پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 15
کد خبر: ۳۰۹۹۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کامران ندری بیان کرد: هر چه مقررات سخت‌تر می‌شود، نظارت سخت‌تر و راه فرار از آن مقررات و فساد و رانت هم زیاد می‌شود.
شعار سال: کامران ندری بیان کرد: هر چه مقررات سخت‌تر می‌شود، نظارت سخت‌تر و راه فرار از آن مقررات و فساد و رانت هم زیاد می‌شود.

کامران ندری، تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: بانک مرکزی اعلام کرده که اعمال محدودیت‌ها در ترازنامه بسته به فعالیت‌های سالم و ناسالم بانک‌ها شدت پیدا می‌کند، این به چه معنی است؟ یعنی بانکی که سالم فعالیت می‌کند به آن اجازه داده می‌شود هر دارایی را در ترازنامه خود ثبت کند؟

وی بیان کرد: در دنیا بانک‌های مرکزی فراتر از مقررات احتیاطی خرد و کلان، محدودیت‌های دیگری بر ترازنامه بانک‌ها نمی‌گذارند. این در حالی است که بانک مرکزی کشورمان می‌خواهد از آنچه در دنیا عرف است، فراتر حرکت کند.

ندری افزود: بانک مرکزی در این زمینه باید اولویت بندی کند که بانک‌ها به چه کسانی تسهیلات بدهند یا ندهند. باید گفت که اینگونه اقدامات شدنی است، اما ساده و موثرترین روش برای سیاست ضدتورمی و کنترل رشد نقدینگی استفاده از ابزار نرخ بهره است و با توجه به اینکه در کشورمان مشکل تورم داریم، باید نرخ بهره بالا رود، اما عمدتا به دلایل سیاسی از این بازار موثر استفاده نمی‌شود و به سمت امور پیچیده می‌رویم که هر چه میزان پیچیدگی بیشتر باشد، فساد ایجاد می‌شود، زیرا هر چه مقررات سخت‌تر می‌شود، نظارت سخت‌تر و راه فرار از آن مقررات و فساد و رانت هم زیاد می‌شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نوداقتصادی، تاریخ انتشار: 14 آبان 1399، کدخبر: 2135947، www.90eghtesadi.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
0
اصلا این مقررات پیچیده هست برای اینکه کار نظارت سخت تر و پیچیده تر بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
0
نظارت در ایران یک شوخی بزرگ شده و اصلا نمیشه بهش و به ایندش امید داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین