پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۷۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در نشست صمیمی با جامعه نخبگانی حوزه‌های علمیه استان اصفهان گفت: آینده روحانیت و حوزه‌های علمیه به آینده جامعه نخبگانی گره خورده است.
شعار سال: حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی، رئیس و حجت الاسلام حسین فولادی، مدیر کل جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با جامعه نخبگانی حوزه‌های علمیه استان اصفهان به صورت مجازی دیدار و گفتگو کردند. او گفت: نقش حوزه‌های علمیه در تبیین و دفاع از مکتب اهل بیت علیهم‌السلام، بی‌بدیل؛ و وظیفه جامعه نخبگانی در این عرصه پررنگ‌تر می‌باشد.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه افزود: مرکز خدمات حمایت از نقش آفرینان و جامعه نخبگانی را وظیفه ذاتی خود می‌داند و بنا دارد در طرح هدفمندی خدمات از این طلاب و دیگر طلابی که در راستای رسالت‌های حوزوی تلاش می‌کنند، حمایت ویژه‌تری داشته باشد.
 
شناسایی و ارتقای استعداد‌های طلاب

او نقش مرکز و دفتر امور نخبگان و استعداد‌های برتر حوزه‌های علمیه را در امر شناسایی و ارتقای استعداد‌های طلاب ضروری دانست، بیان کرد: در یک تقسیم‌کار میان مرکز خدمات و مرکز مدیریت، حمایت‌های عاطفی، زیستی معیشتی و … بر عهده دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات است.

ربانی رویکرد مرکز خدمات را حمایت از جامعه نخبگانی در همه عرصه‌ها عنوان کرد و گفت: مرکز خدمات آمادگی دارد از مستعدین برتر در عرصه‌های گوناگون علوم انسانی اسلامی و کار ویژه‌های روحانیت حمایت کند و در صورت معرفی ایشان از سوی مراکز شناسایی، به این مهم اهتمام دارد.

در ادامه حجت الاسلام حسین فولادی مدیر کل حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات، رویکرد سه‌گانه افزایش، اولویت، تسهیل خدمات موجود ناظر به جامعه نخبگانی را گام اول دفتر حمایت از جامعه نخبگانی برشمرد و افزود: این دفتر، تأسیس و حمایت از خدمات علمی همچون حمایت از چاپ و نشر آثار علمی، ایده‌های خلاقانه و زمینه‌سازی سفر‌های مطالعاتی را گام دوم خود تعریف کرده و در گام سوم با طرح شهید بیاضی زاده به دنبال حمایت از شبکه‌های حل مسئله با همراهی مرکز مدیریت، است.

در ادامه هفت تن از اساتید سطوح عالی و مستعدین برتر برادر و خواهر به بیان دغدغه‌های خود پرداختند و لزوم توجه بیشتر به جامعه نخبگانی استان‌ها، حمایت از تشکل نخبگانی، حمایت از گروه‌های حل مسئله، زمینه‌سازی جهت حضور بزرگان حوزه به استان‌ها و افزایش خدمات به طلاب را خواستار شدند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار:۱۴بهمن ۱۳۹۹، کدخبر fa.shafaqna.com، ۱۰۹۱۰۵۹
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
0
حوزه علميه در ايران زماني ميتونست اوضاع فرهنگي رو بهبود بده الان بايد ديد هارو نسبت به جامعه خودش عوض كنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین