پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۳۷۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
در خبر زیر می‌توانید گفتگوی آقایان حامد کاشانی و حسین دهباشی پیرامون توئیت اخیر آقای دهباشی و ادعای حاشیه‌ساز وی در باب مباحث تاریخ اسلام و تشیع را ببینید.
شعار سال:تجربه‌ای شیرین از یک گفتگوی آرام، سازنده، چالشی و در عین حال به دور از جنجال و توهین بود و نشان داد که چنین تجربیاتی، حکایت از آن دارد که هنوز هم در این وانفسای رسانه‌ای پرتنش، باب چنین گفتگوهای شیرینی بسته نیست.

می‌توان پاسخ ادعاهایی از جنس حسین دهباشی را نه با فحش و ناسزا و عقده‌گشایی، که در قالبی معقول، مخاطب‌پسند و اقناع‌کننده داد. مطمئناً آنقدری که پاسخ‌های حجت‌الاسلام کاشانی، مخاطب دوستدار اهل‌بیت را قانع کرد، فحاشی‌های عده‌ای در کامنت‌های توئیتر، حظ و بهره‌ای به دست نداد.

این گفتگو نشان داد که بهتر است اگر کسی در حوزه‌ای تخصصی، سررشته ندارد، به هنگام انجام مناظره با یک متخصص، لااقل از مبانی نظریِ اولیه و نیز الفبای روش‌شناختیِ آن حوزه مطلع باشد، وگرنه تا حد امکان اقدام به مناظره نکند.

یکی از الزامات مهم چنین مناظراتی، سعه صدر طرفین است که موجب پرهیز از کشانده شدن مسیر مناظره به سمت رادیکالیسم می‌شود. به عنوان نمونه و به نظر نگارنده، صبوریِ کم‌نظیر جناب آقای کاشانی در پاسخ به شبهات آقای دهباشی، ستودنی بود

این ماجرا نشان داد که نخبگان جامعه، حتی برای بیان برخی ادعاها و طرح شبهات، می‌بایست از قالب‌های رسانه‌ایِ متناسب با چارچوب بحث استفاده کنند.

برگزاری چنین گفتگوهایی، زنگ هشداری برای بچه‌های انقلابی و حزب‌اللهی است تا بدانند که جایگاه برخی مباحث اندیشه‌ای، بسیار والاتر از مباحث سیاسیِ مرسوم است.
 
چه بسیارند جوانان متعهد انقلابی که اهتمام جدی به مباحث سیاسی و بصیرت‌افزایی سیاسی دارند، غافل از آنکه مباحث بنیادین اندیشه‌ای، قطعاً پیشینی‌تر از مباحث سیاسی است.

محمدمهدی سلامی
 
تعداد بازدید : 23
 

پایگاه تحلیلی-خبری شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال تلگرامی خیابان انقلاب
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
من صحبت های اقای دهباشی رو خیلی وقته گوش میدم ایشون فوق العاده با سواد و فرهیخته ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
واقعا باید داشتن این عزیزان رو قدر بدونیم و از حضورشون تو زندگی شخصی مون بهره ببریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
اقای کاشانی هم سخنران و مناظره گر قابلی هست خیلی بحث شیرینی داشتیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
خیلی از مردم به تماشای این مناظره و گفت و گو نشستن و درس های زیادی گرفتن ای کاش این روند ادامه دار باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین