پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان گفت: در راستای انتقال زائرین عتبات عالیات ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس برون‌شهری همدان راهی مرزها می‌شوند.

شعارسال : نصرت‌الله حیدری ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی سفر به عتبات عالیات در جمع مدیران شرکت‌های مسافربری برونشهری استان همدان بر استفاده از ناوگان مینی‌بوسی در کنار ناوگان اتوبوسی استان در انتقال زائرین اربعین تاکید کرد.

وی ضمن ارائه توضیحاتی در زمینه برنامه سفر به اماکن مقدس زیارتی در عراق، به مشارکت مناسب بخش حمل و نقل مسافری استان اشاره کرد و گفت: در جریان بازگشت زائرین در سال گذشته استان همدان رتبه سوم کشور را داشته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان بیان کرد: البته در سال جاری هیچ زائری بدون ویزا و پوشش بیمه به عراق سفر نخواهد کرد اما این دلیل کاهش مسافران نبوده و با وجود ضرورت داشتن ویزا، پیش‌بینی تعداد زائرین سفر در سال جاری به بیش از 2 میلیون نفر می‌رسد.

وی گفت: عملکرد شرکت‌های مسافربری استان در طرح‌های مشارکتی مانند طرح بازگشت زائرین اربعین در سال گذشته، طرح اعزام کاروان راهیان نور، اعزام زائرین به حرم امام (ره) و نقل و انتقال استقبال‌کنندگان در جریان سفر رئیس جمهور به استان بسیار مطلوب بوده است.

حیدری خاطرنشان کرد: به منظور رعایت نظم و امنیت لازم هیچ یک از ناوگان عمومی حمل و نقل اتوبوسی و ... وارد خاک عراق نخواهد شد و تنها ناوگان اتوبوسی شهرداری‌ها کار انتقال زائرین را از داخل شهرهای عراق تا نقطه صفر مرز عهده‌دار خواهند بود.

وی ادامه داد: پس از ورود زائرین به داخل مرزهای ایران کار انتقال آنها توسط ناوگان حمل و نقل برون‌شهری به مقاصد مورد نظر انجام می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان خطاب به مسئولان شرکت‌ها بر ضرورت رعایت قوانین و ضوابط حمل و نقل مسافرین از سوی رانندگان تاکید کرد و افزود: هیچ دلیلی نباید باعث تخطی رانندگان این بخش شود و دقت کافی در اخذ کرایه و سایر مقررات سفری ایمن همراه صرفه اقتصادی و روان برای زائرین ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: رعایت ضوابط حمل و نقل مسافرین بر اساس قوانین ابلاغی اداره‌کل و مسئولان پلیس راه است و دارا بودن مدارک کافی از جمله کارت هوشمند رانندگان و ناوگان، اخذ برگه معاینه فنی و دارا بودن صورت وضعیت برای جابه‌جایی مسافرین الزامی است.

حیدری تصریح کرد: سال گذشته در ایام اربعین حسینی بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر به زیارت عتبات عالیات مشرف شدند و پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد بیشتری برای زیارت کربلا و ... به عراق عزیمت کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري فارس نیوز، تاریخ انتشار دوشنبه 18 آبان 1394 ، کد مطلب : 13940818000896: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین