پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۱۰۱۳۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
مردم در گذشته می‌گفتند که ما برای رفع گرسنگی حداقل نان و ماست می‌خوریم؛ اما امروز محرومان همین نون و ماست را نیز نمی‌توانند بخورند؛ روز گذشته پیامی را می‌خواندم که می‌گفت، «قیمت پیاز شده قیمت تخم مرغ، قیمت تخم مرغ شده قیمت گوشت، قیمت گوشت شده قیمت یک گوشی و قیمت یک گوشی شده قیمت خودرو».
شعار سال: عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: مافیای واردات در چند ماه اخیر، قیمت نهاده‌های دامی و کشاورزی را با نیرنگ‌های خاص و برنامه ریزی افزایش داده اند. مافیا برای گران کردن نهاده‌ها دستور می‌دهند که کشتی‌ها در مسیر روی دریا متوقف شده و در اسکله‌ها پهلوگیری نکنند تا روند تأمین و توزیع نهاده در داخل دچار مشکل شود.

سیدناصر موسوی لارگانی با انتقاد از افزایش روز افزون قیمت کالا‌های اساسی در کشور، گفت: در شرایط کنونی روند افزایش قیمت‌ها و تورم سرسام آور است و این مسئله موجب شده که سفره مردم روز به روز کوچک‌تر شود. متأسفانه مشخص نیست که این افزایش قیمت‌ها و گرانی‌ها تا کجا ادامه خواهد داشت.

قیمت هر کیلو ماست سه هزار تومان افزایش یافته استنماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ماه‌های پیش برخی مسئولان و مدیران دلیل افزایش قیمت‌ها را عدم انتخاب وزیر صمت اعلام می‌کردند، حال همان افراد باید پاسخ بدهند که با وجود انتخاب وزیر در یک ماه اخیر، چرا گرانی‌ها ادامه داشته است. در شرایط فعلی شاهدیم که قیمت هر کیلو ماست سه هزار تومان افزایش یافته است.

کشتی‌ها روی دریا بمانند تا قیمت‌ها بالا برود

وی گفت: متأسفانه مافیای واردات در چند ماه اخیر، قیمت نهاده‌های دامی و کشاورزی را با نیرنگ‌های خاص و برنامه ریزی افزایش داده اند و این مسئله در قیمت نهایی فرآورده‌های لبنی نیز اثر گذاشته است. مافیا برای گران کردن نهاده‌ها دستور می‌دهند که کشتی‌ها در مسیر متوقف شده و در اسکله‌ها پهلوگیری نکنند تا روند تأمین و توزیع نهاده در داخل دچار مشکل شود.

امروز محرومان نون و ماست هم نمی‌توانند بخورند

موسوی لارگانی ادامه داد: مردم در گذشته می‌گفتند که ما برای رفع گرسنگی حداقل نان و ماست می‌خوریم؛ اما امروز محرومان همین نون و ماست را نیز نمی‌توانند بخورند؛ روز گذشته پیامی را می‌خواندم که می‌گفت، «قیمت پیاز شده قیمت تخم مرغ، قیمت تخم مرغ شده قیمت گوشت، قیمت گوشت شده قیمت یک گوشی و قیمت یک گوشی شده قیمت خودرو».

دولت باید پاسخ بدهد که چرا بر بازار‌های معیشتی مردم نظارت نمی‌کند

وی گفت: دولت باید پاسخ بدهد که چرا بر بازار‌های معیشتی مردم نظارت نمی‌کند، مردم واقعا تحت فشار اقتصادی هستند و دولت اقدامی برای رفع این مشکلات نمی‌کند که مایه تأسف است، از طرفی دولت نه تنها تلاش نکرده بلکه با تلاش مجلس برای تدوین و تصویب طرح تأمین کالا‌های اساسی نیز مخالفت می‌کند که این مسئله جای تأسف دارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از شفقنا تاریخ انتشار:۱۶ آبان ۱۳۹۹، کدخبر: shafaqna.com، ۲۵۳۵۵۸
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین