پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۱۴۱۴۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
وقتی از منافع ملی حرف می‌زنیم باید ابعاد و اضلاع موضوع را در چارچوبی تبیین کنیم که منافع و مصالح مردم و کشور اصل و درمحور همه تصمیمات و اقدامات مسئولان و برنامه‌ها و سیاست‌های نظام قرار گیرد.
شعار سال: علی قنبری؛ در واقع باید منافع و مصالح فردی و شخصی فدای پیشرفت، رفاه، توسعه، سربلندی و کامیابی مردم و کشور قرارگیرد.

راهبرد منافع ملی در اقتصاد بیانگر این واقعیت است که همه امور باید در مسیر محوریت رشد و تعالی مردم و کشور برنامه‌ریزی شود. در مبحث منافع ملی در ابعاد اقتصادی شاخص‌های مهمی مانند درآمد سرانه، اشتغال، رفاه اقتصادی، ضریب جینی، طول عمر، سواد، سلامت و خلاصه درجه توسعه یافتگی و پیشرفت و استقلال و آزادی فردی و ملی مورد توجه و ارزیابی قرار می‌گیرد.

درنهایت در هرکشوری خصوصاً در ایران که انسان و جامعه براساس آموزه‌های اسلامی محور همه ارزش‌های متعالی هستند باید بستر رشد و شکوفایی واعتلای مردم و کشور مورد توجه تصمیم سازان وتصمیم گیران قرار گیرد.در چنین شرایطی است که انسان آزاده و مرفه و مستقل می‌تواند محور پیشرفت و تعالی کشوری تأثیرگذار در جهان باشد. انتظار این است که مردم رشید ایران که دارای تاریخ و تمدن چندین هزار ساله پرافتخار هستند و از معادن و ذخایر غنی و آب‌وهوای مساعد و چهارفصل و نیروی انسانی جوان و مستعد و شرایط ژئوپلیتیک کم نظیر برخوردار است از لحاظ رفاه عمومی توسط حکومت مورد توجه قرار گیرد و در نظام سیاسی اقتصادی در جایگاه مورد انتظار قرار گیرد و از شرایط سخت امروزی به جایگاه عزتمند مورد استحقاق آینده برکشیده شود.

مردم ایران در میان ملت‌های جهان در دوران معاصر از میان سختی‌ها و مشکلات بی‌بدیلی همچون جنگ‌های اول و دوم، جنگ‌های ایران و روس و انگلیس و پرتغال و اخیراً جنگ تحمیلی ایران و عراق سربلند بیرون آمده و درجایگاه رفیعی بر قله انسانیت ایستاده است.

استاد اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۸آذر ۱۳۹۹، کد خبر: irna.ir، ۸۴۱۲۶۰۹۹
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
0
منافع ملی در ایران شده بازیچه دست کسانی که اصلا ملیتو ایرانی بودن براشون بهای زیاد و ویژه ای نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
0
اقتصاد ایران میتونه با تغییر نگاه ها و رویکرد دولت وقت به بلوغ خودش نزدیک تر به
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
0
ما در ایران انقد که استاد در زمینه اقتصاد داریم در هیچ زمینه ای نداریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
0
منافع ملی در اقتصاد ما هیچ وقت لحاظ نمیشه برای اینکه به منافع جزئی توجه میکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
اصلا اوضاع اقتصادی ایران خوب نیست برای چی کسی به داد نمیرسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین