پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۵۳۴۷۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹
برخی قطعات لوازم خانگی به دلیل تحریم و مشکلات نقل و انتقال پول کمیاب شده و خط تولید برخی کارخانه‌ها را متوقف کرده است. نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی با تائید این خبر گفت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی برای تولید یخچال به دنبال قطعات ریزی مثل بُرد هستند و عده‌ای هستند که این قطعات را به صورت چمدانی برای تولیدکنندگان تامین می‌کنند.
شعارسال: خط تولید برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی به دلیل نبود قطعه متوقف شد.

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی در واکنش به کمبود قطعه برای ساخت برخی کالا‌ها توضیح داد: هر چند بازار لوازم خانگی راکد است و بازار مشتری ندارد، اما با این حال برخی قطعات ریز لوازم خانگی کمیاب شده است؛ بنابراین عده‌ای برای اینکه روند تولید متوقف نشود، این قطعات را به ناچار و چمدانی از چین وارد می‌کنند.

محمد حسین اسلامیان به تجارت‌نیوز گفت: برخی مردم هم هستند که به کشور‌های مختلف سفر می‌کنند. به دلیل اختلاف قیمت‌ها یا عدم موجودی کالا در تهران ترجیح می‌دهند برخی اقلام کم حجم لوازم خانگی را برای مصرف خودشان بخرند و به شکل مسافری وارد کنند.

جهیزیه دوباره گران می‌شود؟

در این میان، اما برخی مردم برای تهیه جهیزیه نگران افزایش دوباره قیمت لوازم خانگی هستند. نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی، اما تاکید کرد: به دلیل افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها و کاهش شدید تقاضا، لوازم خانگی دیگر گران نمی‌شود.

اسلامیان معتقد است در این سال‌ها لوازم خانگی آن قدر گران شده که دیگر کششی برای خرید کالا‌ها وجود ندارد.



کمبود قطعه برای تولید لوازم خانگی




او در ادامه گفت: امسال قیمت تمام شده تمام انواع لوازم خانگی بالا رفته است، اما چون به دلیل گرانی‌ها تقاضایی برای خرید وجود ندارد کارخانه‌ها هم لوازم خانگی را گران نکردند.

افزایش فروش قسطی لوازم خانگی

اسلامیان همچنین با اشاره به افزایش فروش قسطی لوازم خلنگی گفت: برخی بنگاه‌ها به فروش اقساطی یا مدت‌دار لوازم خانگی روی آوردند و برخی بانک‌ها هم هستند که برای خرید لوازم خانگی کارت اعتباری می‌دهند.

فروردین ماه تولیدکنندگان لوازم خانگی قرار بود ۱۰ تا ۱۵ درصد کالا‌های خود را گران کنند، اما این مساله تا تعویض کابینه دولت سیزدهم به تعویق افتاد. حالا باید منتظر ماند و دید که در دولت سیزدهم چه برنامه‌هایی برای کاهش هزینه‌های سربار تولیدکنندگان در نظر گرفته می‌شود؟

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تجارت‌نیوز، تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۵۶۸۲۶۶، tejaratnews.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین