پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۱۸۸۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
طی اّبان ماه سال جاری، ۳۰۱ انباردار متخلف به اتهام اختفاء، احتکار و عدم اعلام موجودی کالا به تعزیرات حکومتی معرفی شدند و به طور کلی بعد از ابلاغ شیوه نامه بازرسی از انبار‌ها تاکنون، کالا‌های اساسی شامل برنج، چای، روغن نباتی، شکر، تخم مرغ، تجهیزات پزشکی و انواع شوینده و بهداشتی بیشترین ارزش ریالی کالای مکشوفه در استان‌ها را تشکیل می‌دهد.
شعار سال: اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، آمار‌های دریافتی از سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور در آبان ماه امسال نشان می‌دهد که ۱۳ هزار و ۷۶ مورد بازرسی حضوری از انبار‌ها و سردخانه‌ها انجام شده که حاصل این بازرسی‌ها کشف ۳۰۱ تخلف به ارزش بیش از ۱۰۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

به طور کلی بعد از ابلاغ شیوه نامه بازرسی از انبار‌ها تاکنون بالغ بر ۱۲۶ هزار و ۸۹۰ مورد بازرسی از انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا درسطح کشور انجام گرفته و بیش از ۲۹۰۶ پرونده تخلف در همین راستا تشکیل و پرونده متخلفان برای رسیدگی به ادارات کل سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده و ارزش ریالی این پرونده‌ها بالغ بر ۷۹۱ میلیارد و ۸۸۵ میلیون تومان برآورد می‌شود.

بر اساس این گزارش، کالا‌های اساسی شامل برنج، چای، روغن نباتی، شکر، تخم مرغ، تجهیزات پزشکی و انواع شوینده و بهداشتی بیشترین ارزش ریالی کالای مکشوفه در استان‌ها را تشکیل می‌دهد و لوازم خانگی، کالا‌های سلامت محور و آرایشی و بهداشتی، لوازم یدکی، لاستیک و قطعات خودرو در ردیف‌های بعدی قرار دارد.

شیوه نامه بازرسی از انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا اواخر آبان ماه سال گذشته ابلاغ شد که بر اساس آن ۱۰ قلم کالا برای رصد و پایش مستمر و الزام به انباشت شامل برنج، ذرت دامی، شکر، لاستیک، چای، کاغذ چاپ و تحریر و روزنامه، کنجاله سویا، گندم، جو و روغن موتور دارای اولویت است و بسته به اینکه واحد مورد بازرسی دارای اقلام مشمول تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده یا خیر و اینکه کالا‌های مشمول در سامانه جامع انبار‌ها ثبت شده است یا خیر، بر اساس ضوابط این شیوه‌نامه برخورد لازم صورت می‌گیرد. همچنین در شیوه نامه یاد شده از تمامی واحد‌های مشمول خواسته شد تا ضمن ثبت‌نام و ثبت بارنامه‌های صادره در سامانه جامع انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا اقدام کنند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:  4 دی ۱۳۹۹، کد خبر:99100402768، isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
0
0
اینکه کسانی در کشور هستن که دارن نهایت تلاششون رو میکنن که دست به احتکار بزنن و اب رو به روی امام حسینی ها ببندن یعنی اوضاعمون خیلی خرابه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
اینکه حتی محتکرین به گندم هم رحم نکردن نشون میده چقد از انسانیت به دور هستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین