پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۱۰۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
رییس سابق استخبارات عربستان: معتقدم که در صورت پیروزی بایدن، او هرگز از موضعی که ترامپ داشته، مانند قدس یا بلندی‌های جولان و یا توافقات موسوم به توافق ابراهیم عقب نشینی نخواهد کرد. بایدن به صراحت گفته که به برجام برمی‌گردد، ولی برای بازگشت شروطی خواهد داشت و ما همچنان از این شروط اطلاعی نداریم.

شعار سال: «ترکی فیصل»، رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان سعودی مدعی شد که در صورت پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا او اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را لغو نخواهد کرد.

او پنجشنبه طی سخنرانی در نشست «اندیشکده بیروت در ابوظبی» گفت: «معتقدم که در صورت پیروزی بایدن و انتخاب او به عنوان رئیس جمهور آمریکا، او هرگز از موضعی که ترامپ داشته، مانند قدس یا بلندی‌های جولان [اشغالی سوریه] و یا توافقات موسوم به توافق ابراهیم عقب نشینی نخواهد کرد».

رئیس اسبق استخبارات سعودی بدون اینکه به تبعات پیروزی بایدن در انتخابات برای عربستان سعودی اشاره کند، فرار رو به جلو کرد و گفت که این فلسطینی‌ها هستند که باید از این پیشآمد نگران باشند.

او گفت: «آنچه مرا در رابطه با برخی از محافل عربی به ویژه دوستان و برادران فلسطینی‌ام نگران می‌کند، این است که آن‌ها انتظار دارند که بایدن با ترامپ فرق داشته باشد و به همین دلیل از این امر شدیدا مأیوس شوند».

ترامپ طی سال‌های گذشته حاکمیت رژیم اسرائیل بر جولان اشغالی سوریه را به رسمیت شناخته و بعد از شناسایی قدس به عنوان پایتخت این رژیم، سفارت آمریکا را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کرده است.

بایدن گفته در صورت پیروزی سفارت آمریکا را در قدس نگه خواهد داشت و از اقدام کشورهای عربی در عادی‌سازی با تل آویو «خرسند» است.

ترکی الفیصل در مورد تأثیر انتخاب بایدن بر روابط آمریکا و ایران نیز گفت: «بایدن به صراحت گفته که به برجام برمی‌گردد ولی برای بازگشت شروطی خواهد داشت و ما همچنان از این شروط اطلاعی نداریم».

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نامزد دموکرات‌ها از رقیب جمهوری‌خواه خود پیش افتاده است. 

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 16 آبان 1399، کدخبر: -، farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
0
به نظرمن که این ها دارن جو میدن که یکم از درون ارامش خودشون رو فظ کنن فقط همین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
0
همین رو کم داشتیم که اقای بایدن هم بخواد برای ایران شرط بذارن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
0
بایدن مواضع خیلی وحشتناک تری برای ایران نسبت به ترامپ داره اما خیلی ها درک نمیکنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
0
وقتي ضعف رو در مردم و حكمران هاي ايراني ببينه قطعا شرط هاي سختي هم ميذاره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
0
بایدن بنظرم یکی مثل ترامپ هست اتفاق خوب خاصی برای ایران نمیفته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
0
همشون همینن، بعضی ها توی ایران خودشون و بقیه رو گول میزدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین