پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۸۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
استاد حوزه علمیه گفت: حضرت زهرا (س) در ذکر دعا و نیایش سرآمد بودند، در اوصاف و القاب حضرت زهرا (س) می‌نویسند عابده زاهده، راکعه و ساجده بودند، معنویت و بندگی بخش مهمی از زندگی حضرت زهرا (س) بود.

  شعار سال:حجت‌الاسلام والمسلمین «مسعود عالی» شامگاه جمعه ۲۶ دیماه در مراسمی که به مناسبت سوگواری ایام فاطمیه در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد، گفت: یکی از ابعاد مهم شخصیتی حضرت زهرا(س) بندگی، خضوع و تضرع بسیار ایشان مقابل خداوند بود.
 
وی افزود: در اوصاف و القاب حضرت زهرا(س) می‌نویسند عابده زاهده، راکعه و ساجده بودند، معنویت و بندگی بخش مهمی از زندگی حضرت زهرا(س) بود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه در برخی ادیان تحریف شده حوزه معنویت و مادیت از یکدیگر جدا هستند، عنوان کرد: در فرهنگ سکولار توصیه می‌شود دین وارد زندگی مادی نشود، اما در دین مقدس اسلام حوزه معنویت تمام زندگی را پوشش داده و تمام زندگی با بندگی همراه است.
 
استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر قرار باشد تمام زندگی از امور الهی جدا شود زندگی مادی سراسر خسارت می‌شود.
 
وی با استناد به روایتی از پیامبر اسلام(ص) خطاب به ابوذر مبنی بر اینکه «ای ابوذر در همه چیز نیت الهی داشته باش»، اظهار کرد: جوانی که کار می‌کند که برای خانواده خود نان حلال ببرد عمل او همه عبادت است، عبادت هفتاد جزء است و برترین آن کسب حلال است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با استناد به روایتی از امام صادق(ع) گفت: حضرت فرمودند شب که می‌خوابید نیت کنید که سحر بیدار شوید، اگر کسی این نیت را به طور جد کند برای نفس او تا صبح ذکر نوشته می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان می‌تواند لحظه لحظه زندگی خود را با عبودیت بگذراند، اظهار کرد: این حالت عام عبادت است، اما حضرت زهرا(س) افزون بر این به صورت خاص هم به عبادت می‌پرداختند، حضرت زهرا(س) عابدترین مردم بود.
 
وی افزود: وقتی حضرت زهرا(س) در محراب عبادت خود می‌ایستاد نور او آسمانیان را نورانی می‌کرد، خداوند می‌فرمود به فاطمه نگاه کنید که برتر همه زنان است مقابل من ایستاده و همه وجود او مقابل من در خشیت است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه حال معنویت، عبادت، دعا و زیارت همه مزدی است که خداوند به انسان عطا می‌کند، ابراز کرد: این موارد کیمیا است که آن را به هرکس نمی‌دهند.
 
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هر کس همیشه نسبت به نماز بی‌توجه باشد یا حال عبادت نداشته باشد او مریض است، عنوان کرد: باید حالات معنوی و خوش را به انسان عنایت کنند.
 
وی ادامه داد: حالات معنوی بسیار ارزشمند است کسی این حال را دارد خداوند او را طلب کرده است، گاهی با گناهی انسان از این حالات معنوی محروم می‌شود، توفیقات الهی همچون عبادات و زیارات مزد خداوند است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه خطا و ظلم به مومنان انسان را از معنویت محروم می‌کند، گفت: حال دعا، اشک دل و آه سحر همه توفیق الهی است.
 
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ملاک فیض عام و رحمانیت الهی فقر ما است، اما ملاک فیض خاص خدا اظهار فقر انکسار و خضوع ما مقابل خداوند است، اظهار کرد: خداوند کمالات بی‌نهایت در علم، قدرت، رحمت، رزق و سایر صفات دارد از آن طرف مخلوقات عالم و ما انسان‌ها فقر مطلق هستیم.
 
وی ادامه داد: خداوند که مخلوقات خود را فقیر خلق کرده و نیازی در آنها گذاشته خودش نیاز آنها را برطرف می‌کند، از این جهت فیض عام او شامل همه مخلوقات می‌شود، خدا به کسی که معرفت ندارد هم عطا می‌کند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عالی بیان کرد: ملاک فیض عام خدا فقر موجودات است اما خداوند عنایت و رحمت خصوصی هم دارد و آن برای کسی است که اظهار فقر و تضرع می‌کند، هرچه انسان نزد خداوند افتاده‌تر و خاضع‌تر باشد ظرفیت او برای دریافت الطاف الهی بیشتر می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه با استناد به فرمایشی از خداوند متعال، عنوان کرد: حضرت فرمودند کسانی که نسبت به عبادت من تکبر می‌کنند ذلیلانه داخل جهنم من می‌شوند. وقتی دعا می‌کنید آن را به زبان بیاورید که بدانید عاجز هستید و کسی نیستید، نزد خداوند اظهار تضرع کنید.
 
وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در ذکر دعا و نیایش سرآمد بودند، خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) در جمع اصحاب فرمودند که فاطمه حوریه بشری و انسان فرشته صفت است، پیش از اینکه خداوند عالم دنیا را خلق کند در عالم ارواح نور مطهر او را خلق کرد. امام باقر(ع) درباره تسبیحات حضرت زهرا(س)  فرمودند اگر چیزی ارزشمند‌تر از این بود پیامبر به حضرت زهرا(س) عطا می‌کردند، حضرت این تسبیحات را به کسی دادند که آرامش او با ذکر بود. بر همین اساس بزرگان ما توصیه کردند که تسبیحات حضرت زهرا(س) را پس از نماز حتما انجام دهید.


 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی شفقنا ، تاریخ انتشار:27   دی 1399  ، کدخبر: 1082133، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
من خودم رو میگم که چقد نیاز دارم دوباره پامنبر یکی از بزرگان بشینم و به معرفت از دست رفته ام اضافه کنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
زندگی این دو بزرگوار واقعا باید الگوی خوبی برای جوان های این روزها باشه تا زندگی شون عالی و پردوام باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
انقد از معارف دینی در این دوران کرونا دور شدیم که حد نداره بازم دمتون گرم برامون جبران میکنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین