پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۲۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱
اینکه به سادگی و سطحی نگری، چاقی را صرفا به شیوه و الگوی تغذیه‌ای ارتباط داده و با انواع رژیم‌های غذایی، قصد کاهش وزن را داشته باشیم، عموما تجربه‌ای محکوم به شکست است. ترکیبی از بیماری ها، عارضه ها، مصرف داروها، عوامل روحی، وضعیت غدد درون ریز، شرایط محیطی و. می‌تواند باعث چاقی فرد شوند

شعار سال:افزایش بی دلیل وزن ممکن است نشانه یک بیماری باشد، ۷ بیماری و اختلالی که می‌توانند سبب بالا رفتن وزن شوند را در ادامه خواهید خواند.

غذا‌ی سالم می‌خورید و به طور منظم ورزش می‌کنید، اما علی‌رغم تلاش‌های مثبت برای حفظ وزن، هنوز هم وزن‌تان بالا می‌رود، افزایش بی دلیل وزن ممکن است نشانه یک بیماری باشد، ۷ بیماری و اختلالی که می‌توانند سبب بالا رفتن وزن شوند را در ادامه خواهید خواند.
 
۱. مشکل تیروئید
 
از علائم کم کاری تیروئید می‌توان به انرژی کم یا خستگی، یبوست، خشکی پوست و ریزش مو اشاره کرد، البته در برخی از موارد ممکن است افراد دچار کم کاری تیروئید بوده و مقدار ناچیزی از هورمون‌های مورد نیاز بدن برای متابولیسم را تولید کند.
 
۲. اختلال غدد درون‌ریز
 
 چرخه قاعدگی غیرطبیعی باعث اختلال در غدد درون‌ریز به نام سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) می شود، این بیماری در زنان سنین باروری شایع است، البته لازم بذکر است این بیماری در افراد چاق بیشتر مشهود است.
 
۳. پیش دیابت
 
اگر بدن افراد به انسولین مقاوم شده ممکن است آن‌ها به بیماری پیش‌دیابت مبتلا شده باشند، مقاومت به انسولین می‌تواند منجر به افزایش وزن بیش از حد به ویژه در ناحیه دور کمر شود.
 
۴. رشد بیش از حد باکتری
 
با‌کتری‌های روه به هضم غذا کمک می‌کنند، اما هنگامی که عدم تعادل باکتریایی وجود داشته باشد مشکلاتی در رشد بیش از اندازه باکتری کوچک روده (SIBO) پدیدار می شود و ممکن است در ادامه مشکلاتی همانند نفخ، گاز، اسهال یا یبوست و افزایش وزن را تجربه کنید.
 
۵. افزایش سطح کورتیزول
 
استرس می‌تواند کورتیزول اضافی در بدن ایجاد کند، بنابراین، جدای از افزایش وزن، دچار حملات اضطرابی، افسردگی و احساس خستگی شدید می‌شوید.
 
۶. خواب نامناسب
 
زمانیکه خواب راحت نداشته باشید بدن احساس خستگی می کند و البته نیاز به انرژی پیدا می کند، بنابراین خواب نامناسب می تواند هورمون‌هایی ایجاد کند که باعث گرسنگی افراد می‌شوند.
 
۷. دارو‌ها
 
 برخی دارو‌ها می‌توانند تولید آنزیم را در بدن مختل کنند، احتباس آب و افزایش وزن از اختلالات مصرف داروها هستند.
 هفت عارضه منجر به افزایش وزن


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار:   4دی  1399  ، کدخبر:7605667 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
0
واقعا اين روزها كارهامون طوري شده كه عملا وقتي براي تحرك باقي نميمونه البته تنبلي هم هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین