پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۵۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
کارشناس مسائل آمریکا گفت: دموکرات‌ها از ابزار حقوق بشر همانند گذشته علیه کشور‌هایی مانند عربستان، بحرین، کره شمالی، چین، روسیه و حتی ایران استفاده خواهند کرد و این در حالی است که در قانون اساسی ایالات متحده به هیچ وجه به مساله حقوق بشر اشاره نشده است.
شعار سال: «علی بیگدلی» کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به انتخاب گزینه وزیر خارجه توسط رئیس‌جمهوری منتخب ایالات متحده، در تشریح دلایل انتخاب وی اظهار کرد: روز گذشته اخباری از سوی رسانه‌های آمریکا مبنی بر انتخاب «آنتونی بلینکن» به عنوان گزینه وزارت خارجه کابینه «جو بایدن» منتشر شد که توجه بسیاری از تحلیلگران و نخبگان روابط و امنیت بین‌الملل را به خود جلب کرد. اگر بلینکن به عنوان وزیر خارجه جدید ایالات متحده انتخاب شود، باید به این جمع‌بندی برسیم که بایدن در حال تشکیل یک تیم نخبه و قوی با ماهیت دیپلماسی- امنیتی است. توجه داشته باشید که بلینکن به خانواده کلینتون و اوباما نزدیک است و علاوه بر شناخت دقیق ساختار امنیتی ایالات متحده، به خوبی ریزه‌کاری‌های سیاست خارجی این کشور را می‌شناسد. انتخاب چنین شخصی توسط جو بایدن به عنوان وزیر خارجه آینده آمریکا این فضا را برای دستگاه دیپلماسی این کشور فراهم می‌کند تا از کارت‌های خود برای انتخاب مهره‌های امنیتی و دیپلماسی در جهت پیشبرد اهداف آمریکا استفاده کند.

وی ادامه داد: این در حالی است که گزارش‌های اخیر صراحتاً نشان می‌دهد که بایدن در پشت پرده از نظر‌ها و مشاوره‌های اوباما و کلینتون بیشترین استفاده را می‌کند و به همین ترتیب اگر آنتونی بلینکن گزینه نهایی وزارت خارجه دولت جدید آمریکا باشد، باید گفت که ما شاهد یک دیپلماسی چندوجهی و پیچیده خواهیم بود. توجه داشته باشید که دموکرات‌ها در حوزه دیپلماسی خود سعی می‌کنند از ابزار حقوق بشر بیشترین استفاده را کنند و این در حالی است که جمهوری‌خواهان و در صدر آن‌ها تیم دونالد ترامپ هیچ نگاهی به مباحث حقوق بشری نداشته و ندارند. دموکرات‌ها از ابزار حقوق بشر همانند گذشته به عنوان یک اهرم علیه کشور‌هایی مانند عربستان، بحرین، کره شمالی، چین، روسیه و حتی ایران استفاده خواهند کرد و این در حالی است که در قانون اساسی ایالات متحده به هیچ وجه به مساله حقوق بشر اشاره نشده و اساسا این واژه در هیچ جای قانون اساسی آمریکا به صورت رسمی نیامده است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در مقابل، بحث حمایت از حقوق مردم آ‌مریکا در قانون اساسی این کشور گنجانده شده و به همین دلیل می‌فهمیم که لفظ حقوق بشر در آ‌مریکا اختراعی است که برای مداخله‌های خارجی استفاده می‌شود و بدون  تردید آنتونی بلینکن هم از این اهرم پس از ورود به دستگا ه دیپلماسی استفاده خواهد کرد. وی به دلیل اینکه مشاور امنیت ملی جو بایدن در زمان معاونت «باراک اوباما» بوده است، می‌تواند راهبرد‌های خود را با مسائل امنیتی گره بزند تا امتیازات بیشتری در حوزه سیاست خارجی کسب کند. نکته بسیار مهمی که متاسفانه به آن اشاره نمی‌شود، این است که آنتونی بلینکن یک یهودی‌الاصل است و همین موضوع نشان می‌دهد که بایدن بر خلاف سمپاشی‌های ترامپ، اولین هدیه را به یهودیان و به‌خصوص لابی آ‌یپک داده است. توجه داشته باشید که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا طیف عظیمی از یهودیان به جو بایدن رأی دادند و ترامپ به شدت از این موضوع متعجب است

 وی در پایان خاطرنشان کرد: با نهایی شدن بلینکن به عنوان گزینه وزارت خارجه، واشنگتن این پیام را به تهران مخابره می‌کند که کاخ سفید بدون ارتباط و رضایت اسرائیل و اعراب خلیج فارس نمی‌تواند به ایران نزدیک شوند. از سوی دیگر، به موازات خبر انتصاب احتمالی آنتونی بلینکن به عنوان وزیر خارجه، منابع نزدیک به تیم بایدن اعلام کرده‌اند که «جک سالیوان» احتمالاً به عنوان مشاور امنیت ملی بایدن انتخاب خواهد شد. او یکی از مشاوران بسیار نزدیک هیلاری کلینتون در زمان تصدی وزارت خارجه بوده است و مسأله اینجاست که خاندان سالیوان اساساً از زمان جیمی کارتر تا به امروز در ساختار امنیتی و سیاست خارجی آمریکا حضور دارند و به خوبی ایران و منطقه را می‌شناسند؛ به گونه‌ای که «ویلیام سالیوان» هم آخرین سفیر آمریکا بود و عموماً سالیوان‌ها اشراف خوبی بر ایران دارند و به خوبی خط و ربط‌های داخلی ما را می‌شناسند و همین می‌تواند تا حدودی به نفع ما باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۴آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۰۰۳۵۱، ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
حقوق بشر یک اهرمی برای پیشبرد اهداف شوم امریکا در تموم کشور های مخالف خودشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
این موضوع رو کل دنیا میدونه اما مثل ایران جرات بیان کردنش رو ندارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین