پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۶۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
کشتی نفتکش ۱۱۳ هزار تنی افراماکس که در شرکت صدرای بوشهر ساخته شده است، با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و استاندار بوشهر به آب انداخته شد.
شعار سال: دومین کشتی نفتکش افراماکس که در شرکت صدرای بوشهر ساخته شده است، با حضور سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به آب انداخته شد.

این نفتکش به سفارش یک شرکت خارجی به صورت epc ساخته و آماده به آب اندازی شد.

ساخت این نفتکش ۱۱۳ هزار تنی آبان سال ۱۳۹۷ آغاز شد و همه عملیات ساخت کشتی به دست پیمانکاران ایرانی و متخصصان ماهر داخلی در شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) انجام گرفته است.

پیشرفت کنونی این نفتکش بیش از ۹۳ درصد است و پس از نصب بخش مسکونی و انجام آزمون‌های دریایی، قبل از پایان سال ۹۹ آماده تحویل خواهد شد.

طول این کشتی نفتکش ۲۵۰ متر، عرض آن ۴۴ و ارتفاعش ۲۱ متر است. همچنین آبخورش ۱۴.۸ متر و سرعت آن ۱۵ گره دریایی است.

با توجه به اینکه کشتی‌های اقیانوس پیما باید تحت قوانین بین المللی ساخته شوند بنابراین همه ملاحظات زیست محیطی و ایمنی نیز به طور کامل در این طرح رعایت شده است.
 
ساخت هر فروند نفتکش افراماکس حدود ۶۰ میلیون یورو برای کشورمان ارزآوری دارد و در مجموع تا کنون ۱۲۰ میلیون یورو برای ساخت دو فروند نفتکش تاکنون محقق شده است.

ساخت کشتی تحت نظارت موسسه ایرانیان بوده و حدود دو سال به طول انجامیده است.

حدود ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم در این دو سال مشغول به کار بوده اند.

همه مراحل طراحی ساخت و تامین تجهیزات به دست متخصصین شرکت صدرا انجام گرفته است.

به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و جهش تولید، حداکثر تلاش برای استفاده از توان سازندگان داخلی صورت گرفته و مهندسی و ساخت صد در صد داخلی و تامین تجهیزات حدود ۴۰ درصد داخلی بوده است.

در صورت سری سازی کشتی‌ها این سهم قابل افزایش است و شرکت صدرا آماده اس، نیاز‌های کشور را در زمینه نوسازی ناوگان کشتیرانی با بهترین کیفیت و در کمترین زمان تامین کند.

اکنون پیمانکاران بومی و ایرانی در ساخت این کشتی تجربه لازم را کسب کرده‌اند و فرایند ساخت این نوع کشتی‌ها در شرکت صدرا نهادینه شده است به طوری که در صورت وجود سفارش خارجی آمادگی لازم برای ساخت این گونه شناور‌ها تحت استاندارد‌های بین المللی و با زمان بندی مورد نظر کارفرما در این شرکت وجود دارد.

ورود ایران به بازار ساخت کشتی‌های غول پیکر نفتکش در جهان با هدف رسیدن به خودکفایی، ارتقاء صنایع تولیدی داخلی از جمله ورق‌های دریایی و رنگ، زمینه سازی برای نوسازی و افزایش ناوگان حمل و نقل دریایی ایران در صورت سفارش ساخت داخلی و خارجی انجام گرفته است.

شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) با ساخت این نفتکش به باشگاه کشتی سازان بزرگ دنیا نظیر کره و چین وارد شده است و به عنوان اولین سازنده این نوع نفتکش در خاورمیانه و ایران شناخته می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۱۴۲۹۵، ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
0
اینکه داریم در زمینه نظامی این همه تحرکات هوشمند و خوبی انجام میدیم نشونه خوبیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین