پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۶۹۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
مدیرکل دفتر امور توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور گفت: خواستار آنیم که وزیر بهداشت و درمان روششان را در سهمیه استخدام معلولین شفاف سازی کنند.
شعار سال: چند روز گذشته عکس‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد افراد دارای معلولیتی که در آزمون استخدامی قبول شده بودند، توسط وزارت بهداشت و درمان از استخدام محروم شدند. در این خصوص عنوان شد وزارت بهداشت و درمان با تمرد از ماده ۱۵ قانون معلولان (سهمیه استخدام ۳ درصد) آن‌ها را باوجود کسب نمره قبولی مردود و از استخدام محروم کرده بود.
محمدرضا شهبازی، مدیرکل دفتر امور توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور با اشاره به نحوه اجرای استخدام معلولین گفت: براساس ماده ۱۵ قانون حمایت از حقوق معلولین، همه دستگاه‌ها، نهاد‌های دولتی و عمومی، شرکت‌ها و موسسات دولتی موظف هستند ۳ درصد از استخدام‌های خود را به افراد دارای معلولیت اختصاص دهند.

او افزود: در مجموع تاکنون دستگاه‌های اجرایی که مجوز‌های موردی و خاص خود را از سازمان امور استخدامی دریافت می‌کنند، این قانون را به خوبی اجرا کردند، اما موسسات عمومی، شرکت‌های دولتی و نهاد‌های دیگر که مجوز استخدامی خود را از سازمان امور استخدامی دریافت نمی‌کنند، علی رغم اینکه از نظر قانونی مکلف هستند این کار را انجام دهند، اما متاسفانه سر باز می‌زنند.

شهبازی تصریح کرد: در حال حاضر از طریق کمیته هماهنگی و نظارت بر قانون حمایت از معلولین که ریاست آن با معاون اول رئیس جمهور است، این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا این دستگاه‌ها هم به وظیفه قانونی خود درخصوص استخدام معلولین عمل کنند.
مدیرکل دفتر امور توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور با گلایه از وزارت بهداشت و درمان گفت: وزارت بهداشت و درمان برای دانشگاه‌های علوم پزشکی استانی مجوز استخدام کلان می‌گیرد و از آنجایی که دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت هیات امنایی اداره می‌شوند این هیات امنا‌ها به استخدام ۳ درصد معلولین توجه نمی‌کنند.
او افزود: از طرف دیگر، برخی از رشته‌ها و نیرو‌های مورد نیاز وزارت بهداشت و درمان بالینی و عملیاتی هستند که لازم است افراد برای استخدام شدن در آن شغل‌ها شرایط جسمانی خاصی داشته باشند ما هم مشکلی با این موضوع نداریم و گفتیم وزارت بهداشت به ما اعلام کند در چه رشته‌ها و شغل‌هایی معلولین نمی‌توانند مشغول به کار شوند، اما متاسفانه وزارت بهداشت نگاه کلی داشته و کل استخدام ۳ درصد را انجام نمی‌دهد.

شهبازی بیان کرد: یک مشکل دیگر که در وزارت بهداشت و درمان وجود دارد این است که متاسفانه به غلط فکر می‌کنند، چون نیروی قراردادی گرفتند پس مکلف نیستند قانون ۳ درصد استخدام معلولین را اجرا کنند.

مدیرکل دفتر امور توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور در ادامه گفت: اگر به دفترچه راهنمای ثبت نام سازمان سنجش نگاه کنید به صراحت ذکر شده افراد دارای معلولیت می‌توانند با دریافت معرفی نامه از سازمان بهزیستی کشور از سهمیه ۳ درصدی استفاده کنند، اما علی رغم اینکه این موضوع صراحتا ذکر شده متاسفانه به خوبی اجرایی نمی‌شود.
او در پایان اظهار کرد: از آنجایی که وقتی دو دستگاه دولتی به اختلاف برمی‌خورند باید مراحل اداری مشخصی را طی کنند در این مدت تلاش کردیم با مدیران نیروی انسانی وزارت بهداشت و درمان مکاتباتی داشته باشیم تا متوجه شویم دقیقا با چه روشی عمل می‌کنند و استدلال آن‌ها چیست چرا که ما باید در برابر جامعه هدف خود یعنی معلولین پاسخگو باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۱۱۹۷۲، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
حقوق اولیه رو برای این بنده خداها اجرا کنند و معابر رو برای عبور مرور اینها درست کنند بعد برای استخدامی فکری کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
چرا باید تنها یک وزارت خونه رو مسئول این امر بدونیم؟ اصلا کارمون درست نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
وزارت بهداشت در ایران باید تموم مشکلات ناشی از این سهمیه های معلولین رو بررسی کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
ازمون استخدامی درست حسابی براشون بذاریم از این همه معضل هم رها میشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین