پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۱۴۸۳
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۴
مسکنی معاون تعاون وزارت کار و رفاه اجتماعی از افتتاح ۳۷۳ طرح تعاونی با اشتغالزایی بیش از ۸ هزار نفر خبر داد. مدعی شده است که بیش از ۴۴ همت مشارکت مردمی در بخش تعاون در کمتر از پنج ماه گذشته جذب شده است انهم با برنامه ریزی قبلی؟ می گوید که درصدد هستیم که سهم بخش تعاون به بیش از ۲۵ درصد اقتصاد کشور ارتقا یابد و ..... . عین این عبارات نیز توسط سید صولت مرتضوی، وزیر محترم تعاون،کار و رفاه اجتماعی تکرار می شود. سوال اینجاست که چند سال باید بگذرد که سهم واقعی ( نه خصولتی و رانتی) تعاون در اقتصاد ملی به ۱۰ درصد برسد؟ وزارت تعاون بر اساس کدام نقشه راه ۴۰ همت جذب سرمایه خصوصی کرده؟ بعضی از حوزه ها مثل تعاونی مسکن و که بغیر از شیوه فعالیت تعاونی، راهی برای فعالیت ندارند؟ آیا این شیوه فعالیت و مدیریت در گام دوم انقلاب جایی دارد؟

شعارسال: سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در آیین افتتاح ۳۷۳ طرح تعاونی به مناسبت هفته تعاون، اظهار کرد: موضوع تعاون یکی از مولفه‌های توسعه اقتصادی است. تعاون هم در احکام دینی و هم در قانون اساسی مورد توجه ویژه قرار گرفته است. تکلیف این است که باید در راستای سیاست‌های کلی، ۲۵ درصد از اقتصاد کشور را اقتصاد تعاون‌محور در بر بگیرد.

ادعای افتتاح ۳۷۳ طرح تعاونی با ۶۳۸۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال ۸ هزار نفری + خوب ، تو چکار کردی این وسط؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: به دلایل مختلف مانند عدم توجه به مساله تعاون و عدم ترویج فرهنگ تعاون از این هدف عقب هستیم؛ اما در ۲ سالی که از دولت سیزدهم می‌گذرد توجه ویژه به مساله تعاون صورت گرفته است.

*۱۱۰ هزار تعاونی در کشورفعالیت می‌کنند

وی افزود: اکنون بالغ بر ۱۱۰ هزار تعاونی در کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی مانند تولید، صنعت، معدن و کشاورزی و... فعالیت می‌کنند. این تعاونی‌ها در حوزه توزیع نیز تلاش فراوانی برای ثبات در اقتصاد کشور صورت می‌دهند؛ البته این ابتدای راه است و ما باید تلاش کنیم تا به اهداف پیش‌بینی شده در سند توسعه تعاون دست یابیم.

مرتضوی بیان کرد: اگر بنا باشد ما همه ساله نرخ بیکاری را کاهش بدهیم نیاز به مشارکت مردمی داریم تا با کمک آن‌ها مسئله بیکاری را مدیریت کنیم. مسئله تعاون بسیار مهم است و اگر یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی رسیدن به عدالت اقتصادی و توزیعی باشد به نظر ما تعاون مظهر عدالت اجتماعی، اقتصادی و توزیعی است.

وزیر تعاون اظهار کرد: امروز شاهد بهره‌برداری تعداد قابل توجهی از طرح‌های تعاونی هستیم. نکته مهمی که مطرح شد مسئله ساماندهی منابع عمومی است. بر حسب گزارش‌های به دست آمده از مجموعه طرح‌هایی که به بهره‌برداری می‌رسد حدود ۹۱ درصد را منابع عمومی تامین کرده‌اند. فلسفه تعاون نیز همین است و این به معنای اجرای موضوع تعاون به بهترین وجه است.

*اشتغالزایی ۸ هزار نفر در ۳۱ استان

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۳۷۳ طرح تعاونی گفت: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان و با هدف ایجاد اشتغال برای بیش از ۸ هزار نفر در ۳۱ استان کشور افتتاح شد.

مرتضوی افزود: تعاون مظهر عدالت است و امورات را در جریان حقیقی هدایت کرده و از تکاثر جلوگیری می‌کند. باید نسخه تعاون به معنای واقعی را تدوین، تنظیم، تبیین کرده و آن را به جهان معرفی کند.

صبح روز سه شنبه ( 7شهریور ماه ) با حضور صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به مناسبت هفته تعاون، تعداد ۳۷۳ طرح تعاونی با مشارکت ۲۴ هزار و ۱۵۱ عضو و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۳۸۴ میلیارد تومان با هدف ایجاد شغل برای ۸ هزار و ۴۵۴ نفر و سرمایه مردمی ۵۸۱۵ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

بر اساس این گزارش، از مجموع ۳۷۳ طرح افتتاحی، ۲۳۳ طرح در حوزه تولید، ۷۹ طرح در بخش‌های خدمات و سایر توزیعی، ۶۱ طرح مسکن به بهره‌برداری خواهند رسید.

تعداد بازدید : 3

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 7شهریور1402، کدخبر: 865711، ana.press

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین