پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۵۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
مولوی عبدالحمید، امروز (۲۴ بهمن ۱۳۹۹) در مراسم نماز جمعه زاهدان، با اشاره به هشدار‌های قرآن مجید درخصوص تلاش‌ها و مکر‌های شیطان برای گمراهی انسان‌ها، تاکید کرد که انسان برای حفاظت از وسوسه‌های شیطان باید بر الله تعالی توکل کند و در زمرۀ صالحین قرار گیرد.
شعار سال : پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه زاهدان، مولوی عبدالحمید ضمن تلاوت آیۀ «وَلَقَدْ صَدَّقَ عَلَیْهِمْ إِبْلِیسُ ظَنَّهُ فَاتَّبَعُوهُ إِلَّا فَرِیقًا مِنَ الْمُؤْمِنِینَ» [سبأ: ۲۰]گفت: الله به بنی‌آدم هشدار داده که شیطان دشمن شما و دنبال رسوایی انسان است. شیطان دشمن خطرناکی‌ست. تمام مکر و فربیش را به‌کار می‌بندد تا انسان را از خدا دور کند، انسان با خدا دربیفتد، گمراه شود و در دنیا و آخرت به عذاب گرفتار شود.

خطیب جمعه زاهدان ادامه داد: شیطان وقتی از بارگاه خداوند متعال رانده شد، تصمیم گرفت که انسان‌ها را با خود به جهنم ببرد. شیطان برای واردکردن انسان‌ها به جهنم از طریق نفس اماره وارد می‌شود. نفس امارةبالسوء که به گناه میل دارد انسان را به قتل، زنا و فحشا و فساد و انواع مهلکات وادار می‌کند.

وی افزود: ما وقتی می‌خوابیم متوجه باشیم که شیطان بیدار است. در مسجد، خانه، بازار، نماز، هر جا و هر حالتی باشیم شیطان آنجا دسترسی دارد و انسان را برای ارتکاب گناه وسوسه می‌کند. شیطان حضرت آدم علیه‌السلام را داخل بهشت که خودش آنجا راه نداشت از طریق وسوسه و با وعده و قسم وادار کرد که از درخت ممنوعه بخورد و سبب شد که آدم از بهشت بیرون شود. این‌همه رنج، مشقت و مشکلاتی که الآن انسان آن‌ها را در زمین تحمل می‌کند همه به سبب شیطان است.

امام جمعه اهل‌سنت زاهدان خاطرنشان کرد: شیطان به ذات خدا سوگند یاد کرده که اجازه ندهد انسان‌ها به بهشت بروند مگر یک گروه که بندگان صالح و مخلص و مورد حمایت و حفاظت خدا هستند که شیطان بر آن‌ها دسترسی ندارد. شیطان بر کسانی که توکل و تکیه‌شان بر خداست و خداخواهی و خداطلبی دارند و از شیطان متنفر هستند، تسلط ندارد. تلاش کنیم به همین انسان‌ها بپیوندیم تا در حفاظت خدا قرار بگیریم وگرنه شیطان بر سر انسان انواع بلا‌ها و ذلت و خواری و بدبختی را می‌آورد.

وی گفت: در طول تاریخ هرچه از قبیل قحط، زلزله و کرونا بر بشر آمده است براثر عملکرد خود انسان است. این‌ها آزمایش و درس هستند که انسان به خود بیاید، متوجه اشتباهش بشود، خدایش را فراموش نکند. خدافراموشی، غفلت، ظلم و نافرمانی سبب زوال نعمت می‌شوند، چنان‌که نافرمانی آدم سبب زوال بهشت شد. شیطان همواره در تلاش است که انسان‌ها را از بهشت و از زیر رحمت‌های الهی بیرون کند و اجازه ندهد انسان وارد بهشت شود.

مدیر دارالعلوم زاهدان گفت: شیطان همواره گناهان را برای انسان مزین می‌کند و در دل القا می‌کند که خدا غفور و رحیم است، اگر الآن گناهی از تو سر بزند اشکالی ندارد، بعدا توبه می‌کنی و خدا می‌بخشد، بعدا برای توبه هم نمی‌گذارد. مواظب مکر‌های شیطان باشیم. بیدار باشیم، چون بیداری، توکل بر خدا، بازگشت به‌سوی خدا، استغفار و توبه سبب نجات می‌شوند.

مولوی عبدالحمید در بخشی دیگر از سخنان خود در مراسم نماز جمعه زاهدان، با اشاره به ظلم‌ها و جنایت‌هایی که در دنیا ازجمله در چین و میانمار انجام می‌گیرند، کرونا و سایر آفات و مصایب را نتیجۀ این ظلم‌ها و سکوت سایر انسان‌ها در قبال این جنایات دانست و گفت: در خبر‌ها آمده بود که گروهی از کارشناسان برای بررسی منشأ ویروس کرونا به چین سفر کرده‌اند و علی‌رغم تلاش‌هایی که انجام داده‌اند، به نتیجه‌ای نرسیدند و در این‌خصوص سرگردان هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این کارشناسان باید برای یافتن منشأ کرونا به ایالت اویغور چین سفر می‌کردند و بررسی می‌کردند که حکومت چین چه ظلم و جنایتی را در این ایالت در حق اقلیت مسلمان آنجا روا داشته است؛ حق آزادی‌های مشروع و قانونی و بین‌المللی را از آن‌ها سلب کرده و بر دین و عقیده و فرهنگ آنان ظلم و جنایت کرده است.

مولوی عبدالحمید افزود: ظلم حکومت چین علیه مسلمانان اویغور در طول تاریخ کم‌نظیر است. دولتمردان چینی حقوق بشر را در حق بخش بزرگی از مسلمانان رعایت نکردند؛ آن‌ها فرزندان را از پدر و مادران و همسران را از یکدیگر جدا کردند تا در بازداشتگاه‌های مخصوص به آنان درس خداناباوری بدهند و افکار و عقاید و زبان و فرهنگ مسلمانان این منطقه را تغییر بدهند.

امام‌جمعه زاهدان تصریح کرد: کرونا نتیجۀ ظلم و جنایت حکومت چین و نتیجۀ آه و ناله و فریاد و دعای بد مادران و فرزندانی است که از یکدیگر جدا شدند که ابتدا مردم چین و در ادامه تمام دنیا را گرفتار خود کرد.

مولوی عبدالحمید در ادامه به کودتای اخیر در میانمار اشاره کرد و گفت: اخیرا در کودتایی که در میانمار انجام گرفته است حکومت رسمی این کشور سرنگون شده و نخست‌وزیر و مسئولین عالی‌رتبۀ میانمار بازداشت شده‌اند.

ایشان در ادامه افزود: ارتش و نظامیان میانمار انواع ظلم و جنایت را علیه اقلیت مسلمان روهینگیا مرتکب شدند؛ بخش بزرگی از مسلمانان میانمار را فقط به‌خاطر مسلمان‌بودن از خانه و کاشانه آواره کردند، منازل‌شان را به آتش کشیدند و مساجد زیادی را تخریب کردند و دولت میانمار به ریاست نخست‌وزیری که الان به زندان افتاده است نیز در مقابل این جنایات سکوت کردند و حتی از این اقدامات حمایت کردند و اکنون خودشان گرفتار شدند؛ لذا ظلم نکنیم که روزی گرفتار ظلم می‌شویم.

خطیب جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: ظلم‌ها و خونریزی‌هایی که در خاورمیانه انجام شد و بسیاری از قدرت‌ها بر سر مردم بی‌دفاع و مظلوم بمب ریختند و سلاح‌های پیشرفتۀ خود را روی بی‌گناهان آزمایش کردند و گمان کردند که این مردم کسی را ندارند که از آن‌ها دفاع کند، اما این روز‌ها تمام این جنایتکاران از ترس کرونا در منازل مخفی شده‌اند و جرأت نمی‌کنند از خانه بیرون شوند.

مولوی عبدالحمید در پایان اظهار داشت: کرونا نتیجۀ ظلم بشر در حق همدیگر و نتیجۀ آن است که انسان‌ها از حق مظلومین دفاع نکردند. تمام کتاب‌های آسمانی به این نکته تصریح دارند که انسان‌ها در طول تاریخ بر اثر عملکرد و گناهان خودشان گرفتار عذاب و آفات شده‌اند؛ لذا راه خلاصی از تمام این آفات و بلایا توبه و استغفار و بازگشت به سوی الله تعالی است.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری انصاف ، تاریخ انتشار ۲۴ بهمن ۹۹ ، کد خبر : ensafnews.com ، ۲۸۲۷۶۷
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
0
واقعا هم همينه مطمئن هستم كه داريم ازمايش سنگيني توسط خداي بزرگ ميشيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین