پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۹۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳
شب گذشته مستند قائم مقام از سوی رسانه ملی در نقد عملکرد حضرت آیت الله منتظری پخش شد که واکنش‌هایی را به دنبال داشت.

شعار سال: «سعیده منتظری»، دختر آیت الله منتظری نقدی به مستند «قائم مقام» نوشته است که بخشی از آن به نقل از کانال «مجتبی لطفی» مسوول دفتر آن مرحوم بازنشر می‌شود:
 
البته من هنوز مستند قائم مقام را ندیده‌ام، ولی فایل صوتی آن را شنیده‌ام؛ از نظر من دو نکته مثبت بر آن مترتب است:
 
اول این که: مایه‌ی امیدواری است که … پس از سالیانی تلاش مستمر و بگیر و ببندهای فراوان برای سانسور و حذف و محو نام منتظری از اذهان مردم و از حافظه‌ی تاریخ ایران، بالاخره به این نتیجه رسیدند که محو کردن نام او ممکن نیست؛ و در سال‌های اخیر به ناچار اذعان نموده‌اند که فردی به نام حسینعلی منتظری وجود داشته است.
 
و دوم این که: این مستند در بینندگان آن خصوصاً نسل جوانی که از نزدیک با واقعیت‌ها آشنا نشده‌اند، در جهت مطالعه‌ی بیشتر و بیطرفانه در این زمینه و رسیدن به حق و حقیقت ایجاد انگیزه می‌کند.
 
ولی ای کاش سازندگان این مستند در آن مواردی که چشم بر واقعیت‌ها بسته‌اند و در جهت قلب حقایق کوشیده‌اند و از آخرت و یوم الحساب غفلت ورزیده‌اند، لااقل در جهت منافع دنیایی خویش قدم برداشته باشند نه در جهت منافع دنیایی دیگران؛ که این عقلانی‌تر می‌نماید.
 
و ای کاش مستند قائم مقام را با عباراتی چون «روایت بدون سانسور از زندگی آیت الله منتظری» و یا «بیانی بدون قضاوت از تاریخ» لقب نمی‌نهادند؛ که در این صورت بایستی فرهنگنامه‌ای جدید برای ترجمه‌ی این عبارات نگاشته شود.
 
و ای کاش در آن مواردی که از کتاب «خاطرات» و کتاب «دیدگاه‌ها» و نیز «انتقاد از خود» و آثار دیگر آیت الله منتظری بهره برده‌اند، اشاره‌ای هم می‌داشتند به این که پس از سالیانی هتک حرمت و حصر او، و شکستن و غارت‌های مکرر از دفتر و محل تدریس وی، و نیز حبس و طرد علاقه‌مندانش، این آثار و نیز بسیاری از آثار دیگر در این باره از جمله کتاب‌های «واقعیت‌ها و قضاوت‌ها» و «نگاهی دیگر» و «بهای آزادگی» و … هنوز هم اجازه‌ی چاپ نیافته‌اند و همچنان در فیلتر هستند. و حال آن که … در رد این کتاب‌های چاپ نشده و در جهت تخریب آیت الله منتظری، با هزینه‌ی بیت المال کتاب‌هایی را چاپ و در تیراژهای میلیونی بین مردم توزیع کرده‌اند و بر منابر بسیار سخن رانده‌اند و از بلندگوهای مختلف بسی بهره برده‌اند.
 
و ای کاش … و ای کاش‌های بسیار.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی  دیده بان، تاریخ انتشار:  29 آذر  1399  ، کدخبر: 97876، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
به نظر من که به طور کامل این مستند وقایع رو شرح داده بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
چرا باید بدون هماهنگی با خانواده و اطرافیان یک فرد در موردش مستند ساخت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین