظام ما یک ظرفیت مناسب به شمار می رود ، مانند آنچه در انتخابات سال۸۸ رخ داد ، برای دشمن نیز فرصتی برای ضربه زدن به کشور از راه نفوذ است.لذا دشمنان این بار سعی دارند از راه دامن زدن به اختلافات قومی و رشد دادن قوم گرایی فضا را نا امن کنند تا به اهداف شان برسند.

امام جمعه آبادان خاطرنشان ساخت : اگر در منطقه ما که قومیت های مختلفی وجود دارند مشاهده کردید احدی از کاندیداها به اختلافات قومی دامن می زند و دم از قومیتش زد مطمئن باشید خواسته یا ناخواسته در حال پیاده کردن نقشه دشمن و ریختن آب به آسیاب دشمن است.

خطیب جمعه آبادان یادآور شد: دشمن به دنبال مشوش کردن ذهن مردم است تا ملت ما نتوانند به انتخاب درستی دست بزنند.شنیده می شود که بعضی از شبکه های رادیو تلویزیون خارج نشین می گویند که به فلانی رای بدهید و به فلانی رای ندهید و سعی دارند با تهمت زدن به انسان های صالح ، سالم و مومن و راه اندازی تبلیغات فریبنده مردم را از انتخاب بهترین ها دور کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: مردم افرادی را که شاخصه های تعهد و تدین و تخصص در وجودشان هست برگزینند.این افراد به گفته حضرت امام(ره) صالح هستند و می توانند مدافع اسلام و انقلاب باشند.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف مردم در انتخاب افراد اشاره کرد و تصریح کرد: اگر یک ملت بخواهد گام های اساسی بردارد و به پیشرفت بالا برسد یک راهش انتخاب نخبگان در پروسه انتخابات مجلس شورای اسلامی و حضور در پای صندوق های رای است. زیرا به تعبیر رهبر معظم انقلاب ریل گذاری قطار توسعه کشور توسط مجلس صورت می گیرد.نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بر اساس ترتیب اولویت ها به مشکلات مردم رسیدگی می کنند.

وی افزود: از سوی دیگر هر برگه رای ما مایوس کننده دشمن است و برنامه های آنها را برای ضربه زدن به نظام و اسلام ناکام می گذارد.

امام جمعه آبادان در ادامه خطاب به نامزدهای انتخابات مجلس درحوزه انتخابیه آبادان گفت: آقایان کاندیداها دقت کنید و حواس تان باشد که ۳۷ سال خدمات نظام را زیر سوال نبرید.البته کمبودها را بگویید کما اینکه بارها از همین تریبون کمبودها را اشاره کرده ایم اما سیاه نمایی نکرده و مردم را از نظام مأیوس نکنید.

وی افزود: وعده های ناشدنی وخلاف قانون به مردم ندهید و به تخریب یکدیگر نپردازید. این کار خلاف شرع ، قانون و اخلاق است.با مردم صادقانه حرف بزنید و بگویید اولویت های تان حل مشکلات اساسی کشور یا تامین منافع دوستان،اطرافیان و حزب و گروه تان است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی همچنین به انتقاد از نامزدها به دلیل عدم ارائه برنامه برای حل مشکلات فرهنگی کشور و شهرستان پرداخت و اظهار داشت: متاسفانه در بین تمامی نامزدهای انتخاباتی چه انتخابات ریاست جمهوری و چه انتخابات مجلس هیچ برنامه ای برای موضوعات فرهنگی کشور ندارند و این خلأ بزرگ احساس می شود. برای خدمت به قرآن ، احیای فرهنگ ارزشی دوران دفاع مقدس ، فرهنگ جبهه و شهادت ، موضوع ازدواج که یک مسئله مهم فرهنگی است برنامه ای ارائه نشده که یک ضعف بزرگ است.

امام جمعه آبادان در بخش دیگری از سخنان خود به سفر وزیر بهداشت اشاره کرد و ضمن موفق برشمردن خدمات وزارت بهداشت در زمان قاضی زاده هاشمی ، خطاب به وی اظهار داشت: از شما تشکر می کنم که داوطلبانه آمدید و به طبابت و جراحی عمل در مناطق محروم آبادان پرداختید اما خوب است بدانید در منطقه چوئبده و همان جایی که شما تشریف بردید بیش از ۱۲ روز از وجود آب شرب بی بهره هستند.

وی ادامه داد: هرچند شاید این موضوع ارتباطی به آقای دکتر هاشمی ندارد اما احتمال می دهیم وزیر محترم نیرو ، سرش شلوغ باشد! و فرصت پرداختن به مشکلات آبادان را نداشته باشد و از شما می خواهیم این موضوع را به دولت انتقال دهید تا مشکل آب شرب این منطقه بعد از نزدیک به ۲ هفته رفع شود.

خطیب جمعه آبادان از وعده های عملی نشده مسئولان به مردم آبادان طی چند دهه اخیر انتقاد کرد و گفت: آبادان شهری است که وزرای زیادی به آن سفر می کنند و حرف زیاد می زنند اما خروجی ندارند. وعده های بیشماری داده اند اما عملی مشاهده نمی شود.زیرساخت های ضعیف موجود، نخل های خشکیده ، آب شرب آبادان و وضعیت بیکاری جوانان آبادان گواه همین مطلب است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در بخش پایانی سخنان خود به فررسیدن ایام فاطمیه اول اشاره کرد و یادآور شد: در ایام فاطمیه مردم سعی کنند حرمت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و مراسمات عزاداری آن بانوی بزرگوار را نگه داشته و مجالس باشکوهی برای آن حضرت برگزار کنند.

وی به نقل حدیثی از دوازدهمین امام همام علیه السلام پرداخت و ادامه داد: امام زمان (عج) می فرمایند: اگر دنبال الگو هستید ، حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای شماست. لذا برای شناساندن این الگو به جامعه بهترین راه برپایی مجالس عزاداری آن حضرت است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری عصر آبادان، تاریخ انتشار خبر02 اسفند 1394، www.asreabadan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین