پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۱۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
محقق و پژوهشگر ممتاز حوزه علمیه خواهران گفت: پژوهش باید در بدنه نظام آموزشی اشراب شده و امری جدا تلقی نشود؛ جدایی پژوهش از آموزش باعث ضعف بنیه پژوهشی طلاب شده است.
شعار سال: فاطمه قنبری، استاد سطوح عالی حوزه علمیه خواهران، ضمن اشاره به رابطه نزدیک و عجین‌شده آموزش و پژوهش با یکدیگر، اظهار کرد: دو موضوع آموزش و پژوهش به شدت به یکدیگر نزدیک و مرتبط هستند. دروس تخصصی طلاب می‌تواند به نحو پژوهش‌محور تدریس شود و این توانایی را در طلبه به وجود آورد که در پایان دوره بتواند به نگارش مقاله علمی بپردازد.

وی افزود: در باب توسعه پژوهش در بدنه حوزه عوامل متعددی دخیل است، به طوری که می‌توان به تقویت اساتید راهنمای قوی، وجود گروه‌های علمی در مدارس علمیه جهت ارتقای بنیه علمی مدارس و امکان مراجعه طلاب به آنان، ایجاد کتابخانه‌های تخصصی در مراکز استان و تقویت کتابخانه‌های مدارس با منابع تخصصی مکتوب و نرم افزاری، ایجاد کتابخانه مجازی مرکزی در مرکز مدیریت و ایجاد دسترسی به کل طلاب برای استفاده از منابع اشاره کرد.

چالش‌های پایان‌نامه‌نویسی طلاب
نویسنده کتاب تاریخ تفسیر و مفسران» به چالش‌های پیش روی پژوهش و پایان‌نامه‌نویسی طلاب اشاره کرد و گفت: نبود تسلط طلاب بر فرایند روشی تدوین رساله، مشکل در کشف و انتخاب موضوع پایان‌نامه، آشنایی اندک طلاب با روش طرح نامه نگاری، کمبود اساتید راهنمای در دسترس و مسلط به امور روشی و محتوایی، زمان بر بودن تصویب موضوعات و طرح‌ها در کارگروه‌ها و محدودیت منابع علمی برای نگارش رساله در استان‌ها از جمله این چالش‌هاست.

وی در پایان تأکید کرد: طی سال‌های اخیر هفته پژوهش شاهد برگزاری مراسم و آیین‌نامه‌هایی در خصوص تکریم از پژوهش و پژوهشگران هستیم، ولی آنچه این مراسم را هدفمند‌تر می‌کنند برگزاری کارگاه‌های طرحنامه‌نگاری، رساله‌نویسی و آموزش نرم‌افزار‌های علوم اسلامی، ارائه لینک و آموزش استفاده از کتابخانه‌های مهم مجازی به طلاب و انتشار مجله‌های علمی در حوزه‌ها و تشویق طلاب به ارائه مقالات است.

لازم به ذکر است؛ استاد فاطمه قنبری بیش از ۲۰ سال سابقه تدریس در دروس متعدد حوزه و دانشگاه، أخذ رتبه در جشنواره‌های علمی، راهنمایی و مشاوره ده‌ها پایان‌نامه و رساله علمی در مقاطع تحصیلی سطح دو، سه و چهار و داوری بیش از ۱۰۰ اثر در این عرصه و ارائه مشاوره پژوهشی موفق در به ثمر نشستن پژوهش‌های پایانی طلاب را در کارنامه خود دارد. وی علاوه بر عضویت و اثرگذاری در کارگروه ها، کمیسیون‌ها و شورا‌های متعدد علمی مدارس و مؤسسات آموزش عالی حوزوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهراء (س) در تربیت و آموزش اساتید متعدد به عنوان برون داد حوزه‌های علمیه خواهران ایفای نقش نموده اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایکنا، تاریخ انتشار: 6 دی 1399، کد خبر: 3940731،  www.iqna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
0
من فکر میکنم اوضاع پژوهشی در حوزه های علمیه نیاز به حمایت مالی داشته باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
0
حوزه علمیه یکی از جاهایی هست که مدام باید کارهای تحقیقاتی همراه با درس خواندن باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین