پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۰۷۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
امام‌جمعه انزلی با بیان اینکه از نماینده شهرستان می‌خواهم مسائل مربوط به منطقه آزاد انزلی را از طریق مجلس پیگیری کند، گفت: معتقدم می‌بایست از عملکرد منطقه آزاد انزلی در دوره‌های مختلف تاکنون تحقیق و تفحص شود.
شعار سال: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین در آئین نماز جمعه عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به‌روز ملی مبارزه با استکبار اظهار کرد: هویت ملی هر کشوری عبارت از عوامل و زمینه‌های متعددی است که باعث بقای آن هویت ملی می‌شود که یکی از آن‌ها حافظه تاریخی آن ملت و جامعه است.

وی با بیان اینکه اگر مردم جامعه‌ای گذشته خود را فراموش کنند یکی از مهم‌ترین عامل هویت ملی خود را از دست‌ داده‌اند، گفت: در طول ۱۵۰ سال گذشته کشور ما یکی از تلخ‌ترین مقاطع تاریخی را گذرانده که یک دشمنی عمیقی با مستکبران از جمله انگلیس و آمریکا را گذرانده که به فضل پروردگار و رهبری امام (ره) و همراهی و آگاهی مردم انقلاب اسلامی پدید آمد.

امام‌جمعه انزلی با اشاره به سخنان امام (ره) در خصوص ۱۳ آبان افزود: این مسئله نقطه عطفی در تاریخ انقلاب ما پدید آورد که یکی از دستاورد‌های مهمش این بود که کودتای ۲۸ مرداد دیگری تکرار نشود، این مسئله به‌قدری مهم بود که امام از آن به‌عنوان انقلاب دوم تعبیر کرده‌اند.

شمس‌الدین با بیان اینکه در ابتدا هدف دانشجویان از تسخیر لانه جاسوسی چیز دیگری بود و می‌خواستند با در اختیار گرفتن سفارت، شاه را به مملکت بیرون کنند، تصریح کرد: دانشجویان پیرو خط امام بعد از تسخیر سفارت به اسناد و مدارکی دست پیدا کردند که خیانت‌ها و خباثت‌هایی فراوانی را برای کشور روشن می‌کرد و درنتیجه رویه دانشجویان تغییر کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز در کشور آن اسناد در مراکز آموزشی تشریح نمی‌شود و در اختیار مردم جامعه قرار نگرفته است، بیان کرد: خطر اولی که ما تهدید می‌کند این است که دست‌های پشت پرده، در تلاش‌اند که این اسناد مسکوت بمانند و از این حادثه و ابعادش و جنایت‌هایی که آمریکایی‌ها علیه ملت انجام داده‌اند به دست فراموشی سپرده شود.

امام‌جمعه انزلی مورد تحریف قرار گرفتن ۱۳ آبان را خطر دوم این موضوع برشمرد و گفت: سفارت آمریکا به‌عنوان یک مرکز فساد و جاسوسی بوده و اسنادش هم موجود است و اگر این مورد تحریف قرار بگیرد صورت‌مسئله عوض خواهد شد و جای شهید و جلاد عوض می‌شود.

شمس‌الدین با اشاره به اینکه در کشور ما در سال‌های نخست انقلاب بعد از بهمن ۵۷ دسته‌بندی‌های سیاسی متفاوتی وجود داشت، افزود: بعد از فراز و نشیب‌های فراوان در سال‌های اخیر هم اصولگرایی، اصلاح‌طلبی و درنهایت اعتدال که درواقع همان اصلاح‌طلبی است که فقط تغییر اسم پیداکرده به وجود آمد.

وی با بیان اینکه با عنایت و توجه رهبری به ضرر و زیان جریانات به کشور ایشان فقط تأکید به جریان انقلابی و غیرانقلابی داشته‌اند، تصریح کرد: تفکر جریان انقلابی یعنی اعتقاد قلبی و عملی به مبانی اسلام و کارایی اسلام در مدیریت جامعه که شعار آن، ما می‌توانیم است، اما جریان غیرانقلابی تفکرات سکولاری و لیبرالی دارد که شعارش این است که اسلام نمی‌تواند جامعه را مدیریت کند و اعتقاد دارد ما نمی‌توانیم و می‌بایست از خارج مدیر برای اداره امور مملکتی بیاوریم.

امام‌جمعه انزلی با تأکید بر اینکه بعضی در اصولگرایی و اصلاح‌طلبی هستند که ردیف غیرانقلابی قرار می‌گیرند و این تقسیم‌بندی غلط است، گفت: اگر قرار است تصمیمات درستی گرفته شود همین جریان انقلابی با ویژگی‌های شاخصی که در مبانی اسلامی است وجود دارد.

شمس‌الدین عمده مسائل کشور در همه حوزه‌ها را متأثر و پدیدآورنده از تفکر غیرانقلابی دانست و افزود: دشمن به این نتیجه رسیده که باید با جریان غیرانقلابی از درون، نظام را از پای درآورد و توسط جریان غیرانقلابی تحریف در مبانی اسلامی به وجود آورد.

وی با تأکید بر اینکه مبانی انقلاب ما مبانی فکری امام است و نباید بگذاریم دستمایه دشمنان قرار گیرد، تصریح کرد: افرادی در این جریان‌های سیاسی مدعی انقلابی گری هستند، اما فاقد تفکرات اسلامی‌اند، این افراد میگویند ما اصلاً جمهوری اسلامی را قبول نداریم درحالی‌که این فرد یکی از مسندنشینان این نظام بوده و خود را به‌ظاهر یک انقلابی هم درآورده است.

امام‌جمعه انزلی با اشاره به تأکید رهبری بر جوان‌گرایی که متأسفانه همچنان افراد ناکارآمد را در پست‌های مسؤولیتی قرار می‌دهند، بیان کرد: این افراد اصلاً قادر به جوان‌گرایی در کشور نیستند و در همین انزلی و محدوده منطقه آزاد هم همین‌گونه بوده و از جوانان بومی خودمان استفاده‌نشده و از کسی که دوره خدمت‌رسانی‌اش تمام‌شده استفاده می‌کنند.

شمس‌الدین با بیان اینکه از نماینده شهرستان می‌خواهم مسائل مربوط به منطقه آزاد انزلی را از طریق مجلس پیگیری کند، گفت: معتقدم می‌بایست از عملکرد منطقه آزاد انزلی در دوره‌های مختلف تاکنون تحقیق و تفحص شود و مسؤولین کشوری پاسخ دهند که درعین‌حال انزلی که بندر دارد چرا کاسپین را ساختید.

وی استیفا حقوق شهرستان در منطقه را از دیگر مطالبات مردم انزلی برشمرد و تصریح کرد: درعین‌حال که مدیران میگویند می‌خواهند به آن برسیم، اما در این سال‌ها چیزی ندیدیم، شاید در یک کارگاه صنعتی پر از جوان انزلیچی باشد، اما در بحث مدیریت و هیئت‌مدیره و معاونین جوانان متعهد و متخصص انزلی کجای کارند؟

شمس‌الدین با تأکید بر اینکه در شهرک صنعتی شماره ۳ منطقه آزاد، واگذاری‌هایی که صورت می‌گیرد باید تحت نظارت دستگاه قضایی باشد، افزود: مبادا واگذاری به صورتی اتفاق افتد که هیچ فایده‌ای نداشته باشد، مناطق آزاد را ایجاد کردند که نیاز‌های کشور را تأمین کند.

خطیب جمعه انزلی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی از ابتدای کار می‌بایست نظارت صحیح را در دستور کار خود قرار بدهد، گفت: در شهرستان زمین هفت و هشت‌میلیاردی را به قیمت سه میلیارد به یک شخصی داده‌اند و میگویند مزایده گذاشتیم دستگاه قضا باید بهتر نظارت می‌کرد، از اول نظارت کنید که بعد دچار مشکل نشویم.

امام‌جمعه انزلی استیضاح رئیس‌جمهور را در شرایط فعلی جامعه و کشور را به دولت بی‌سر تشبیه و بی‌فایده دانست و افزود: استیضاح یک نفر فایده ندارد بلکه استیضاح جریان مدیریتی ناکارآمد باید کلید بخورد، اگر نفر اول استیضاح شود نفر دوم جایش را می‌گیرد و این فایده ندارد.

شمس‌الدین با بیان اینکه تنها علاج مملکت روی کار آمدن دولت جوان و انقلابی است، تصریح کرد: هرکسی که رانت‌خواری کرده غیرانقلابی است و این ریشه باید خشک شود و این همان روزی است که دولت جوان انقلابی و حزب‌اللهی پدید می‌آید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 9 آبان   1399، کد خبر: 13990809000391،  www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
همه مناطق ازاد باید تحقیق و تفحص ازشون صورت بگیره و این مساله اصلا هرچی دیرتر رقم بخوره حجم فساد ها بیشتر میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
مناطق ازاد از نظر رانت و وی›ه خواری دارن میترکن و اصلا فضارو به هیچ کس دیگه نمیدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
چرا این بلا سر مناطق ازاد در ایران اومد؟ این مناطق قرار بود جولانگاه تولید و محصولات درجه یک خارجی باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
مناطق آزاد در ایران به طور کامل دست آقا زاده ها برای بهتره برداری های شخصی افتاده و این اتفاق اصلا چیز خوبی نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین