پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۰۹۲۶۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
مسعود شفیعی با اشاره به افزایش ۴.۸ درصدی ازدواج نسبت به سال گذشته افزود: نرخ بیکاری استان تهران در تابستان سال ۹۹ نسبت به بهار همین سال ۲.۴ درصد کاهش یافته است.
شعار سال: مسعود شفیعی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در تابستان سال جاری گفت: نرخ بیکاری استان تهران در تابستان سال ۹۹ نسبت به بهار همین سال ۲.۴ درصد کاهش یافته است و براساس آخرین نتایج منتشر شده، نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله استان تهران در فصل تابستان سال جاری، برابر با ۶.۴ درصد برآورد شده است.

او افزود: این آمار نشان می‌دهد که ۶.۴ درصد افراد حاضر در سن اشتغال و جمعیت فعال استان تهران در تابستان امسال بیکار بوده اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تصریح کرد: در تابستان امسال، ۳۹.۵ درصد جمعیت پانزده ساله تهرانی از نظر اقتصادی فعال بودند که این یعنی در گروه شاغلان قرار گرفته اند.

شفیعی با اشاره به تعداد مشاغل ایجاد شده گفت: در تهران موضوع تعطیلی کارخانه‌ها را نداریم و آن‌ها با قوت مشغول تولید هستند و خوشبختانه در راستای تعهدات امسال، تاکنون ۹۰ هزار شغل جدید ایجاد شده است.

او افزود: در جهت تحقق جهش تولید در سطح استان تهران ۴۳ پروژه به تایید سازمان برنامه و بودجه کشور رسیده که از این میان دو پروژه شهرک صنعتی شمس آباد و پایتخت از اهمیت ویژه تری برخوردار هستند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران عنوان کرد: این شهرک‌ها مشکل تامین برق داشتند که مقرر شد مشکل تامین بخشی از بودجه از محل عمومی و بخشی توسط خود آن‌ها حل و فصل شود چرا که قطعا با حل مشکلات شهرک‌های صنعتی و توسعه آن‌ها می‌توانیم شاهد جهش تولید در استان باشیم.

شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود درمورد آمار جمعیتی استان تهران گفت: در ۵ ماه نخست سال ۶۱ هزار و ۷۲۵ ولادت داشتیم که این عدد حاکی از کاهش ۶.۹ درصدی تعداد تولد‌ها نسبت به سال گذشته است.

او افزود: همچنین ۳۱ هزار و ۱۰۷ نفر در ۵ ماه نخست سال فوت کردند که نسبت به سال گذشته افزایش ۳۱.۶ درصدی داشته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به تعداد ازدواج‌ها و طلاق‌ها در تهران تصریح کرد: در ۵ ماهه نخست سال ۳۳ هزار و ۳۴۵ ازدواج به ثبت رسیده است که نشان دهنده افزایش ۴.۸ درصدی نسبت به سال گذشته است و ۱۲ هزار و ۸۵۳ مورد هم طلاق داشتیم که باز هم نسبت به زمان مشابه سال قبل شاهد افزایش ۱۰.۶ درصدی آن بودیم.

شفیعی پیروصحبت‌های خود به تعداد کارت ملی‌های صادر شده اشاره کرد و گفت: ۱۰ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۴۷۵ کارت هوشمند ملی از ابتدای طرح تاکنون در استان تهران صادر شده است و در سال جاری هم ۳۲۲ هزار و ۳۴۷ نفر برای کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده اند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تاکید کرد: در بخش صدور شناسنامه هم از ابتدای اجرای طرح تاکنون برای ۴میلیون و ۸۹۸ هزارو ۶۹ نفر شناسنامه صادر شده که در سال جاری ۲۰۸ هزار و ۱۱۰ صدور شناسنامه را در این استان داشته ایم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 10 آبان  1399  ، کدخبر: 1079593، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
خبر های خوب اون هم در سطح استان تهران؟ این یک شوخی بزرگه! به نظر من این امار ها اشتباه هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
اگر تعریف از کار همون یک ساعت در روز باشه بله کاهش نرخ بیکاری رو داشتیم فقط نمیدونم جدیدا ازدواج رو چی معنی کردید تو امار هاتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
عجب طنر جالبی کار کرده این دوست عزیزمون قشنگ قابلیت توییت شدن رو داره! راست میگه تعریفشون از ازدواج چی هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
الان همه دارن یکی یکی بیکار میشن این امار های غلط از کجاست مردم رو گول می‌زنن بعد ازدواج هم زیاد شده؟؟؟؟
کسی که کار نداره چجوری ازدواج می‌کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
اینها همش عدد ورقم هست با واقعیت خیلی فرق دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
وطنم پاره تنم! یعنی تو هر سایتی عده ای هستن که کامنت های طنز میذارن! همین طنز پرداز بودن ما باعث این همه بلا شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین