پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۱۶۰۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱
در ۷ ماهه امسال ایران درحالی حدود ۱۶۲ میلیون دلار به ۴۲ کشور کوچک و بزرگ آفریقایی صادرات داشته که این میزان در ۷ماهه سال ۹۸ نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار بوده است. علت عدم حساسیت و فراموش کردن بازار آفریقا برای چیست؟
شعار سال: به نظر می‌رسد با کاهش ۵۹ درصدی صادرات ایران در ۷ ماهه به این کشورها، میزان صادرات کشورمان به کشورهای آفریقایی در پایان سال حتی به ۲۸۰ میلیون دلار هم نرسید.
 
 در ۷ ماهه امسال ایران درحالی حدود ۱۶۲ میلیون دلار به ۴۲ کشور کوچک و بزرگ آفریقایی صادرات داشته که این میزان در ۷ماهه سال ۹۸ نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار بوده است.
 
به عبارتی، طی ۷ ماهه امسال صادرات ایران به کشورهای آفریقایی سقوط ۵۹ درصدی داشته است. همچنین میزان کاهش صادرات ایران به برخی از کشورهای آفریقایی همچون موزامبیک، سودان و مراکش حتی به ۹۳ تا ۹۴ درصد هم می‌رسد و در برخی کشورها نیز میزان کاهش صادرات حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد است.
 
قابل ذکر است ۴۲ کشور آفریقایی در سال ۲۰۱۹ بیش از ۵۲۰ میلیارد دلار واردات داشته‌اند که سهم ایران از این بازار کمتر از ۷۰۰ میلیون دلار یا معادل تنها ۱۳/. درصد بوده است.
 
به نظر می‌رسد با کاهش ۵۹ درصدی صادرات ایران در ۷ ماهه به این کشورها، میزان صادرات کشورمان به کشورهای آفریقایی در پایان سال حتی به ۲۸۰ میلیون دلار هم نرسید.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری نود اقتصادی ، تاریخ انتشار:   18 آذر  1399  ، کدخبر: 2137016، www.90eghtesadi.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
بازار افریقا ر از دست دادیم و به همسایه هامون هم اهمیت نمیدیم اخر عاقبت ما میشه عین لیبی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
ایتکه الان هزاریاز منابع رشد و پیشرفت ایران و ایرانی درزمینه خصوصا اقتصاد از بین بره و جلو چشمامون بسوزه هیچ اهمیتی برامون نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
بازار افریقا رو داریم به راحت ترین و ارزان ترین بها ها از دست میدیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین