پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۱۶۷۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
علی آذری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اختلاف نظر بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی در ارایه آمار‌های بازار مسکن، گفت: بانک مرکزی اخیرا قیمت میانگین مسکن در شهر تهران را حدود ۲۷ میلیون تومان اعلام کرد، این در حالی است که مسوولان وزارت راه با رد آمار‌های ارایه شده اعلام کردند که متوسط قیمت مسکن در تهران حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان است.
شعار سال: عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه وضعیت کنونی بازار مسکن نشات گرفته از خلاء آماری است، گفت که آمار‌های ارایه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی درباره قیمت مسکن در تهران با واقعیت‌های کنونی بازار مطابقت ندارند.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمار‌های ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی درباره قیمت مسکن در تهران با واقعیت‌های کنونی بازار مطابقت ندارند و حتی در برخی از نقاط تهران، مساکن لوکس با قیمت هر متر مربع یکصد میلیون تومان به فروش می‌رسد.

وضعیت کنونی بازار مسکن نشات گرفته از خلاء آماری است

وی گفت: وضعیت کنونی بازار مسکن نشأت گرفته از خلاء آماری و اطلاعاتی و فقدان برنامه ریزی کلان مبتنی بر این آمار‌ها از سوی دستگاه‌های متولی حوزه مسکن است. از این رو تا وقتی که ما داشته‌های اطلاعاتی دقیقی نداشته باشیم، نمی‌توان بازار چندوجهی مسکن را مدیریت کرد.

آذری ادامه داد: به طور حتم تا زمانی که آمار بازار مسکن در حوزه قیمت ها، مالکیت افراد بر مساکن و میزان دقیق ساخت و ساز شفاف نشود، نمی‌توان به بهبود وضعیت در این حوزه امید داشت. البته در چند ماه اخیر قیمت مسکن به دلیل کاهش قیمت دلار و برخی مسائل مرتبط کاهش یافته، اما این روند را نمی‌توان ماحصل برنامه ریزی دستگاه‌ها دانست.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: وزارت راه و شهرسازی باید اطلاعات و آمار‌های مرتبط با حوزه مسکن را در اختیار مجلس و اعضای این کمیسیون قرار دهد تا بتوان با اتکا بر آن برنامه ریزی دقیقی را صورت داد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار:۲۲ آذر۱۳۹۹، کدخبر shafaqna.com، ۱۰۶۰۹۵۸
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
امار کدوم وزارت خونه رو به سامان و درست حسابی هست که این باشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
همه ما ميدونيم كه دلال هاي زيادي در بازار مسكن وجود دارن كه دارن دست كاري ميكنن قيمت هارو
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین