پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۷۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
دبیر اجرایی خانه کارگر استان قم گفت: شرایط کشور در سال‌های اخیر به گونه‌ای پیش رفت که از اهداف اصلی قانون کار که از جمله آن‌ها تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی و تقویت بخش خصوصی و رونق اقتصادی کشور بود فاصله گرفتیم.

شعار سال: اکبر شوکت، عصر امروز در نشستی خبری به مناسبت فرارسیدن ۲۹ آبان ماه سالروز تصویب قانون کار جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: شرایط کشور در سال‌های اخیر به گونه‌ای پیش رفت که از اهداف اصلی قانون کار که از جمله آن‌ها تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی و تقویت بخش خصوصی و رونق اقتصادی کشور بود فاصله گرفتیم.

نماینده کارگران در هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی کشور، افزود: در سال‌های اخیر اقتصاد دولتی کشورمان به بیراهه رفت و اقتصاد تعاونی به کل نابود شد و اقتصاد بخش خصوصی هم به سمت مافیا و شرکت‌های خصولتی رفت که نتیجه اش واگذاری‌های خارج از ضابطه و در نهایت بی آبرویی بخش خصوصی بود.

دبیر اجرایی خانه کارگر قم، گفت: امیدواریم با تلاش‌های جامعه کارگری و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قوانین به نحوی تصویب و اصلاح شوند که آن مواردی که در ابتدای تنظیم اصل ۴۴ قانون اساسی مدنظر بود، پیاده شوند.

او با بیان اینکه جامعه کارگری طرح‌های مختلفی برای تحقق واقعی اصل ۴۴ قانون اساسی دارد، گفت: طرح جایگزینی تعاونی‌های کارگری بجای پیمانکاران موجود از جمله طرح‌های ارائه شده از سوی جامعه کارگری است که اگر اجرایی شود، قدمی بزرگ در تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی بوده و علاوه بر آن دست دلالان سودجو که حق کارگران را پایمال می‌کنند قطع خواهد شد؛ همچنین با اجرای این طرح پیشنهادی، حداقل ۳۰ درصد مشکلات فقر جامعه کارگری حل خواهد شد.

شوکت خاطرنشان کرد: در شهر تبریز همین طرح پیشنهادی فوق اجرایی شد و در نتیجه حقوق کارگران از دو و حتی تا چهار برابر افزایش پیدا کرد و مشخص شد که در گذشته فرد یا افرادی سودجو در پوشش نام پیمانکار یا سرمایه گذار، حق کارگر را می‌خوردند و فقط در یک مورد سود خالص این به اصطلاح پیمانکاران، ۱۲ میلیارد تومان بود.

او با انتقاد از حداقل حقوق تعیین شده برای کارگران، گفت: حداقل حقوق نباید بهانه‌ای برای پیمانکاران باشد تا از زیر دین کارگر و حقوق واقعی ایشان شانه خالی کنند، بلکه حداقل حقوق فقط باید بعنوان مبنای ابتدایی پرداخت برای کارگر باشد، اما متأسفانه باید گفت که امروز حدود ۹۵ درصد جامعه کارگری ایران و حدود ۷۰ درصد مستمری بگیران ما، حداقل حقوق بگیر هستند، که این یک ظلم آشکار و برده داری نوین است که توسط مافیا به اسم سرمایه گذاری به جامعه کارگری کشور تحمیل می‌شود؛ باید قبول کنیم که این مافیا‌های آشکار و پنهان اقتصاد در کشور، ریشه‌های اقتصاد کشورمان را می‌سوزانند.

او گفت: حرف ما بعنوان فعالان جامعه کارگری این است که بجای اهمیت دادن به دلالان سودجود که به اسم پیمانکار اقتصادی یا سرمایه گذار ورود می‌کنند، به نیرو‌های انسانی و شرکت‌های خودساخته جامعه کارگری اهمیت داده شود و قطعا اگر دولتی مقتدر که به نیرو‌های انسانی و تولید اهمیت دهد روی کار بیاید، مشکلات اقتصاد کشور به سرعت برطرف خواهد شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر قم، یادآور شد: امروز مشاهده می‌کنیم که بسیاری از نیرو‌های انسانی نخبه کشور، در اثر همین بی توجهی توسط کشور‌های پیشرفته جذب و به نوعی سرقت می‌شوند در حالی که ما می‌توانیم از نخبگان مان در کشور خودمان استفاده کنیم.

نماینده کارگران در هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی کشور، با بیان این که ما بعنوان جامعه کارگری در کنار تولیدکنندگان و کارفرمایان واقعی اقتصاد کشور هستیم، اما در عین حال با دلالان سودجو که به اسم پیمانکار ورود می‌کنند در حد توان مقابله می‌کنیم، گفت: کارفرمای خوب کارفرمایی است که اگر سود خوبی می‌کند، می‌داند که این مهم بخاطر نیروی کارش است و از این رو باید بخشی از سود خود را به نیرو‌های کارش تزریق کند.

او با بیان این که از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که از طرح‌های بسیار خوبی که جامعه کارگری آماده کرده اند و از ظرفیت نخبگان جامعه کارگری برای بهبود شرایط استفاده کنند، گفت: هماهنگی‌های خوبی بین مجموعه‌های کارگری استان قم وجود دارد و خوشبختانه جامعه کارگری قم توانسته در سطح کشوری دارای اثر باشد.

شوکت در پایان سخنان خود از زحمات همه کسانی که در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نقش آفرینی کردند، تقدیر و تشکر کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۹۸۳۴۰، ilna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
اقتصاد تعاونی ها خیلی وقته به خاک نسته و خودشون با دیت خودشون قبر کندن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین