پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۳۷۳
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
به دنبال انتقادات از پناهیان بخاطر اظهاراتش درباره پیامبر گرامی اسلام و امیر المومنین، روز گذشته صوتی از شیخ حسین انصاریان وایرال شد که به شدت از این اظهارات انتقاد کرده و گفته بود؛ «أَسْتَغْفِرُ ٱللَّهَ رَبِّی وَأَتُوبُ إِلَیْهِ؛ پیغمبر و علی که اینگونه قرآن از آن‌ها تعریف می‌کند گوشت تلخ بودند؟ دیگر ناسزایی از این بالاتر بود که به پیامبر و امیرالمومنین گفته شود؟ توجیهات بیان شده روز بعد یک قران ارزش ندارد؛ چون دفاع از خود بوده نه از امیرالمؤمنین و پیغمبر. شما را بخدا بلد نیستید روی منبر پیغمبر ننشینیدحرام است والله!» پناهیان در پیام متقابل بیان داشت که من به توصیه پدرانه ایشان (شیخ حسین انصاریان) از همه اهل علم در حوزه که دچار ناراحتی بخاطر این تعبیر شدند عذرخواهی می‌کنم، از همه مومنین و دلسوزان عذرخواهی می‌کنم و استغفار می‌کنم اگر به ساحت مقدس امیرالمومنین جسارتی شده باشد حتی در حد بی اعتنایی کردن.

شعارسال: به دنبال انتقادات از پناهیان بخاطر اظهاراتش درباره پیامبر گرامی اسلام و امیر المومنین، روز گذشته صوتی از شیخ حسین انصاریان وایرال شد که به شدت از این اظهارات انتقاد کرده و گفته بود؛ «أَسْتَغْفِرُ ٱللَّٰهَ رَبِّی وَأَتُوبُ إِلَیْهِ؛ پیغمبر و علی که اینگونه قرآن از آن‌ها تعریف می‌کند گوشت تلخ بودند؟ دیگر ناسزایی از این بالاتر بود که به پیامبر و امیرالمومنین گفته شود؟ توجیهات بیان شده روز بعد یک قران ارزش ندارد؛ چون دفاع از خود بوده نه از امیرالمؤمنین و پیغمبر. شما را بخدا بلد نیستید روی منبر پیغمبر ننشینیدحرام است والله!»

انتقاد شیخ حسین انصاریان به انتظارات محفل  گرایانه پناهیان از حضرت علی و پیامبر(ص) + پوزش طلبی و استغفار پناهیان

 

تعداد بازدید : 2

در پی واکنش شیخ حسین انصاریان به این اظهارات، پناهیان در برنامه سحرگاهی شبکه ۳ تلویزیون در ساعت ٣/۵ صبح از دیدارش با شیخ انصاریان روایت کرد و ضمن آن از علمای حوزه نیز عذر خواهی کرد. پناهیان گفت: ایشان (شیخ حسین انصاریان) به عنوان پیشکسوت این مسیر به گفتند بخاطر تعابیری که برای امیرالمومنین بکار بردم، دلجویی از مومنین و علمای حوزه که برایشان این سوءتفاهم و دلخوری پیش آمده صورت بگیرد. البته من توضیحات کاملی برای ایشان دادم، چون توضیحات بنده را از سیما نشنیده بودند که از جانب حساد این تعابیر را مطرح کرده بودم.

وی گفت: برخی‌ها می‌گفتند این غلظتی که باید گفته شود در قرآن از جانب کفار آمده است که من گفتم من اصلا از جانب خودم این وضعیت را درباره امیرالمومنین نگفتم، از طرف دیگر شما شرایط استودیو را هم می‌دانید که اواخر بحث با عجله پیش می‌رود و هی با انگشت نشان می‌دهند. من به توصیه پدرانه ایشان از همه اهل علم در حوزه که دچار ناراحتی بخاطر این تعبیر شدند عذرخواهی می‌کنم، از همه مومنین و دلسوزان عذرخواهی می‌کنم، و استغفار می‌کنم اگر به ساحت مقدس امیرالمومنین جسارتی شده باشد حتی در حد بی اعتنایی کردن.

انتقاد شیخ حسین انصاریان به انتظارات محفل  گرایانه پناهیان از حضرت علی و پیامبر(ص) + پوزش طلبی و استغفار پناهیان

این سخنران مذهبی گفت: ایشان (شیخ انصاریان) به من گفتند شما باید صریحا می‌گفتید که حسودان می‌گویند که امیرالمومنین گوشت تلخ بوده است، من به ایشان عرض کردم در توضیحاتم مفصل‌تر این نکته را گفته بودم، بهرحال ما وقتی غم حضرت را می‌خوریم باید بدانیم حضرت در چه فضایی مظلوم واقع شدند.

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

علیرضا پناهیان، اخیرا در گفتگویی با صدا و سیما با اظهاراتش درباره پیامبر گرامی اسلام جنجال برانگیز شده است.

انتقاد شیخ حسین انصاریان به انتظارات محفل  گرایانه پناهیان از حضرت علی و پیامبر(ص) + پوزش طلبی و استغفار پناهیان

او در بخشی از صحبت هایش می‌گوید: «رسول خدا (ص) نه یک رفیق برای خودش و نه برای علی (ع) نگه داشت.»

انتقاد شیخ حسین انصاریان به انتظارات محفل  گرایانه پناهیان از حضرت علی و پیامبر(ص) + پوزش طلبی و استغفار پناهیان

وی ادامه داد: «فکر نکنیم رسول خدا مهربان بود، امیرالمومنین گوشت تلخ بود، همه می‌دانستند وقتی ایشان خشن است و می‌آمدند شکایت می‌کردند که آقا امیرالمومنین خشن رفتار می‌کند. بعد ایشان می‌فرمود از علی بن ابی طالب شکایت نکنید و او این خشونت را در راه خدا دارد. من مانده‌ام که رسوا خدا چرا یک باندی برای خودش درست نکرد و خیلی‌ها را تاراند. ۱۳ سال به خاطر همین گوشت تلخی طول کشید.»

در همین رابطه هادی سروش ، استاد حوزه علمیه هم انتقاداتی چند بر پناهیان وارد دانسته است. هادی سروش بیان داشت که ، گوینده "گوشت تلخ" بعد از آن گفتار بسیار غلطش که محتوا و ظاهر آن کاملا با مقام شامخ رسول الله (ص) و امیرالمومنین (ع) منافات جوهری داشت؛ در شب بعد بار دیگر در رسانه حکومتی ظاهر شد و با چهره‌ای مضطرب و صدای لرزان با توهم وجود طرفداران زیاد و حمایت آنان از کلام گذشته اش! به توجیه سخن شب گذشته خود پرداخت! وی اضافه بر خطای فاحش گذشته اش که باعث بیانیه حدود ده استاد شناخته شده حوزه قم شد و نیز فرهیختگان گرامی علوم حوزوی اظهار ناراحتی نموده و اقدام به پاسخ نمودند، بار دیگر خطا دوم و سوم را مرتکب شد!

خطاء دوم او این است عبارت خود را توجیه کرد که آنچه گفته بوده؛ قضاوت دیگران بوده و نه حرف خود! عجبا؛ در جاییکه اکثر شنوندگان از عبارت جلسه قبل ایشان برداشت اهانت کردند، چگونه توجیه بر خلاف افکار عمومی می کند؟! چون عبارت صریحش این بود: «پیامبر وضعیتی درست کرده بود که حتی یک رفیق نه برای خودش و نه برای امام علی نمانده بود. فکر نکنیم پیامبر مهربان بود، امام علی خشن و گوشت‌تلخ، پیامبر به‌خاطر گوشت‌تلخی همه را از خود می‌تاراند.»! با دقت به عبارات و استخدام کلمات و فعل‌هایی که استفاده نموده، راه هر گونه توجیه را میبندد.
خطاء سوم؛ در آیه پایانی سوره صف دست برده و تفسیر من درآوردی از آیه سوره فتح مطرح کرد، ایشان آیه «اشداء علی الکفار» به "اشداء علی الحساد" برگرداند! شگفتا! حسد بجای کفر؟!
در فقه تصریح شده؛ کفر -بمعنای جحود، یعنی؛ انکارِ دانسته، با حق- دارای حکم شرعی اعدام است، ولی حکم شرعی "حسد" تا زمانیکه به شخصِ مورد حسادت از سوی حسدبرنده آسیب نرسد، اصلا مورد عقاب اُخروی نیست تا چه برسد به عقاب دنیوی.‌ای کاش گوینده این شب‌های رسانه حکومتی، حداقل بحث "برائت" کتاب رسائل -که هر طلبه‌ای در سال هشتم می خواند- را خوانده بود تا تفاوت ماهوی حسد و کفر را دانسته و در جایگزین کردن حسد بجای کفر، دست در آیه نمی برد.

امروز؛ ما درمقابل جریانی هستیم که گوینده و سخنگوی آن به صراحت؛ از یک سوی ولایت را مقدم بر عدالت و اخلاق دانسته و اخلاق رادربرابر دین قرار می دهد! ، و از سوی دیگر؛ مقام معصوم (ع) را پایین کشیده تا بتوانند مشکلات امروز را توجیه کنند! این گوینده، از تلخ گوشتیِ ولی خدا می گوید و بعد تلاش مذبوحانه دارد ظاهر کلامش را توجیه کند!
جمله ای یک وقت در درس از استاد عظیم الشان آیت الله جوادی آملی (ادام الله بقائه) در مورد جریان انحرافی سقیفه شنیدم که فرمودند ؛ آنان خواستند بر جایگاه عصمت تکیه زنند و چون نتوانستند خود را بالا کشند، رسول الله (ص) را (معاذالله) پایین کشیدند !! همچنین فرمودند که باید سخنان افراد را با توجه به منظومه فکریشان بشنویم و معنا کنیم.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: رویکرد حزبی پناهیان نسبت به پیامبر ، توهین پناهیان به پیامبر ، توهین به پیامبر ، توهین پناهیان به حضرت علی ، اظهارات پناهیان درباره پیامبر ، اظهارات پناهیان درباره حضرت علی ، شیخ حسین انصاریان ، گوشت تلخی پیامبر ، گوشت تلخی حضرت علی ، توصیف پیامبر از زبان پناهیان ، عذرخواهی پناهیان ، سخنرانی مذهبی ، گوشت تلخی ، انتقادات هادی سروش از پناهیان ، هادی سروش کیست ، انتقادات شیخ حسین انصاریان از پناهیان ، بیانیه اساتید حوزه برعلیه پناهیان ، بیانیه ده استاد حوزه در نقد گوشت تلخ خطاب کردن پیامبر و حضرت علی توسط پناهیان ، فکر نکنیم پیامبر مهربان بود ، تاکید بر مهربان نبودن پیامبر در گفتار پناهیان ، پیامبر به‌خاطر گوشت‌تلخی همه را از خود می‌تاراند ، تفسیر من درآوردی از آیه سوره فتح ، اشداء علی الحساد ، کفر به معنای جحود و انکار دانسته با حق ، بحث برائت کتاب رسائل ، تفاوت ماهوی حسد و کفر ، شنیدن و معناکردن سخنان افراد با توجه به منظومه فکریشان ، مقدم دانستن ولایت بر عدالت و اخلاق ، قرار دادن اخلاق در برابر دین ، توجیه مشکلات امروز با پائین کشیدن مقام معصوم ، جریان انحرافی سقیفه ، آشتی پناهیان و شیخ حسین انصاریان در حسینیه همدانی ها ، توهین به حضرت علی ، توجیه عملکرد ناقص با تحریف تاریخ اسلام ، نسبت فقه و اخلاق
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین