پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۵۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هشتمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی در هفته دوم آبان ماه برگزار می شود گفت: باتوجه به اینکه در این آزمون فراگیر مشترک، ۳۸ هزار ظرفیت استخدامی مربوط به ۲۶ دستگاه اجرایی اعلام شده است؛ حداقل سه درصد پستهای در نظر گرفته شده به سهمیه معلولان اختصاص یافته است.

شعار سال : وحید قبادی دانا با بیان اینکه مطابق ماده ۱۵ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، دولت مکلف است حداقل سه درصد از مجوزهای استخدامی دستگاههای دولتی و عمومی اعم از وزارتخانه ها، سازمان، موسسات، شرکت ها و نهادهای عمومی و انقلابی و دیگر دستگاههایی که از بودجه عمومی کشور استفاده میکنند را به افراد دارای معلولیت واجد شرایط اختصاص دهد، گفت: براساس این ماده قانونی بالاترین مسئول دستگاههای اجرایی نهادهای عمومی غیردولتی یعنی شهرداری ها و بانکها مکلف به اجرای دقیق این ماده هستند.

وی افزود: براساس قانون متخلفان حسب مورد با حکم مراجع ذیصلاح به مجازات تعزیری جزای نقدی درجه ۵ تا ۸ موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی و انفصال موقت یا دائم از خدمات عمومی، تنزل مقام یا محرومیت از انتصاب به پستهای حساس و مدیریتی یا اخراج از نهادها یا سازمان متبوع محکوم میشوند.

وی ادامه داد: براین اساس از سال ۹۸ بعد از تصویب قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و ابلاغ آن توسط رییس جمهوری و با همکاری سازمان اداری و استخدامی، این قانون پیاده شده و در آزمونهای استخدامی مدنظر قرار گرفته است.

قبادی دانا با بیان اینکه هشتمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی در هفته دوم آبان ماه برگزار میشود گفت: داوطلبانی که شرایط لازم را داشته باشند میتوانند در این آزمون شرکت کنند.

به گفته وی، مطابق با ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری افرادی که در آزمون شرکت میکنند باید توانایی انجام کاری که قرار است برای آن استخدام شوند را داشته باشند. بر اساس این آزمون هر داوطلب میتواند یک شغل_ محل را انتخاب کند.

رییس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: باتوجه به اینکه در این آزمون فراگیر مشترک، ۳۸ هزار ظرفیت استخدامی مربوط به ۲۶ دستگاه اجرایی اعلام شده است؛ سه درصد پستهای در نظر گرفته شده به سهمیه معلولان اختصاص یافته است که این سهمیه از سایر سهمیه های استخدامی مجزا شده است و افراد دارای معلولیت میتوانند شغل محلهای مشخص شده در این سهمیه را انتخاب کنند و رقابت بین داوطلبان معلول در شغل محلهای مشخص شده برای افراد دارای معلولیت صورت می گیرد و این افراد براساس نمره ای که در امتحان مشترک فراگیر کسب می کنند، می توانند به عنوان مستخدمین مربوطه استخدام شوند.

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هیچ یک از سهمیه های در نظر گرفته شده قابل تخصیص به سایر داوطلبان نیست، تصریح کرد: حتی اگر افراد دارای معلولیت که با هم برای به دست آوردن یک شغل محل که در سهمیه افراد دارای معلولیت مندرج است رقابت می کنند و موفق به کسب این سهمیه نشوند، می تواند این فرصت برای آزمون مراحل بعدی محفوظ بماند.

وی ادامه داد: در صورتی که ظرفیت ۳۸ هزار نفر باشد، حدود هزار و ۱۵۰ ظرفیت برای افراد دارای معلولیت (که ۵ درصد از موارد را شامل میشود)، مشخص شده است.

قبادی دانا در ادامه از همه افراد دارای معلولیت خواست که هر چه سریعتر اقدام و در این آزمون ثبت نام کنند. فرصت ثبت نام در آزمون از پنجشنبه ۲۰ شهریور ساعت ۱۲ ظهر آغاز شده است. متولی برگزاری آزمون سازمان سنجش آموزش کشور است و ثبت نام نیز در درگاه اطلاع رسانی سازمان به آدرس sanjesh.org است و تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۹ شهریور ادامه دارد.

در این راستا رییس سازمان بهزیستی کشور از این افراد خواست که از فرصت استفاده کنند و هرچه سریعتر افرادی که حائز شرایط هستند در آزمون ثبت نام کنند تا بتوانیم ماده ۱۵ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را در سال ۹۹ نیز به شایستگی اجرا کنیم و سه درصد سهمیه استخدامی توسط معلولان استفاده شود. البته اگر افراد دارای معلولیت بخواهند مازاد بر سهمیه استخدامی استفاده کنند از طریق رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد نیز می توانند این کار را در شغل محل های مشخص شده انجام دهند.

 

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار 21 شهریور 99 ، کد خبر : 99062115831 ، isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
0
مسئله استخدام معلولان خودش یه درد بزرگ هست . چه استعدادها و توانمندی هایی که به بهانه معلولیت نادیده گرفته میشه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین