پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۱۸۶
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
دو عضو شورای شهر بندرعباس در جلسه امروز شورای شهر بندرعباس در دو نطق انتقادی از شهردار این شهر، طرح سوال از وی را در ۱۰ محور کلید زدند.
شعار سال: فاطمه جراره و اسماعیل بواشه در جلسه ظهر امروز شورای شهر در دو نطق انتقادی با بیان برخی از مشکلات مدیریتی شهرداری بندرعباس، طرح سوال از شهردار این شهر را در ۱۰ محور کلید زدند.

فاطمه جراره رئیس شورای شهر بندرعباس در آغاز جلسه شورا در نطقی انتقادی از عملکرد عباس امینی زاده شهردار بندرعباس، گفت: تذکرات شورای شهر بندرعباس دیگر از مرحله صحن شورای شهر گذشته است و باید برای حل این مشکلات به سراغ اختیاراتی قانونی اعضای شورا رفت.

وی با بیان این که متاسفانه شهرداری بندرعباس بدون مجوز نسبت به جذب نیرو در سال گذشته اقدام کرده و در حال حاضر که از نظر قانونی امکان پرداخت حقوق و مزایای این افراد را ندارد، اضافه کرد: حالا که توان این کار را ندارند در محافل مختلف، مسؤولیت این موضوع را بر دوش شورای شهر قرار می‌دهند، ولی باید بگویم که شورای شهر بندرعباس در جذب نیرو و اخراج نیرو‌های شهرداری هیچ دخالتی نداشته است و افرادی که بدون مجوز قانونی استخدام را انجام داده‌اند و حقی ایجاد کرده‌اند، می‌بایست اکنون پاسخگوی عمل خودشان باشند و حق و حقوق این کارگران را سریعا پرداخت کنند.

رئیس شورای شهر بندرعباس همچنین اضافه کرد: عدم پرداخت به موقع حقوق نیرو‌های بخش تنظیف شهرداری موجب بروز مشکلاتی در زندگی آنان شده و همین طور فضای کار در شهرداری را دچار مشکل کرده است.

جراره با انتقاد از عملکرد شهرداری در نظارت بر پیمانکاران، تصریح کرد: بی توجهی و نبود نظارت بر کار پیمانکاران موجب به تعویق افتادن پرداخت حقوق کارگران تنظیف شده و نشانه ضعف مدیریت شهردار بر زیرمجموعه خویش است و تذکرات مکرر ما اعضای شورا در جلسات مختلف نیز تأثیری نداشته است و باید برای حل این مشکلات به سراغ قانون و اختیارات قانونی که به اعضای شورا داده شده، رفت.

اسماعیل بواشه نیز در این جلسه به عنوان فرد دومی بود که انتقادات تندی را علیه شهردار بندرعباس مطرح کرد. وی با بیان این که واگذاری غیرقانونی و غیراصولی دکه در سطح شهر بندرعباس بدون رعایت ضوابط ترافیکی و شهرسازی به سرطانی برای شهر بدل شده است و شهرداری نه تنها برای این وضعیت کاری نکرده بلکه روز به روز این وضعیت را تشدید کرده است.

وی همچنین درباره عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری، عنوان داشت: وظیفه خود می‌دانم که در این زمینه سکوت نکنم و در تمام ایام سال شاهد تأخیر چند ماهه پرداخت حقوق کارگران زحمتکش شهرداری هستیم.

این عضو شورای شهر بندرعباس ادامه داد: این مشکلات بار‌ها در صحن شورای شهر تذکر داده شده و کوچک‌ترین توجهی نمی‌شود و هر وقت که آنان برای دریافت حقوق قانونی‌شان اعتراضی می‌کنند، تهدید به اخراج می‌شوند و در این زمینه مقصر شهرداری است که بر عملکرد پیمانکارانش نظارت درستی ندارد و در اجرای مفاد قرارداد کوتاهی می‌کند.

بواشه خاطرنشان کرد: هر ساله قرارداد‌های سنگینی با وابستگان افراد خاصی در شهرداری با موضوع جمع‌آوری نخاله بسته می‌شود، اما در همه جای شهر شاهد انباشت نخاله‌های ساختمانی و گلایه شهروندان هستیم و هیچ مسؤولی نیز در شهرداری این مشکلات را نمی‌بیند که فکری به حال آن کند.

وی با انتقاد از انتصاب‌های اخیر در شهرداری بندرعباس، گفت: درحال حاضر اصلی‌ترین ملاک دستیابی به پست مدیریتی در شهرداری بندرعباس، میزان بله قربان گویی، رفیق بازی و یا داشتن نسبت فامیلی است و این موارد را جایگزین تخصص، توانمندی و تجربه‌های اجرایی مدیران کرده‌اند.

بواشه همچنین اضافه کرد: بودجه شهرداری از کل اعتبارات عمرانی استان هرمزگان بیشتر است، اما نتیجه انتصاب‌های سفارشی و نبود مدیریت این شده که شهرداری توان حقوق کارگران را نمی‌دهد و هزینه‌هایش از بودجه عمرانی استان هم بیشتر شده است. متأسفانه شهردار پس از ۷ سال در این پست قرار داشتن دچار روزمرگی شده است و مدیریتش بر امور بسیار ضعیف است.

عضو شورای شهر بندرعباس به گلایه‌های مردم درباره وضعیت آسفالت خیابان‌ها و محلات نیز اشاره و عنوان داشت: هر جا چاله‌ای و یا کنده‌کاری صورت گرفته به امان خدا رها شده است و هیچ نظارتی بر حفاری‌ها نمی‌شود و چاله‌ای که کنده می‌شود بعد از ۳ تا ۴ ماه نیز اقدامی برای پرکردن و یا مرمت آن نمی‌شود. واقعا حق مردمی که این همه عوارض نوسازی و ارزش افزوده و پروانه و ... می‌دهند، این کیفیت است؟ وضعیت کیفیت آسفالت در روستا‌های اطراف بندرعباس از وضعیت آسفالت در شهر و معابر شهری بندرعباس بهتر ست!

در ادامه این جلسه شورای شهر بندرعباس طرح سوال از شهردار بندرعباس توسط فاطمه جراره و اسماعیل بواشه کلید خورد. محور‌های این طرح سوال را می‌توانید در اینجا ببینید.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 28 اردیبهشت 99،کدخبر:13990228000973،www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین