پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۱۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
قبلا کارتن‌های موز و کارتن‌های دست دوم لوازم خانگی معمولا برای کسانی که قصد اسباب کشی داشتند بسیار با اهمیت و حیاتی بوده است و معمولا این افراد از مغازه داران مختلف کارتن دست دوم خریداری می‌کردند.
شعار سال: قبلا کارتن‌های موز و کارتن‌های دست دوم لوازم خانگی معمولا برای کسانی که قصد اسباب کشی داشتند بسیار با اهمیت و حیاتی بوده است و معمولا این افراد از مغازه داران مختلف کارتن دست دوم خریداری می‌کردند.

 اما در حال حاضر مواردی مشاهده شده است که کارتن‌های لوازم خانگی با مارک خارجی اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند و قیمت‌های باورنکردنی بر روی آن‌ها گذاشته می‌شود. معمولا مشتری این کارتن‌ها که قیمت بالایی نیز دارند، افرادی تشکیل می‌دهند که یا انواع تلویزیون، یخچال و ... را به صورت قاچاق و بدون کارتن وارد کشور کرده اند و بعد از خرید کارتن، آن لوازم را با قیمت بالاتر می‌فروشند یا سارقانی هستند که لوازم خانگی را به سرقت برده اند و برای این که کالای سرقت شده خود را به فروش رسانند به دنبال کارتن‌هایی با برند جنس سرقتی هستند. گروه سوم نیز افرادی هستند که تمایل دارند که کالا‌های تقلبی و دست دوم خود را با این روش به نام جنس آکبند و اصلی به فروش رسانند. در این آشفته بازار، مردم عادی که مشتری لوازم خانگی و. هستند مغبون اول و آخر به حساب می‌آیند چرا که کالای دست دوم و تقلبی را به اسم جنس نو و اصل با قیمتی بالا خریداری می‌کنند.

مسئله مهم در این بازار این است که قیمت این کارتن‌ها بسیار عجیب و غریب است که باور کردن آن چندان ساده نیست. با نگاهی به آگهی‌های سایت‌هایی مثل دیوار این واقعیت غیر قابل باور را می‌توان دید که قیمت کارتن‌های تلفن همراه، تلویزیون و یخچال که قبلا بین ۵ تا ۲۰ هزار تومان بوده است اکنون به قیمت ۴۰۰ هزار تومان و بیشتر به فروش می‌رسد. همچنین قیمت کارتن‌های یخچال فریزر هم بسته به نوع مارک و تمیزی کم و زیاد م شود. مثلا کارتن یک یخچال فریزر دو قلو ۱۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود و یک یخچال ساید بای ساید تا ۴۰۰ هزار تومان نیز قیمت دارد. در مواردی گاهی قیمت این کارتن‌ها به یک میلیون تومان نیز می‌رسد. این در حالی است که قیمت کارتن در روسیه بسیار ارزان است و فروش کارتن به این قیمت حتی خنده دار به نظر می‌رسد. قیمت کارتن خالی در روسیه هر کیلوگرم ۴ روبل می‌باشد که معادل ۱۲۰۰ تومان است. برای دقیق‌تر شدن این موضوع گزارشگر اسپوتنیک سری به کارتن سازی‌های ایرانی و مشتریان آن‌ها زده تا در این مورد تحقیق نماید. با ما همراه باشید.

ابتدا به سراغ مدیریت یکی از کارتن سازی‌های تهران رفتیم که بنا بر تمایل شخص مدیریت از آوردن نام برند آنان معذوریم. ایشان در پاسخ به این سئوال گزارشگر که چرا در شغل تهیه و تولید کارتن سازی فعال هستند عنوان کرده است که با توجه به شرایط اقتصادی ایران و عدم امنیت شغلی در بعضی از صنایع، به نظرم بهتر است که افراد وارد حرفه‌ای شوند که استفاده آن کلی و همه گیر باشد و تخصصی نباشد. از این جهت صنعت بسته بندی و کارتن سازی می‌تواند تامین کننده مواد اولیه و مورد نیاز بسیاری از صنایع باشد؛ بنابراین اگر صنعتی از دور خارج شود باز گزینه‌های دیگری برای فعالیت وجود دارد. ایشان در مورد میزان سودآوری این حرفه معتقد است که هر حرفه‌ای می‌تواند سودآور باشد اگر شرایط آن رعایت شود. هزینه تمام شده هر کالا و خدمات اگر پایین نگه داشته شود، می‌تواند به سودآوری برسد. البته این صنعت مانند صنایع دیگر سبب پارو کردن پول نمی‌شود، اما به اندازه خود سودآور است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ساعت ۲۴، تاریخ انتشار: ۱۸آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۲۴۳۵۰، saat۲۴.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
این تججارت های سیاه قرار نیست دست از سر مردم بر داره و تا کی هم معلوم نیست که قراره ادامه داشته باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
روزبه روز داره بر قاچاق در همه عرصه‌ها اضافه میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین