پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۱۷۳۵۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
پیام مدیرعامل و اعضای هیات مديره بانک مهر ايران به مناسبت سيزدهمين سالروز تأسيس اين بانک را در مطلب زیر بخوانید.

شعار سال: دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل به همراه اعضای هیات مدیره این بانک به مناسبت فرا رسیدن ۲۲ آذر مصادف با سیزدهمین سالروز تأسیس بانک مهر ایران پیامی صادر کردند. متن پیام به این شرح است:
۱۳ سال پیش که بانک قرضالحسنه مهر ایران به‌عنوان نخستین بانک قرض‌الحسنه کشور تأسیس شد، کمتر کسی باور می‌کرد روزی فعالیت این بانک به‌قدری گسترده شود که هدف تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کشور برای آن دور از دسترس نباشد.


بانک مهر ایران در طول این سال‌ها ناچار بوده علی‌رغم محدودیت‌هایی مانند امکان نداشتن پرداخت نرخ سود به سپرده‌ها، صدور ضمانت‌نامه ارزی، گشایش اعتبار اسنادی و... که یک بانک تخصصی قرض‌الحسنه با آن روبروست، با بانک‌هایی رقابت کند که چنین محدودیت‌هایی را ندارند. با این همه، رشد کم‌نظیر منابع بانک مهر ایران و همچنین تسهیلات پرداخت شده از سوی این بانک، به‌ویژه در طول چهار سال گذشته، نشان از توفیق آن در جلب حمایت مردم و ارائه شایسته خدمات به آن‌ها داشته است.


منابع بانک مهر ایران در طول سال‌های اخیر به‌طور متوسط ۷۰ درصد در هر سال افزایش پیدا کرده و از ۶۰هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۵، تقریباً به ۳۰۰هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸ رسیده است. این رشد در سال جاری نیز ادامه یافته و تا کنون به ۴۱۰هزار میلیارد ریال بالغ شده است. البته رشد منابع بانک در سال جاری نیز با همه مشقت‌ها از جمله امهال سه قسط از سوی شورای پول و اعتبار به‌علت شیوع بیماری کرونا، رشد شدید بازار‌های موازی همچون بورس، ارز و... ادامه پیدا کرده است.


گفتنی است متناسب با رشد منابع، تعداد و مبلغ تسهیلات پرداخت شده نیز افزایش یافته است. تسهیلات پرداخت شده بانک در طول سال‌های گذشته به‌طور متوسط بیش از ۷۰ درصد در هر سال رشد داشته است. تعداد تسهیلات پرداخت شده بانک مهر ایران از ۵۰۰هزار فقره در سال ۱۳۹۵ به ۲میلیون و ۳۰۰هزار فقره در سال ۱۳۹۸رسیده و تا این برهه از سال جاری نیز یک میلیون و ۶۰۰هزار مورد تسهیلات پرداخت شده است. گفتنی است بانک مهر ایران از ابتدای فعالیت خود تا کنون ۸ میلیون فقره تسهیلات پرداخت کرده که نشان از استقبال مردم از طرح‌های تسهیلاتی این بانک دارد.
مبلغ تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک مهر ایران نیز در طول سال‌های گذشته از ۴۳هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۵ به ۲۲۵هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸ رسیده بود. تا برهه فعلی از سال ۱۳۹۹ نیز ۲۱۳هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک مهر ایران پرداخت شده است. هر چند تعداد و مبلغ تسهیلات در سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته، اما در عین حال نرخ مطالبات غیرجاری این بانک در طول سال‌های گذشته کمتر از یک درصد بوده؛ دستاوردی که نه تنها در بین بانک‌های کشور بی‌نظیر است، بلکه از استاندارد‌های جهانی نیز فراتر است.


حمایت از تولید داخلی یکی از اصلی‌ترین مواردی است که می‌تواند باعث پویایی اقتصاد کشور شود. از همین رو و با عنایت به شعار سال‌های اخیر، بانک مهر ایران تلاش مضاعفی برای حمایت از تولیدکنندگان ایرانی داشته که نمونه بارز آن، اجرای دو طرح کالاکارت و حمایت از کالای ایرانی است.


بانک قرضالحسنه مهر ایران در طول سال‌های گذشته گام‌های بلندی برای تبدیل شدن به نخستین بانک سبز کشور برداشته است. راه‌اندازی سامانه میعاد و دیجیتالی شدن اسناد باعث شده مشتری تنها با ارائه کارت ملی قادر به افتتاح حساب باشد. افزون بر این، فرم‌های کاغذی مورد نیاز برای افتتاح حساب و تشکیل پرونده تسهیلاتی نیز حذف شد. همچنین ارائه گسترده خدمات الکترونیکی از سوی بانک مهر ایران در راستای بانکداری نوین که اغلب آن‌ها برای نخستین بار در سطح شبکه بانکی کشور ارائه شد، گواهی بر اقدامات مؤثر این بانک در این حوزه است؛ خدماتی همچون درخواست تسهیلات آنلاین و افتتاح حساب از طریق همراه‌بانک و وب‌سایت، احراز هویت غیرحضوری که برای دریافت کد سجام نیز استفاده شد و همچنین کارت هدیه مجازی برخی از این اقدامات است. خدماتی که اهمیتش در برهه فعلی که شیوع بیماری کرونا بر فعالیت‌های روزمره ما سایه انداخته، بیش از پیش نمایان شده است.


بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور در طول سال‌های فعالیت خود، حمایت از دهک‌های پایین درآمدی را به‌طور ویژه در دستور کار قرار داده و در چارچوب تفاهم‌نامه با کمیته امداد، بنیاد برکت، سازمان بهزیستی، بنیاد مسکن، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ۵۰۰هزار فقره تسهیلات به ارزش حدوداً ۵۰هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است. عمده این تسهیلات نیز با رویکرد توانمندسازی مددجویان بوده تا به جای حمایت موقت معیشتی، زمینه‌ساز ایجاد درآمد پایدار برای این عزیزان شود.


افزون بر این‌ها بانک مهر ایران، حوزه مسئولیت اجتماعی را نیز فراموش نکرده و اقدامات مختلف و گسترده‌ای را در این زمینه انجام داده که دو اقدام شاخص یعنی بیمه ۵۰۰هزار خانه روستایی در سطح سه استان کمتر برخوردار و همچنین صرف منابع حاصل شده از دریافت وجه التزام در امور عام‌المنفعه برای نخستین بار در سطح شبکه بانکی کشور انجام شده است.


با این همه، بانک مهر ایران به اقدامات انجام شده اکتفا نکرده و هدف خود را توانایی پرداخت وام قرض‌الحسنه به همه درخواست‌کنندگان این وام بدون صف انتظار قرار داده است. البته در این راستا لازم است تا سازمان‌های دولتی با آوردن بخشی از حساب‌های خود در این بانک، از این حرکت حمایت کنند. افزون بر این در صورتی که بانک مرکزی سقف پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه را افزایش دهد، افرادی که می‌خواهند در آینده از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده کنند، انگیزه‌شان برای سپرده‌گذاری به‌صورت قرض‌الحسنه افزایش می‌یابد.

همچنین خیرین بزرگواری که تا کنون بانک مهر ایران را همراهی کرده‌اند، در صورتی که در چارچوب طرح همیاران مهر منابع خود را در اختیار بانک قرار دهند یا منابع حساب‌های پس‌اندازشان را افزایش دهند، این بانک بیش از پیش قادر خواهد بود تا نسبت به پرداخت وام قرض‌الحسنه به متقاضیان اقدام کند.
علاوه بر این، بانک مهر ایران چشم‌انداز خود را تبدیل شدن به بانکی تمام هوشمند قرار داده است. این بانک افزون بر خدمات ارائه شده در حوزه بانکداری نوین که پیش‌تر ذکر شد، به‌زودی پرداخت تسهیلات از طریق همراه‌بانک را نیز اجرایی خواهد کرد که اقدامی مهم در این حوزه است. به این صورت علاوه بر اینکه تا کنون نیازی نبود افراد برای افتتاح حساب به شعب بانک مهر ایران مراجعه کنند، یک بار مراجعه فعلی به شعبه برای دریافت تسهیلات نیز از میان برداشته خواهد شد و تسهیلات بدون مراجعه به شعبه قابل پرداخت است.
تمام آنچه بیان شد بیش از هر چیز، به پشتوانه اعتماد مردم عزیز به این بانک و همچنین تلاش‌های همکاران ما انجام شده است. اگر کارکنان بانک در صحنه نمی‌ماندند و خدمت‌رسانی بانک در سراسر کشور به‌صورت مستمر ادامه پیدا نمی‌کرد، برنامه‌ریزی‌های انجام شده نمی‌توانست محقق شود. دست تک‌تک همکاران را به گرمی می‌فشاریم و از خانواده‌هایشان برای بردباری و همراهی با آن‌ها تشکر می‌کنیم.


امروزه بانک مهر ایران دیگر نهالی نوپا نیست، بلکه درختی بالغ است که ۱۰ میلیون مشتری در رشد آن سهیم بوده‌اند. باشد که همه ایرانیان بیش از پیش از ثمره درخت پربرکت قرض‌الحسنه بهره‌مند شوند.

خانواده مهر ایران ۱۰ میلیونی شد


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت بانک مهر ایران، تاریخ انتشار ۲۲ آذر ۹۹، کدخبر: -، qmb.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین