پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۳۹۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
اگرچه الگوبرداری از قالب‌های برنامه سازی امری رایج است اما این کپی برداری‌ها در برنامه‌های صدا و سیما در برخی موارد حتی به دکور و رنگ مبل و تیپ مجری هم کشیده شده است.
شعار سال: مدتی است مسابقه سیم آخر با اجرای رضا رشیدپور و مسابقه زوجی نو با اجرای باربد بابایی از شبکه سه در حال پخش است و متاسفانه در ادامه موج این سال‌های تلویزیون این برنامه‌ها هم یک کپی از مسابقه‌های خارجی boom و family feud است.

پیش از این هم مسابقه ایران با اجرای سام درخشانی با کپی از مسابقه خارجی Pressure pad، دورهمی با اجرای مهران مدیری با کپی از برنامه هندی Comedy nights with kapil، «برنده باش» با الگوگیری از «Who Wants to Be a Millionaire»، «عصرجدید» از مسابقه استعدادیابی «America's Got Talent»، «اعجوبه‌ها» با محوریت حضور کودکان با استعداد مشابه برنامه پرمخاطب «Little Big Shots» ساخته شده بودند.

اگرچه الگوبرداری از قالب‌های برنامه سازی امری رایج است و در برخی موارد با موفقیت هم روبرو بوده، اما این کپی برداری‌ها که در برخی موارد حتی به دکور و رنگ مبل و تیپ مجری هم کشیده، بعضا بدون توجه به لزوم بازنگری محتوایی در آن‌ها انجام شده و در مواردی مانند مسابقه زوجی‌نو با اثرات مخرب فرهنگی همراه بوده است.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اصلاحات پرس، تاریخ انتشار: ۳۸۰۱۱، کدخبر: ۳۸۰۱۱، eslahaatpress.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
2
0
ما بلد نیستیم به طور بومی کار کنیم ما مجبور هستیم الگو بگیریم اون هم الگوهای ناموفق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
1
0
از ايده هاي بومي در ايران به هيچ عنوان استقبال نميشه براي همين مجبورن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
1
0
هر برنامه ای که ایران می‌سازه کپی برابر اصل برنامه های خارجی هست شاهدش همین هم رفیق که کپی یکی از برنامه های ایرانی ماهواره هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین