پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۷۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
س دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: ترجمه‌های جدی و فاخر هم کم از آثار تولیدی ندارد؛ مخصوصاً اگر با مقدمه‌های فاخر و علمی همراه باشد.
شعار سال: سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در مراسمی که به مناسبت روز پژوهش برگزار شد، با اشاره به این‌که نام و شهرت و همه چیز دانشگاه ادیان و مذاهب مرهون پژوهشگران و اعضای هیئت علمی دانشگاه است، گفت: همه‌جا می‌گویند پژوهش، و ما هم جزو همان‌ها هستیم منتهی ما کمی قبل از همه گفتیم پژوهش. ما در ۱۳۷۳ گفتیم مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب و هم‌چنان هم بر آن عهد و میثاق پای می‌فشاریم و هم‌چنان معتقدیم یکی از افتخارات دانشگاه ادیان و مذاهب، این است که یک دانشگاه پژوهش‌محور است. دوستانی که دست به قلم دارند و بیشتر به حوزه قلم و کار کتاب علاقه‌مند هستند، می‌توانند به میزان علاقه من به کتاب و میزان همکاری من آنان شهادت دهند.

او با ذکر نام، و تقدیر از بعضی پژوهشگران دانشگاه ادیان و مذاهب هم‌چون حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید حسن اسلامی، دکتر محمد ملکی، حجت‌الاسلام والمسلمین و دکتر احمدرضا مفتاح گفت: این دوستان و بسیاری دوستان که ممکن است به نام‌شان اشاره نکرده باشم، کار‌های بزرگی در عرصه ترجمه انجام داده‌اند؛ مانند ترجمه کتاب تعالیم کلیسای کاتولیک و یا آثاری که دکتر توفیقی انجام داده‌اند. اگر اجازه بدهند از ایشان با عنوان آیت‌الله و حتی علامه یاد می‌کنم چرا که از بسیاری، علامه‌تر هستند. در هر صورت از همه این عزیزان که کار‌های فاخر و بزرگی در دانشگاه ادیان و مذاهب انجام داده‌اند، تشکر و تقدیر می‌کنم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بعضی دوستان ما را ملامت می‌کردند که چرا به دنبال بالا رفتن عناوین و تعداد کتاب‌ها و مجلات علمی پژوهشی هستید. این چیزی بود که بنده ۲۵ سال به دنبال آن بودم. بعد‌ها همین دوستان که به مزاح یا به انتقاد چنین سخنانی می‌گفتند در جایی دیگر در معرفی دانشگاه از همین افتخارات یاد می‌کنند؛ چراکه اکنون هفت هشت مجله علمی پژوهشی و هزاران عنوان کتاب از سوی دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر می‌شود؛ لذا این دانشگاه باید هم‌چنان بنیان و بنیادش بر کار پژوهش باشد.

او افزود: حرف اول و آخر کار دانشگاه باید پژوهش باشد. از دوستان می‌خواهم که سریع‌تر کار پژوهش را توسعه دهید. بخشی از این کار بر عهده دانشکده‌ها است. ما آماده حمایت از طرح‌های پژوهشی فاخر، علمی و تأثیرگذار هستیم. هر کاری لازم است انجام دهید تا بتوانیم موتور خاموش شده پژوهش را راه بیندازیم و فعال کنیم و دوباره این چرخ را به حرکت درآوریم.

نواب هم‌چنین ضمن تقدیر از اقدامات حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدی فرمانیان معاون پژوهشی و مجموعه همکاران ایشان در حوزه پژوهش و محمدی شجاعی در حوزه نشر و کتابخانه، گفت: باید در حوزه‌هایی که هنوز در آن کتابی تدوین یا ترجمه نکرده‌ایم وارد شویم. از جمله این حوزه‌ها، زن و خانواده است که این همه مسئله دارد و ما هیچ تولیدی در آن نداریم. همین‌طور در حوزه‌هایی هم‌چون فلسفه، عرفان، مذاهب، شیعه‌شناسی و ادیان نیز باید ورود پیدا کنیم و کار پژوهش را توسعه دهیم. در غرب کتاب‌های فاخر بسیاری چاپ و منتشر شده است، ولی ما آثار تولیدی خیلی خوبی نداریم. آقای توفیقی در سنین بالا دست به ترجمه کتابی مثل شهر خدا زده‌اند. واقعاً این کتاب نباید همت ما را برانگیزد؟ چرا نباید از این آثار و فعالیت‌ها داشته باشیم. در حوزه ادیان خیلی غنی نیستیم. غربی‌ها از ما غنی‌تر هستند. ترجمه‌های جدی و فاخر هم کم از آثار تولیدی ندارد؛ مخصوصاً اگر با مقدمه‌های فاخر و علمی همراه باشد. خواهشم از شما این است که مسئله پژوهش را جدی بگیرید و هر کاری که فکر می‌کنید، انجام شود تا بتوانیم در حوزه پژوهش سربلند باشیم.

در پایان این نشست، از تعدادی از اعضای برتر هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در حوزه پژوهش با اهدای لوح و هدایایی تقدیر کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹، کد خبر:۱۰۶۳۹۸۶، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
0
0
انقد بايد فضاي مجازي در اين زمينه هاي پژوهشي پر بار باشه كه حد نداشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین