پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۳۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
رانندگی در مه از ظرافت های خاص برخوردار است. توامانی از اصول رانندگی در برف، باران و کاهش دید از الزامات رانندگی در شرایط مه آلود می باشد. مهمترین عارضه قابل تاکید کاهش دید و غافلگیری است. باید با استفاده از چراغ مه شکن یا سو پائین، موقعیت دیده شدن توسط رانندگان جلویی را فراهم نمود و با روشن کردن فلاشر یا چراغ خطر عقب، موقعیت دیده شدن خودرو توسط رانندگان پشت سری را ، فراهم کرد.
شعار سال: مهمترین کاری که می‌ بایست هنگام رانندگی در مه انجام داد اطمینان از سالم بودن چراغ‌های مه شکن است. این چراغ‌های کم فشار، اطمینان حاصل می‌کنند که برای سایر رانندگان در جاده قابل رویت هستید. این بدان معناست که هر کسی که به سمت شما بیاید، منتظر است که یک خودرو را ببیند و از دیدن ماشین شما تعجب نخواهد کرد. چراغ های مه شکن، بدلیل قابلیت نفوذ نور، از انعکاس و بازگشت نور به سمت راننده و دیده نشدن توسط راننده خودرویی که از سمت مقابل می آید، جلوگیری می کنند.

چراغ‌های نور پایین خود را روشن کنید ( به هیچ وجه سو بالا استفاده نکنید) : اگر با روشن کردن چراغ‌های مه شکن احساس امنیت نمی‌کنید چراغ‌های نور پایین خود را روشن کنید، روشن کردن چراغ‌های نور پایین یکی از راه‌های دید عالی است و باعث می‌شود که روشنایی اضافی قابل توجهی به قسمت جلوی خودرو شما بیافزاید تا رانندگان و عابران پیاده بتوانند شما را در حال آمدن ببینند. چراغ‌های جلو پایین می‌توانند برای کمک به دید راننده مفید باشند، اما تحت هیچ شرایطی از چراغ نور بالا استفاده نکنید. این‌ها نه تنها از لحاظ دید فایده‌ای ندارند، بلکه رانندگان دیگر را نیز خیره می‌کنند و باعث خسارت‌های جبران ناپذیری می‌شوید.  

سرعت را کاهش دهید : در کنار روشن کردن چراغ‌های مه شکن، کاهش سرعت شما شاید یکی از مهم‌ترین روش‌های ایمن ماندن در هوای مه آلود باشد. در نتیجه کم بودن دید، واکنش‌های شما سریع یا دقیق نخواهد بود. کند شدن سرعت شما را از سایر رانندگان بی پروا که ممکن است در مه در امان نمانند محافظت می‌کند.   

هنگام رانندگی در مه آرام باشید : همیشه باید در حوادث ناگهانی و شرایط آب و هوایی خونسردی خود را حفظ کنید. گرفتن تصمیمات عجولانه در حالی که دید بیرونی شما کم است احتمالاً باعث بروز خطا و حتی ممکن است حادثه‌های ناگوار شود. همچنین ممکن است شاهد کار‌های عجیب رانندگان کم تجربه باشید که نباید عصبانی شوید. اگر این مسئله باعث ایجاد خشم شما در جاده شد، سعی کنید با خیال راحت به رانندگی ادامه دهید و آرام شوید. نادیده گرفتن رانندگی خطرناک کاملاً طبیعی است، فقط مطمئن باشید اجازه ندهید رانندگی شخصی شما تحت تأثیر آن قرار بگیرد.

در رانندگی در مه فاصله استاندارد و ایمن را رعایت کنید : به گزارش ایسنا و به نقل از سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، تمرکز شما باید روی پیشگیری باشد. در حالی که ممکن است شما یک راننده دقیق و با تجربه باشید، ممکن است دیگران به این اندازه محتاط نباشند.  فاصله ایمن ترمز از وسایل نقلیه دیگر باعث می‌شود درصد خطا بسیار کاهش یابد؛ بنابراین بسیار مهم است که فاصله معقول با راننده جلو خود داشته باشید تا از حوادث و خطرات احتمالی در امان بمانید.

آینه‌ها را بررسی کنید : قبل از وارد شدن به هوای مه آلود، همیشه بررسی کنید که می‌توانید به خوبی از آینه‌های عقب و بغل خود استفاده کنید. بسیار مهم است که این کار را انجام دهید قبل از عزیمت به یک مسافرت ایمن  و همچنین در زمان تعطیلات خود در جاده. انجام این کار باعث می‌شود هوشیاری شما بهبود یابد در حالی که دید خارج خودرو محدود است. پس آیینه‌ها را فراموش نکنید.

*** گاهی در مکانی مناسب توقف کنید و علاوه بر رفع خستگی از چشمان تان و رفع خواب آلودگی، چراغ‌های اتومبیل را تمیز کنید تا روشنایی کافی داشته باشد.

*** ماشین‌هایی که ترمز آن از فناوری ABS بهره می‌گیرد خیال شان از این بابت راحت‌تر است، زیرا این ترمز‌ها برای لیز نخوردن در چنین شرایطی طراحی شده اند.

*** اگر هنگام بارش باران مجبور به گرفتن ترمز شدیدی شدید، چند بار پشت سر هم پا را روی ترمز فشار دهید. با این کار از لیز خوردن ماشین جلوگیری خواهید کرد.

*** در ارتفاعات معمولاً بارش با مه همراه است. در این موقعیت از چراغ مه شکن اتومبیل کمک بگیرید تا اتومبیل‌های عقبی موقعیت و سرعت شما را متوجه بشوند.

*** از سبقت گرفتن و تغییر خط عبوری خودداری کنید. علاوه بر لغزندگی مسیر، خیسی شیشه‌ها و احیاناً بخار گرفتن شیشه‌ها مانع از دید کامل راننده می‌شود.

*** سعی کنید خودرو را در حالت دنده نگه دارید و از خلاص کردن آن بپرهیزید، زیرا این حالت به کم شدن سرعت کمک می‌کند و راننده کنترل بیشتری بر اتومبیل خواهد داشت.

*** چرخاندن فرمان به مقدار زیاد، ضربه‌ای به عقب خودرو می‌زند و موجب سر خوردن آن شده و باعث می‌شود وسیله نقلیه در جهت عکس حرکت برگردد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایسنا، تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۹۰۹۱۹۱۴۵۹۰، isna.ir / سایر منابع.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
0
0
اصفهانی های عزیزی که از این هوا با عنوان هوای الوده فیلم و عکس میفرستن برای من و تو رو توجیه کنید که این هوا مه الوده :))))9
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین