پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۱۱۷۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
رئیس اتاق اصناف تهران در مورد پدیده احتکار گفت: همیشه در حوزه تجارت و کسب وکار یک عده از افراد فرصت طلب و سودجو هستند که احتکار می‌کنند و معتقدم که اشد مجازات هم باید در مورد آن‌ها اعمال شود، اما متأسفانه قوانین ما در برخورد با احتکار، گرانفروشی و گرانی بازدارنده نیستند.
شعار سال: قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران در خصوص کمبود برخی کالا‌ها مانند گوجه فرنگی گفت: معمولاً ۲۰ روز در سال مشکل کمبود گوجه فرنگی را داریم و علتش هم اختلاف زمان برداشت محصول است، اما این کمبود در حدی نیست که به وضعیت احتکار برسد.

رئیس اتاق اصناف با اذعان به ضعف مدیریتی در اکثر بخش‌های اقتصادی بیان کرد: نمونه این ضعف مدیریت، معطل ماندن چندین کامیون گوجه فرنگی صادراتی در مرز عراق و فاسد شدن آنهاست.

نوده فراهانی در خصوص سامانه انبار‌ها یادآور شد: سامانه انبار‌ها هنوز کامل نشده است، اما اگر کامل شود همه موظفند که انبارشان را به سامانه انبار‌ها معرفی کنند.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی افزایش قیمت و احتکار روغن گفت: این موضوعات در حوزه کاری اصناف و خرده فروشان نیست که بنده بخواهم درمورد آن توضیح دهم. بحث تولید و گرانی کالا مربوط به یک ارگان و نهاد دیگری است و ما در تولید روغن هیچ نقشی نداریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اتاق اصناف تهران، تاریخ انتشار: 24 آبان1399، کد خبر: 90941،  www.otaghasnaftehran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
قوانین هست ولی اجرایی نمی‌شود . اگر یه ناظر باشه دیگه مردم خودخواهانه قیمت هارو بالا نمی‌برن یا احتکار نمی کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین