پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۴۲۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
تا حالا کارخانه قند را دیده اید؟ می‌دانید که سانتریفیوژ صرفا برای انرژی هسته‌ای نیست و در کارخانه‌های قند و صد‌ها جای دیگر هم، از آن استفاده می‌شود؟ گزارش زیبای تهیه شده توسط همکاران مان ،که شما را به دیدن آن دعوت می کنیم.

شعار سال: کرونا علاوه بر بحران‌های بزرگی که در ایران به وجود آورد، وضعیت قند و شکر را هم بحرانی کرد. همین چند ماه قبل بود که قند ناگهان تا کیلویی ۱۲ هزار تومان هم رسید. بحرانی که بخشی از آن به ترخیص نشدن به موقع قند و شکر وارداتی مربوط می‌شد.
به واقع تحریم‌ها رویقیمت قند و شکر در ایران تاثیر گذاشتند، چرا که ارز کافی برای ترخیص نبود. این در حالی است که در ایران قند و شکر سال‌هاست تولید می‌شود. آن‌هم توسط سانترفیوژ‌هایی که کله قند می‌سازند. تولید کله قند زمان بر است. مثلا بخشی از زمان تولید صرف خشک شدن و آبگرفتگی کله قند‌ها می‌شود. 

تعداد بازدید : 907
 
دستگاه سانتریفیوژ جهت جداسازی ذرات و کریستال های شکر از مایع همراه آن از نیروی گریز مرکزی با دور بالا یا متوسط از طریق الکتروموتور استفاده می کند. دستگاه های سانتریفیوژ مورد استفاده در دو نوع تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در داخل کشور ، مورد استفاده قرار می گیرند. معمولاً سانتریفیوژ مورد استفاده در خط تولید قند پختی، دارای یکصد و نود و دو قالب قند کله می باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از عصرایران، تاریخ انتشار:  8 دی ۱۳۹۹، کد خبر:762378، asriran.com / سایر منابع .

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
0
1
خیلی خیلی دمتون گرم استادم پروژه داده بود هزار جا گشتم تنها اینجا تونستم پیداش کنم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
0
0
ایا بهتر نبود طرز کار فنی انرا شرح میدادید
مدیر پایگاه

سلام 


مراحل در داخل کلیپ آورده شده است

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
0
0
سانتریفیوژهای کارخانه های قند خیلی ساده هستند. یک الکترو موتور که توان چرخش حدود یک تا دو تن بار رو داره در زیر کاسه قرار داده شده و فعالیت می کنه. مثل یک سنگ فرز. مثل کولر آبی.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین