پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۷۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
یکی از کاربران شبکه اجتماعی با ایجاد تغییراتی طنز گونه، اقدام به ترسیم سیمای فرهنگی شهروندان نموده و بیان داشته که اگر مونولیت در ایران ظاهر می‌شد.
شعار سال:  مونولیت یوتا (Utah monolith) ستونی فلزی سه‌وجهی با ارتفاع حدوداً ۳ متر بود که در دره‌ای در جنوب شرقی ایالت یوتا قرار داشت.
در ۱۸ نوامبر ۲۰۲۰، زیست‌شناس‌های ایالتی بخش منابع حیات وحش یوتا سوار بر هلیکوپتر در حال سرشماری گوسفند‌های بزرگ‌شاخ بودند که یکی از آن‌ها توجهش به این سازه جلب شد. به گفتهٔ خلبان هلیکوپتر آن‌ها پس از فرود، ستون فلزی‌ای را مشاهده کردند که به نظر می‌رسید ساخته و نصب شده توسط بشر زمینی باشد. این سازه از ورق‌های ضخیم فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم ساخته شده بود که به‌هم پَرچ شده و خاصیت به‌خصوصی مثل مغناطیسی بودن هم نداشت. با بررسی تاریخچهٔ نقشه‌های گوگل مپس مشخص شد مونولیت یوتا در فاصلهٔ زمانی اوت ۲۰۱۵ تا اکتبر ۲۰۱۶ در آن محل نصب گردیده است. پس از انتشار خبر کشف مونولیت، مقامات به این امید که شهروندان از بیم گُم‌شدن در آن بیابان دورافتاده به آن‌جا نروند، محل دقیق نصب ستون را علنی نکردند. با این حال افراد زیادی از جمله کسانی که فکر می‌کردند این شی با موجودات فرازمینی ارتباط دارد، با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای سال ۲۰۱۶ مختصات جغرافیایی محل را پیدا کردند و به آن‌جا سرازیر شدند. در ۲۷ نوامبر مقامات ایالت یوتا اعلام کردند که ستون از آن محل ناپدید شده و تأکید کردند که برداشتنش کار آن‌ها نبوده‌است. مونولیت‌های تقلبی دیگری نیز بعد از این واقعه در رومانی، انگلیس، هلند، آلمان گزارش شده است.
حال تصور بفرمائید مونولیت در ایران پیدا می‌شد؟
اگر مونولیت در ایران ظاهر می‌شد!
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعارسال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
1
بهترین نقدی بود که در زمینه میراث فرهنگی خوندم دمتون گرم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین