پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۲۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
به نظر می‌رسد میان روحانی و لاریجانی تقسیم کاری برای بهبود شرایط با شرق و غرب شکل گرفته باشد و باید منتظر ماند و دید نتیجه همراهی دوباره زوجی که در قامت روسای قوای مجریه و مقننه روابطی حسنه داشتند، چه خواهد شد.

شعار سال: اظهارات اخیر واعظی درباره همکاری علی لاریجانی و دولت در پیشبرد امور مربوط به قرارداد ۲۵ ساله با چین بسیار مورد توجه قرار گرفت و اولین سوالی هم که به ذهن رسید این بود که حاصل این بده بستان برای رئیس پیشین مجلس چه خواهد بود؟ سوالی که روزنامه‌های مختلف به آن پاسخ‌های انتخاباتی دادند. تلقی اغلب رسانه‌ها این بود که علی لاریجانی سودای ریاست جمهوری دارد و روی حمایت دولت حساب کرده است. البته اینکه حمایت و همراهی دولت ناکارآمدی همچون دولت روحانی به چه کار می‌آید، بحث دیگر و مفصل‌تری است.
روزنامه «شرق» این ماجرا را عکس کرد و رفتن لاریجانی به پاستور را در حد یک ماموریت دید نه یک برنامه بلندمدت و احتمالا منتج به نتیجه. شرق در گزارش خود نوشت: «علی لاریجانی که این روز‌ها به اندازه کافی از جریان اصولگرایی فاصله گرفته یا حداقل آن‌ها از او فاصله گرفته‌اند، تا جایی که در کنش سیاسی و جریان تقسیم قدرت جریان اصلی اصولگرایی تقریبا جایی ندارد، شاید بهترین راه برایش همکاری با دولت و بازگشت به عرصه دیپلماسی باشد.»
«اعتماد»، اما با اشاره به گزارش هفته قبل خود درباره احتمال کاندیداتوری علی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ نوشت: «برخی شنیده‌ها از کوچ زودهنگام علی لاریجانی به کاخ ریاست‌جمهوری حکایت دارد. اگرچه واعظی در پاسخ به پرسش خبرگزاری مهر در همین راستا و مبنی بر تجهیز دفتری در «پاستور» برای استقرار لاریجانی و پیگیری قرارداد ۲۵ ساله میان تهران و پکن، ابراز بی‌اطلاعی کرده ولی همزمان سکوت انتخاباتی رکورددار ریاست بر مجلس شورای اسلامی از یک‌سو و اظهارات برخی چهره‌های نزدیک به او از سوی دیگر، حاکی از همکاری نزدیک میان لاریجانی و روحانی برای به سرانجام رساندن قرارداد ۲۵ ساله میان ایران و چین است؛ قراردادی که برخلاف توافق هسته‌ای موسوم به برجام، اصولگرایان و برخی نهاد‌های نه چندان همراه با برجام نیز به استقبال از آن پرداخته‌اند. بدین ترتیب به نظر می‌رسد میان روحانی و لاریجانی تقسیم کاری برای بهبود شرایط با شرق و غرب شکل گرفته باشد و باید منتظر ماند و دید نتیجه همراهی دوباره زوجی که در قامت روسای قوای مجریه و مقننه روابطی حسنه داشتند، چه خواهد شد.»

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری فردانیوز، تاریخ انتشار: 30 مهر 1399، کد خبر: -، fardanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
لاريجاني خيلي وقته كه مسير خودش رو از اصولگراها جدا كرده و داره به اصلاح طلب ها خدمت رساني ميكنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
این دوتا میخوان یه حزب جدید رو به نام اعتدال ماندگار و تثبیت کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین