پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۹۸۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
قریب به ۱۰ ماه از بروز و ظهور ویروس کرونا در ایران می‌گذرد و همه فعالیت‌های اجتماعی این ایام را تحت تاثیر خود قرار داده است. شیوع سینوسی این ویروس و بیم و امید‌ها برای رسیدن به نقطه پایان، سبب شده تا رفتار جدیدی بر زندگی شهروندی حاکم شود و در این میان، ورزش به عنوان رکنی مهم در سلامت زندگی فردی و اجتماعی، تقلای بسیاری داشته است تا چیرگی کرونا بر خود را نبیند و به نظر توفیقی مناسب نیز حاصل شده است.
شعار سال: فرشید اسحاقی؛ اینکه شعار “در خانه بمانیم” با “ورزش در خانه” همراه شود، اتفاقی بود که در ماه‌های گذشته تجلی مناسبی یافت که نقش رسانه در رخداد این مهم، بسیار پر رنگ است. رسانه‌های دیداری وشنیداری، شبکه‌های اجتماعی، خبرگزاری‌ها و… نقش مهمی را در کشاندن ورزش به خانه برای کاهش خمودگی شهروندان در ایام کرونایی داشته و دارند و به نظر می‌آید به عنوان سبک تازه‌ای از ترغیب شهروندان به ورزش در روز‌های پس از کرونا، همچنان کارا باشد.

حضور شهروندان در باشگاه‌های ورزشی مجازی، فراگیری آموزش‌های ورزشی از طریق ابزار‌های رسانه، احیای رابطه دوسویه ورزش – شهروند و تبدیل خانه به محیط ورزش از اتفاقات خوبی بوده است که در ایام کرونا به مدد حضور پر رنگ رسانه‌ها تحقق یافته است و هر جا که از ظرفیت رسانه‌ها در ترویج سبک تازه ورزش شهروندی استفاده بهتری شده، توفیق بیشتری نیز حاصل شده است.

نفود بی بدیل رسانه‌ها در زندگی روزمره شهروندان که در قالب شبکه‌های اجتماعی، شکل تازه‌ای نیز یافته است، می‌تواند سهم ورزش در تولیدات خبری و فرهنگی را بیش از پیش ببیند و ورزش در خانه، به فرهنگی جدید در زندگی شهری تبدیل شود. در این میان، توجه به تنوع و تخصص در تولیدات رسانه‌ای در دوران جدید فعالیت ورزش شهروندی، نکته مهمی است که باید هم از سوی متولیان ورزش و هم سیاست گذاران رسانه لحاظ شود تا بتوان توفیق بیشتری در افزایش سلامت جامعه از مسیر ورزش ایجاد کرد.

به طور قطع، کرونا تغییرات رفتاری بسیاری را در زندگی شهروندی ایجاد کرده و یکی از این تغییرات، چگونگی انجام ورزش است که رسانه‌ها در تبیین این تغییر، نقش مهمی را دارند تا در ایام پساکرونا نیز، ورزش در خانه در کنار ورزش باشگاهی و قهرمانی، نقشی پررنگ را در سبد ورزش جامعه داشته باشد.
 
کارشناس رسانه


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار: ۵دی۱۳۹۹، کدخبر: eghtesadejameh.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
سازمان ورزش تونسته در این روزهای تاریک کرونا حداقل کارهارو برای مردم بکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
کرونا مردم رو به شدت کم تحریک کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
0
شبکه های اجتماعی در ایران باید در زمینه ورزش در خانه خیلی کمک کننده باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
0
رسانه ها میتونن این روزها نقش به شدت زیادی در زمینه کرونا و ایجاد فرهنگ مبارزه با اون دشته باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین