پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۷۶۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
دیوان دادگستری اتحادیه اروپا روز پنجشنبه با صدور حکمی از قانون بلژیک برای ممنوعیت ذیح شرعی حیوانات بدون بیهوشی آنها دفاع کرد.
شعار سال: سازمان‌های یهودی و مسلمان در بلژیک خواستار توقف اجرای قانونی شده بودند که ذبح شرعی حیوانات را بدون بیهوشی ممنوع کرده است. این قانون ابتدا در هفتم ژوئیه سال ۲۱۰۷ در منطقه فلمیش (Flemish Region) یا فلاندر تصویب شد و از ابتدای سال ۲۰۱۹ به اجرا گذاشته شد.

حامیان حقوق حیوانات معتقدند که شیوه‌های ذبح حلال و کوشر نقض آشکار حقوق حیوانات است با این حال، سازمان‌های یهودی و مسلمان خطاب به دادگاه قانون اساسی بلژیک اعلام کرده اند که تحمیل روش ذبح جدید که خارج از چارچوب سنتی اسلام و یهودیت است، پیروان این دو آیین را از عمل دقیق به مناسک آیینی خود باز می‌دارد.

در چنین شرایطی دادگاه قانون اساسی بلژیک از دیوان دادگستری اتحادیه اروپا خواست تا با ورود به این مساله روشن کند که آیا قانون اتحادیه مانع از قانون‌گذاری یک کشور عضو در زمینه شیوه ذبح شرعی می‌شود یا خیر؛ شیوه‌ای که بیهوشی مانع مرگ حیوانات را تجویز کرده است.

۴۵ درصد جوانان یهودی اروپا از حضور در جامعه با لباس و نماد مذهبی می‌ترسند

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا روز پنجشنبه با صدور حکمی اعلام کرد که این قانون تعادل را بین آزادی مذهب که در ماده ۱۰ منشور حقوق اساسی اتحادیه اروپا تصریح شده و حمایت از حقوق حیوانات که در ماده ۱۳ قانون مصوب سال ۲۰۰۹ حفظ کرده است.

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در حکم خود همچنین تصریح کرده که قوانین اتحادیه به خودی خود تعادل لازم بین رعایت حقوق حیوانات و آزادی مذهب را برقرار نمی‌کند و از همین روی کشور‌های عضو حق دارند تحت این چارچوب برای رعایت این دو ارزش اقدام کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از عصرایران، تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۷۶۱۱۵۱، asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
0
0
اروپایی ها همیشه جلوی اسلام و قوانین اون وایسادن و نتیجه این ایتاسدن رو هم گرفتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
0
0
شايد يه نكته علمي هم داشته باشه واقعا براي چي بايد اين همه غير مسئولانه فكر كنيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
0
0
منع اين قضيه جز اينكه به سلاامتي خودشون اسيب بزنه هيچ دستاورد ديگه اي نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین