پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
عضو هیئت مدیره بنیاد برانداز ولوم که چندی پیش به اتهام همکاری با دشمنان و تهدید امنیت ملی در ایران بازداشت شده بود پس از سفر به کانادا با شبکه تلویزیونی سی بی سی به مصاحبه پرداخت.

شعار سال: «هما هودفر» عضو هیات مدیره و از بنیانگذاران موسسه برانداز «ولوم» مدعی شد طی مدت 112 روزی که در زندان اوین در بازداشت به سر برده است، بازپرسان این زندان او را مورد شکنجه روحی و روانی قرار داده‌اند.

هودفر در مصاحبه با شبکه تلوزیوینی سی بی سی کانادا گفت: «آن ها مرا تهدید کردند که جنازه‌ام را به کانادا خواهند فرستاد.»

وی در ادامه افزود: «آن ها گفته بودند که قرار است من را 15 سال در حبس نگه دارند و من فکر می‌کردم چندین سال در زندان محبوس خواهم بود و یا هرگز آزاد نخواهم شد.»

هودفر پس از 112 روز حبس آزاد شد و پس از پرواز به مسقط پایتخت عمان به کانادا بازگشت. عمان در این قضیه نقش میانجی دیپلماتیک را از جانب مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر عهده داشت.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران هودفر را به ترویج فمینیسم، همکاری با یک کشور متخاصم خارجی (کانادا) و تهدید امنیت ملی کشور متهم کرد.

هودفر عضو هیات مدیره و از بنیانگذاران موسسه برانداز «ولوم» که در دفتر مرکزی لندن فعالیت می کند و به اتهام فعالیت‌های ضدامنیتی توسط ضابطین قضایی بازداشت شده بود و مدتی در زندان اوین زندانی شد. وی پس از آزادی از کشور خارج شد.

بنیاد ولوم به همراه دیگر بنیاد هلندی «هیفوس» که زیر نظر وزارت خارجه هلند فعالیت می‌کند، در پوشش «همکاری‌های به ظاهر انسان‌دوستانه» و «توانمندسازی» و تحت عناوین بنیادها و سازمان‌هایی نظیر شبکه امیدیار، بنیاد فورد، گروه آتیه‌، دانشگاه سواز لندن و ... برنامه‌های خود را در حوزه‌های زنان، پیش می‌برد.

در سیاست های این بنیاد هلندی تاکید شده است که برنامه ها و کمپین های آن باید مبتنی بر قداست‌زدایی از دین و قوانین مذهبی، تأکید بر تسلط و اختیار زنان بر بدن و جنسیت خود برای برگزیدن تجرد، حفظ برابری جنسیتی و تلاش برای تغییر قوانین دینی بر همین مبنا باشد.

هما هودفر که بر اساس برخی اتهامات در ایران بازداشت شده بود، با قرار وثیقه آزاد شد و برای خروج از کشور منعی نداشت.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه گفته بود: این استاد بازنشسته دانشگاه‌های کانادا که بر اساس برخی اتهامات در ایران بازداشت بود به‌ دلایل «انسان‌دوستانه از جمله بیماری»، آزاد شد و از طریق کشور عمان به کانادا بازگشت

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 15 مهر 1395، کد مطلب: 1206091:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
البته با توجه به این خودکشی های اخیر درون زندان که در ایران اتفاق افتاده چندان هم بیراه نمیگه ایشون
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین