پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۴۷۷
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
مسعود اطیابی کارگردان و تهیه‌کننده سینمای ایران تأکید کرد می‌توان از فرصت تعطیلی سینما‌ها در شرایط کرونایی برای بازسازی مناسبات و قوانین، برای آینده بهتر سینمای ایران استفاده کرد.
شعار سال: مسعود اطیابی تهیه‌کننده و کارگردان سینما با اشاره به شرایط فعلی سینما و توقف پروژه‌های سینمایی گفت: زمانی که سینما‌ها تعطیل است و محلی برای عرضه فیلم‌ها نیست، طبیعی است که فعالیت در سینما کمتر شود، ما در حال حاضر با انبوهی از فیلم‌های تولید شده مواجهیم که سرمایه‌های خوابیده صنعت سینما چه در حوزه دولتی و چه در بخش خصوصی به شمار می‌روند. بخش عمده این فیلم‌ها باید به نمایش درآید تا بتوانیم تولید در سینما را آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که سینما‌ها به‌صورت جدی و فعال باز نشوند، خیلی نمی‌توان به تولید فکر کرد، توضیح داد: به نظر می‌رسد که تنها کاری که سینماگران و مدیران دولتی سینما می‌توانند انجام دهند، برنامه‌ریزی و استفاده از فرصت پیش آمده برای ارتقای صنعت سینما و مناسبات آن است.

توقف؛ فرصت تعمیر و بهینه‌سازی

کارگردان فیلم سینمایی «تگزاس» بیان کرد: گاهی قطاری که در حرکت است به یک سری تعمیرات و بهینه‌سازی نیاز دارد که این تعمیرات در هنگام حرکت قطار به سختی انجام می‌شود، اگر قطار برای مدتی بایستد فرصت خوبی برای تعمیر دوباره و بهینه‌سازی مناسب است. سینما نیز همین گونه است، حرکت سینما در حال حاضر متوقف شده است و از این شرایط می‌توان به نحو احسن استفاده کرد، می‌توانیم از این فرصت استفاده کرده و به تحلیل درست سینما و آینده آن بپردازیم و مقداری ساختار صنعتی سینما را اصلاح و بهینه‌سازی کنیم.

می‌توان از فرصت تعطیلی سینما‌ها استفاده کرد و به بازسازی روابط، مناسبات و تولیدات سینما بپردازیم و هماهنگی بهتری با هنرمندان، توزیع‌کنندگان و پخش‌کنندگان فیلم‌ها داشته باشیموی تاکید کرد: بالاخره روزی ویروس کرونا تمام می‌شود و یا زندگی با آن عادی می‌شود و مانند یک سرماخوردگی مردم با آن کنار می‌آیند، مردم نیاز دارند که به صورت اجتماعی در جا‌های مختلف گرد هم بیایند، از جمله این جا‌ها می‌توان به سینما اشاره کرد. در واقع سینما می‌تواند کارایی بسیاری برای ریکاوری و بازگشت روانی مردم به حالت عادی داشته باشد.

اطیابی ادامه داد: سینما می‌تواند در جامعه امید ایجاد کند، به شرطی که از همین امروز برای آینده سینما برنامه‌ریزی کنیم، شاید ممکن است ۵ یا ۶ ماه وقت داشته باشیم تا سینما را دوباره درست کنیم و به روز‌هایی فکر کنیم که می‌خواهیم مردم را دوباره جذب سینما کنیم و برای آن‌ها یک فضای خوب ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی چه نقشه‌هایی می‌شود ایجاد کرد تا سینما را دوباره احیا کرد، توضیح داد: اینکه روزانه برای حل مشکلات سینما فکر کنیم و بر اساس همان روز نقشه‌ها را اعمال کنیم درست نیست، به عنوان مثال می‌توان به اکران آنلاین جدی‌تر فکر کرد، که در شرایط کرونا برای دیده شدن فیلم‌ها اجرا شد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «اختاپوس» تاکید کرد: اکران آنلاین مسأله‌ای نبود که تعریف آن تنها برای زمان بحرانی کرونا باشد، این نوع از نمایش چیزی است که می‌تواند تبدیل به جزئی از صنعت سینمای ما شود و باید این اتفاق بیافتد. کارایی اکران آنلاین این است که به ارائه فیلم‌ها بپردازد و مخاطبان سینما را گسترش دهد.

وی ادامه داد: اکران آنلاین می‌تواند به صنعت سینما کمک کند، در حالت عادی و اکران روی پرده ممکن است برای هر فیلم ۴ یا ۵ میلیون مخاطب وجود داشته باشد، اما اگر اکران آنلاین فیلم‌ها نیز وجود داشته باشد، ظرفیت ۵ یا ۶ میلیونی مخاطب به تعداد مخاطب اکران یک فیلم اضافه می‌شود.

لزوم تدوین مناسبات قانونی جدید

این کارگردان سینما بیان کرد: اگر مدیر سینمایی بودم از فرصت تعطیلی سینما برای برنامه‌ریزی مناسب برای سینما استفاده می‌کردم. تاکید می‌کنم که می‌توان از فرصت تعطیلی سینما‌ها استفاده کرد و به بازسازی روابط، مناسبات و تولیدات سینما بپردازم و هماهنگی بهتری با هنرمندان، توزیع کنندگان و پخش کنندگان فیلم‌ها داشته باشیم. در واقع باید مناسبات قانونی خوبی را تدوین کنیم که همه راضی باشند.

به‌عنوان یک کارگردان با ظرفیت ۵۰ درصدی سالن‌های سینما فیلمی را برای نمایش ارائه نمی‌دهم، چرا که اینگونه فیلم دیدن برای مخاطب جذابیتی ندارداطیابی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: این را هم باید بگویم که مخاطبان سینما در شرایط شیوع کرونا نمی‌توانند به سینما و سالن‌های سینما اعتماد کنند و این مساله کاملاً طبیعی است، از طرفی فکر کنید که سینمایی که با ۵۰ درصد ظرفیت به کار خود ادامه دهد نیز چندان خوش‌آیند فیلمساز و یا مخاطب نیست.

وی ادامه داد: در واقع مخاطب به سینما می‌رود تا در کنار مخاطبان دیگر فیلم ببیند، نه اینکه تنها به دیدن یک فیلم بنشیند، مخاطب اگر بخواهد به تنهایی فیلم ببیند در خانه هم می‌تواند این کار را کند، حتماً دیدن فیلم در سالن سینما شرایط دیگری می‌طلبد که تعریف شده است، به همین دلیل در شرایط فعلی باید برای سینما رفتن نیز تعریف جدیدی داشته باشیم.

کارگردان فیلم سینمایی «دینامیت» توضیح داد: به‌عنوان یک کارگردان با ظرفیت ۵۰ درصدی سالن‌های سینما فیلمی را برای نمایش ارائه نمی‌دهم، چرا که اینگونه فیلم دیدن برای مخاطب جذابیتی ندارد.

اطیابی در پایان گفت: باید پیش‌بینی کرد که این شرایط تا چه زمانی طول می‌کشد تا برای آن برنامه‌ریزی کرد، ما در حال حاضر در سینما به این نیاز داریم که برای سینما برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد. نباید فراموش کرد که اتفاق خوب به تنهایی رخ نمی‌دهد و باید برای آن برنامه‌ریزی مناسبی صورت داد.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مهر،تاریخ انتشار:4آذر1399،کدخبر:5078423،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
چطوری میشه از یک بحران اساسی برای سینما که سنگی جلوی پای اون به حساب میاد برای رشرش استفاده کنیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
راستش رو بخواید من هم با دوستمون هم نظرم ایشون داره یکم تیر هوایی میزنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
چطوری میشه این کارو کرد؟ انقد فضای کشور شعاری شده که اصلا ادبیات هامون خنده دار شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
رشد سینما در گرو از بین رفتن کروناست به هیچ عنوان نمیشه در طول هم حرکت کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
شرایط کرونایی در ایران به شدت سخت و طاقت فرسا شده و نمیتونیم زمینه را برای تغییر و بهبود شرایط در این فرصت کم انجام بدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
رشد سینما به قول دوستمون در گرو از بین رفتن و یا کمتر شدن کروناست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
رشد سینما تنها با بهبود کیفیت های فیلمنامه میتونه محقق بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
رشد سينما اول از همه فيلنامه خوب ميخواد دوم از همه رفات و ناپديد شدن كرونا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
شرايط كرونايي براي ايراني ها به شدت دردسر ساز شده و به خصوص در زمينه هنر به مشكل خورديم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین