پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۸۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
استاد فریدون جنیدی شاهنامه‌پژوه مشهور ایرانی که سال‌ها نیز با هدف حفظ زبان‌های باستانی ایران به آموزش رایگان خط و زبان میخی و پهلوی با علاقمندان پرداخته است، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رییس‌جمهوری از حجت‌الاسلام حسن روحانی خواسته است، دستور مقتضی برای لغو تصرف دیگران از زمین آرامگاه فردوسی را صادر کند.
شعار سال: استاد فریدون جنیدی که از سال ۱۳۵۸ تاکنون ریاست بنیاد نیشابور را برعهده دارد و داستان‌های شاهنامه را نیز به گفتار فارسی برگردانده است، تمام عمر خود را صرف آموزش رایگان زبان‌های باستانی و تلاش برای پژوهش و ویرایش شاهنامه فردوسی به مدت ۳۰ سال و انتشار اشعار شاهنامه به زبان داستانی کرده است.

فریدون جنیدی کیست؟

این شاهنامه‌پژوه در نامه خود خطاب به رییس‌جمهوری با گلایه از نامه رییس دفتر رییس‌جمهوری برای دفن استاد شجریان در آرامگاه فردوسی اعلام کرده است که نامه دکتر محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری برای دفن استاد شجریان در آرامگاه فردوسی را مغایر با قوانین میراث‌فرهنگی و به معنای تصرف بخشی از باغ فردوسی دانسته است که با همه قوانین ملی و مذهبی کشور مغایر است.

متن کامل نامه فریدون جنیدی خطاب به رییس‌جمهوری که به صدای میراث نیز ارسال شده است بدین شرح است:

«ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای حسن روحانی

احتراما ملت شریف ایران سرکار را بعنوان ریاست‌جمهوری برای مدتی معین برگزیده‌اند تا کار‌های مربوطه را سرپرستی فرمایید. اما بایستی گوشزد کرد که دستگاه ریاست‌جمهوری و دولت، همگی خدمتگزار ملت ایرانند و نبایستی در تمام دستگاه دولت کاری صورت گیرد که نه در جهت خواست ملت یا صلاح ملت بوده باشد.

اما در این زمان کاری بدستور و موافقت ریاست دفتر رییس‌جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفته است که نه در جهت صلاح کشور بوده است و نه با قوانین میراث فرهنگی، موافقت دارد.

طی یکهزار سال از زمان فردوسی، همگان می‌دانند که او را پسری بود که در سی و‌هفت سالگی درگذشت:

«مرا بود نوبت، برفت آن جوان

ز دردش منم، چون تنی بی‌روان»

بر این بنیاد پس از درگذشت فردوسی، این باغ بزرگ متعلق به ملت ایران شد.

پس چگونه است که ریاست دفتر رییس‌جمهوری موافقت به بخشیدن آن قسمت که برای گور یکی از درگذشتگان امروز در نظر گرفته‌اند، کرده است؟!

چنین کاری، تصرف بخشی از باغ فردوسی است که با همه قوانین ملی و مذهبی مغایر است و ملت ایران انتظار دارد که هر چه زودتر برای لغو تصرف دیگران از زمین نامبرده، دستور مقتضی صادر فرمایید.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از صدای میراث، تاریخ انتشار: ۱۴آبان ۱۳۹۹، sedayemiras.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
0
التن برای چی بعد از این همه مدت صدا این ها در اومده؟ واقعا جای تاسف داره این مساله
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین